| Author |
Topic Search Topic Options
|
sint gutt
Newbie
Online Status: Offline
|
Topic: Israel er noe dritt! Posted: 08 November 2004 at 17:39 |
de bare terroriserer og ødelegger og tar ikke hensyn til andre folks liv og rettigheter. Israelerne kan bare gå og henge seg, de har ingen rett til å bo der de bor! alle israelske barn blir sikkert oppfordret til hat mot muslimer i de religiøse stundene på skolen.... dessuten har de sånn tragisk ting på hodet.....
Edited by sint gutt
|
 |
shimon
Newbie
|
Posted: 08 November 2004 at 20:07 |
Lenken ble fjernet av Basim Ghozlan. (Uten at jeg føler meg pliktet til å studere denne filmen veldig nøye). Wassalam Basim
se denne filmen din uvitne jævelunge!!
Edited by Basim
|
 |
smurf
Newbie
|
Posted: 08 November 2004 at 20:47 |
|
Ja noen har virkelig sjekket bakgrunnstoffet før de sender ut en melding med rimelig mye rasistisk innhold i ser jeg. Dette formuet er jo helt genialt å få svar, så hvorfor skal dere være her for å slenge dritt?? Vær litt saklig da please.
|
 |
chahida
Newbie
|
Posted: 08 November 2004 at 21:31 |
Originally posted by sint gutt
de bare terroriserer og ødelegger og tar ikke hensyn til andre folks liv og rettigheter. Israelerne kan bare gå og henge seg, de har ingen rett til å bo der de bor! alle israelske barn blir sikkert oppfordret til hat mot muslimer i de religiøse stundene på skolen.... dessuten har de sånn tragisk ting på hodet.....
|
< => >
Jeg var i ferd med å slette dette usaklige og rasistiske innlegget, da jeg kom til å titte på IP-adressen: Samme IP-adresse som den Israelvennlige Yacoup.
Dette er altså et kjent knep: Send noen illsinte meldinger (eller bomber) i fiendens navn, så har du grunn til å angripe dem.
Takk og farvel, Yacoup.
< =>
>
Edited by chahida
|
 |
Nadeem
Senior Member
|
Posted: 09 November 2004 at 07:50 |
Salam,
oi oi oi, der dreit du deg ut Yacoup
Bravo Chahida
|
|
Reflekter Selv!
I don't know whether what i say is correct. Not that it matters. Man follows not the thruth, but rather the little he sees of it.
|
 |
Basim
Admin Group
Online Status: Online
|
Posted: 09 November 2004 at 08:48 |
Det er slett ikke helt sikkert at det er samme person som skriver selv om det er samme IP-adresse. Det kan hende man bruker Internett på skolen eller andre offentlige steder. Det er grunn til mistanke, ja.
For min del ser jeg ikke på innlegget som rasistisk. Han prater jo om en politisk retning og ikke om en rase eller om en religion. Jeg ser derfor ikke noe galt i dette. At gutten er sint har han all grunn til å være. Jeg er ikke mindre sint enn ham :-)
Wassalam. Basim
|
 |
shimon
Newbie
|
Posted: 09 November 2004 at 09:57 |
Shimon er dessverre blitt utestengt. Slikt språk aksepteres ikke her.
Edited by Basim
|
 |
Enur
Groupie
|
Posted: 09 November 2004 at 17:01 |
Jeg syntes jødene har fortjent landet. De har tross alt holdt stand i tre kriger, og de fikk det (ihvertfall nesten alt) av FN.
Tenk egentlig på hvor lite land det er snakk om!
Jødene har blitt utsatt for så mye hets at de burde få beholde landet.
|
 |
Harun
Senior Member
|
Posted: 09 November 2004 at 18:19 |
Du mener jødene fortjener landet, greit nok. Og du skriver at de fikk landet av FN, ihvertfall nesten alt, men hva med resten av landet (Gaza og Vestbredden), fikk de det?
Enur, både du og jeg vet at FN prioriterer vestlige verdiger fremfor alt. Både du og jeg vet at jødene i USA har sikret til seg kapital omløpet i samfunnet til det landet. Det gjør at de får stor innflytelse i amerikansk politikk. Og både du og jeg vet at FN er en av "dukkene" til USA. Jøder --> USA --> FN, kjønner?
Det er et lite land, men regionen er sentralt for tre store religioner. Pluss konlikten har forvandlet til en æresak mellom religion og folkegruppe.
Jødene har vært utsatt for mye lidelse, det er vi enige om, ikke sant Enur? Hitler var en slem mann, det er vi også enige om. Kan vi bli enige om dette da: hvis ikke Hitler hadde eksistert, så hadde ikke Israel eksistert..Antisemittismen fikk Europa og resten av verden til å synes synd på jødene. Det førte til at jødenes sionistiske drøm ble oppfyllt.
Jeg har lest og hørt at Hitler selv var en jøde. Vi kan ikke tro og stole på alt det vi leser eller hører. Jeg kan ikke vite om han var det eller ikke. Men jødenes planlegging med sterke røtter i tankene, imponerer meg faktisk. De planlegger langsiktig og med sterkt bunn. De er villig til å ofre mye for å få mer. Dette er også en av mange grunner til at de er sterkere økonomisk og militært enn palestinere og muslimer.
Hilsen Harun
|
 |
Enur
Groupie
|
Posted: 12 November 2004 at 20:38 |
Hvorfor er jødene på vestebredden og gaza?
Dette er land som ble okkupert etter at araberne prøvde og kaste jødene ut fra Israel, men det klarte de ikke! Jeg er langt på vei enig med deg, men hadde araberne seiret i disse krigene hadde det ikke vært en jøde igjen i Israel og det vet du!
Jeg syntes det er skammelig at verden ikke finner en løsning på dette!
Men så lenge George sitter bak spakene blir det nok bare verre!!
|
 |
Harun
Senior Member
|
Posted: 12 November 2004 at 21:45 |
Selaminaleykum
Kasta ikke jødene ut Palestinere først, også ville palestinere ha tilbake landet sitt, ble de kasta ut enda engang. Jeg synes dette er skammelig.
Dialogen her fører til hvem-som-kasta-ut-hvem diskusjon. Verden finner aldri en løsning når du står ved ditt, og jeg står ved mitt.
Gi slipp på fortida, konsentrer deg heller om fremtida. I femti år og t.o.m nå er det fortsatt samma preik om hvem som var der først, og hvem som gjorde hva. Ditten og datten. Prøv heller å gi en sjanse til menneskene som lever der, enn å forsvare Israel...
Harun
|
 |
MedlemNr4
Senior Member
|
Posted: 13 November 2004 at 00:23 |
Ja hvem har rett til hva.........
Nå er det ikke sånn at FN helt ut av tåka valgte et område i skam over Hitlers gjerninger. Isralittene bosatte seg der ca 1300 f.kr. Jødene er det folkeslag som har vært mest forfulgt i verden. (og de lå godt an til den tvilsomme rekorden før Hitler også)
Men tenk på dette: Hvor mange land tror dere har samme grenser som de hadde for - la oss si - 200 år siden?
Jeg anbefaler dere alle å lese litt historie. Da vil dere finne ut at alt ikke er så svart / hvitt som dere fremstiller det på dette forumet.
Men alle kan vel være enige om at BÅDE jødene og palestinerne lider slik situasjonen er nå. Det hadde vært mye bedre om vi snakket om hva som kan løse konflikten.
|
 |
Harun
Senior Member
|
Posted: 13 November 2004 at 17:58 |
Nora E. skrev:
Isralittene bosatte seg der ca 1300 f.kr.
Og jeg påstår at palestinere bosatte seg der for 3100 f.kr. Kom igjen, vis at dette er feil Nora E.
Det er ord against ord. Vi blir aldri enig på denne måten.
Vi kan i hvertfall ikke snakke om hva som kan løse saken når du ennå skriver: Isralittene bosatte seg der ca 1300 f.kr.
Før du skrev dette, hadde jeg skrevet: "Gi slipp på fortida, konsentrer deg heller om fremtida. I femti år og t.o.m nå er det fortsatt samma preik om hvem som var der først, og hvem som gjorde hva. Ditten og datten."
Om jødene lidet mye under 2.verdenskrigen, gir ikke en gratis kupong for et selvstendig stat, og rett til å okkupere land.
Harun
|
 |
Heisann
Senior Member
|
Posted: 18 November 2004 at 15:07 |
|
Hey, jeg har lest at Stormuftien av Jerusalem (den øverste islamske lederen) var en venn og sympatisør av Adolf Hitler, stemmer det?
|
 |
Basim
Admin Group
Online Status: Online
|
Posted: 19 November 2004 at 10:38 |
En venn av Hitler var han aldri. Men som man sier at det i politikken ikke finnes vennskap, det finnes bare interesser. Denne muftien som het Abdulkadir alhussaini opplevde britnes svikt og sionistenenes komplott. Han søkte etter hjelp for å drive sionismen tilbake. Kanskje forsøkte han å få hjelp ved å kjøpe våpen eller noe liknende.
Her må vi huske at det mens Hitler ble sett på i Europa som "djevelen" på grunn av handlingene han gjorde i Vesten, hadde han ikke gjort noe galt i Midtøsten. Det var britne som okkuperte området denne tiden. Hitler hadde derfor helt annet bilde i resten av verden enn det bildet som eksisterte i Norge.
Wassalam Basim
|
 |
Heisann
Senior Member
|
Posted: 22 November 2004 at 15:56 |
Ja, det er nok riktig...
Alle er opptatt av å mele sin egen kake... "uhellige allianser" som mellom Abdulkarim og nazismen er ikke enestående i historien... andre eksempler er jo Krim-krigen, da England og Frankrike støtter Osmanriket mot Russland, eller Afganistankrigen i 79 da USA støttet Taliban mot Sovjet...
Mennesker er temmelig enkle ja...
|
 |
runeb
Senior Member
Vantro
|
Posted: 04 Desember 2004 at 08:25 |
|
< =text/>xXzZso(1,"xXzTimeout('enableDesignMode()', 20);");>
Det fins overhodet ikke tvil for min del at den eneste måten det blir fred i midtøsten på er om de lærer sameksistens. Noen annen 'løsning' er utenkelig. Som det ble sagt over, det spiller ingen rolle hvem som var hvor når. Det som er viktig er at de er der nå. På samme måte kan ikke indianerne kaste ut amerikanerne osv. Ja, det er synd det som skjedde, men gjort er gjort. Nok blod er spillt. Ingenting rettferdiggjør bruk av vold fra noen side.
|
 |
Hadia
Newbie
|
Posted: 06 Desember 2004 at 13:59 |
|
Under muslimsk styre levde faktisk jøder og muslimer fredelig sammen. -Hovedpoenget er ikke hvem som var der først, men hvem som undertrykker og forfølger...
|
 |
RenegadeX
Newbie
|
Posted: 20 Desember 2004 at 14:02 |
|
du dreit deg ut når du sier at FN er styrt av USA tvert imot så er FN faktisk veldig kritisk mot USA og det beste som har hendt verden siden Profeten Mohamed!!
|
|
Islam er den sanne
islam er den ene
ingen annen religion er sann bortsett fra denne!!
|
 |