toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Topic ClosedKonvertitter i Oslo

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
abdul_kareem24 View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Kjendis

Online Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 08 Februar 2007 at 19:28

stakar har han lovet noe igjen nå da hehe

ja basim ka sjer

Ma`a Salama
A.K

Back to Top
Josef89 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 30 Mai 2007 at 23:43

Hey! I dette innlegget foretrekker jeg å være anonym, siden jeg ikke kjenner så mange her. Ifjor konventerte jeg til Islam. Jeg er nå en gutt på 18 år og dette er det beste som har hendt meg i mitt liv! Men min familie er svært sterkt imot dette, og mener at jeg har blitt gal, noe jeg derimot ikke er. Jeg elsker Islam og jeg vil dø som en muslim inshalla. Min famile har holdt på å kaste meg ut av huset flere ganger, og de mener at jeg har sviktet dem alle sammen, ikke bare familie, men hele slekten. De mener jeg er en skam for familien og hele landet. Min mor har planer om døpe meg tilbake til kristendommen, noe som jeg ikke vil. Det har oppstått mange krangler i min familie, men jeg vil ikke gå dypere inn på saken, men jeg trenger hjelp og veiledning på hva jeg bør gjøre? Valget mitt er enten å bli kristen igjen eller å bli kaste ut av huset i tilegg til det også bli skrivet ut av familien?

Anonym gutt på 18år!

Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Direct Link To This Post Posted: 30 Mai 2007 at 23:50

Salaam,

jeg råder deg til å sende en pm til Basim her inne.

Han har god erfaring med konvertitt-problematikk og er mashaAllah en veldig klok og sympatisk mann.

Jeg skjønner godt at du har det vanskelig, det er ikke lett å være den eneste muslimen i familien, det har jeg merket selv mange ganger.

InshaAllah ordner det seg og husk at vi er her for deg hvis du trenger noe.

Hilsen

Linda

Fanatics Fight Better
Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 30 Mai 2007 at 23:51
Dersom du bor i Bergen, eller omegn, kan du gjerne ta kontakt med meg, inshaAllah! Jeg er konvertitt, og det er mannen min også.
Antagelser er alle misforståelsers mor!
Back to Top
Josef89 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 31 Mai 2007 at 21:12

kan du be basim legge til hotmailen min, som er blackboy89@hotmail.com. Hilsen anonym gutt.

Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 31 Mai 2007 at 21:34
Basim er ikke ofte på msn, men jeg skal si ifra til han inshaAllah.
Antagelser er alle misforståelsers mor!
Back to Top
elise View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 31 Mai 2007 at 22:08

Salaam Josef89...dette høres ikke enkelt ut, nå har du det nok vanskelig. Å møte så mye motstand er en stor prøvelse for deg, spesielt vanskelig er det å få så mye motbør fra sine aller nærmeste.

Jeg håper at du har noen virkelig solide, gode venner som kan støtte deg i det du går igjennom.

Nå er du 18 år, det er stor forskjell mellom 18åringer, men det høres nesten ut på meg, som at din mor, ikke ser deg som et voksent, selvstendig individ enda. For henne er denne reaksjonen sikkert sammenblandet med det at hun ikke har kontrollen lenger.

De vanlige bekymringene de fleste ungdomsforeldre har på sine barns vegne (festing, alkohol, dop, sex osv), blir jo dine foreldre spart for!

Hvorfor skulle de bli bekymret for at du velger islam? Antakelig fordi de har lite kjennskap til islam, og baserer sin kunnskap på "gale" oppfatninger som de kanskje har fått gjennom media, "skremselshistorier" osv.

Er det en ting det finnes mye av der ute; så må det være dårlige kilder om islam og muslimer. Prøv å formidle rett kunnskap om islam, argumenter på en ordentlig måte og prøv å hold deg rolig.

Jeg ønsker deg all mulig lykke til i denne prossessen. Må Gud hjelpe deg og gi deg retning. Husk at du har oss her inne på forumet...når som helst og til alle døgnets tider, insheAllah!

Edited by elise
Back to Top
Nicole View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2007 at 22:03

Assalamu 3leikum

Stiller oxo veldig gjerne til treff el hva d måtte være

Back to Top
masoumeh View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2007 at 09:10

Salam bror!

Skjønner godt hva du går gjennom.Mine foreldre ser på meg som et barn ennå selvom jeg er 37 ÅR!!!.De liker å kommandere.De liker fortsatt ikke at jeg er muslim ,men holder ut for å få treffe barna mine.For de vet at om de kutter meg ut så mister de også kontakten med dem.En gang i begynnelsen av mitt muslimske liv så sa mora mi at det hadde vært bedre om jeg hadde blitt alkoholiker enn muslim.Og ho håpa at jeg ville oppleve det samme som jeg,dvs at mine barn skifter religion og svikter islam som jeg sviktet kristendommen.Men jeg føler ikke at jeg har sviktet noen kristendom ettersom jeg aldri i praksis har vært kristen.Har aldri trodd på det sentrale i kristendommen.Om du er døpt som barn ,men valgt islam, så kan jo ikke moren din "døpe"deg tilbake til kristendom uten din vilje.Stå på bror og ikke gi opp.Alhamdulillah at fler og fler norske menn/gutter blir muslimer.Foreldrene dine bør være takknemlig at de slipper bekymringer ang festing,alkohol,dop osv når det gjelder deg da.

Masoumeh

Back to Top
Josef89 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 05 November 2007 at 16:16
Du har poeng der bror, det skal jeg ta med meg vidre;) Takk for støtten!:d
Back to Top
Sagal2402 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 05 November 2007 at 16:48
Sagal sier: (Jeg er 14år gammel jente)

Assalamu Eleikum

Jeg syns det er bare så hygglig å lese alle innleggene i forumet. Så mange Kristne osv, som har vendt til Islam. Jeg syns det er bra at de kommer og skriver hvordan de gjorde det og hvordan familien reagerte. Fordi de gir styrke til de andre som vil bli muslimer, men som har alltids holdt tilbake av reddsel pga venner, familie osv. Jeg håper dere får en god dag og et godt liv.

Profeten (saaw) sa: ”På Dommens dag skal jeg spørre: Hvem har for min skyld, vist omsorg for andre?
Dem skal jeg verne, Den dagen!”
Back to Top
Abu Zarr View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 07 November 2007 at 10:49

Originally posted by Sagal2402

Jeg syns det er bra at de kommer og skriver hvordan de gjorde det og hvordan familien reagerte. Fordi de gir styrke til de andre som vil bli muslimer, men som har alltids holdt tilbake av reddsel pga venner, familie osv.

Jeg er ikke sikker på at de som vil (virkelig ønsker) bli muslimer har noen redsel for noe som helst.

Men jeg kan si for dem som allerede muslimer og ønsker (storsett bare drømmer) å bli gode/skikkelig muslimer, men har ulike redsel som hindrer dem å bli sånne som de drømmer om.

Back to Top
masoumeh View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2007 at 21:55

Originally posted by Josef89

Du har poeng der bror, det skal jeg ta med meg vidre;) Takk for støtten!:d

Var den henvendt til meg bror? Jeg er en søster jeg.Jeg håper virkelig at sønnen min blir som deg jeg josef89.At han får like stor kjærlighet for islam som deg.Mange foreldre er redd at sønnene dems skal havne på skråplanet.Må vel være en mye større skam for familien å ha en sønn som er alkoholiker,dopmisbruker og kriminell enn å ha en sønn som har blitt muslim....Om jeg ikke hadde vært muslim selv så hadde jeg akseptert at en datter eller sønn hadde blitt muslim hvertfall, siden da havner de hvertfall ikke på skråplanet...Syns slett ikke familien din har noe å være bekymra for jeg.Men kanskje de er redd du skal bli al qaida tilhenger og sprenge deg selv...

Back to Top
Momina View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 19 November 2007 at 13:36

salam

.det blir på hersleb skole hver torsdag kl 19 om gud vil ,

Edited by Momina
Back to Top
Momina View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 20 November 2007 at 11:59
eh , nå sa de moskeen , trondheims vn 21

Edited by Momina
Back to Top
Josef89. View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 05 Desember 2007 at 23:43
Asalum Alykum ,  sorry for at jeg svarer så sent masoumeh
men oppdaget ikke innlegge før nå, inshallah din sønn for større kjærlighet til Islam enn meg, jeg er kun en svak person som er helt avhengig av Allah, soory for at jeg kalte deg bror, søster, skal ikke gjenta seg. Men det er akkurat det foreldrene mine er redd for, at jeg skal bli al-quaida meldem, de tror jeg ble presset av mine venner til å bli muslim, noe som jeg aldri ble..Asalum Alyakum:d
Back to Top
Nermin andre View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 01 Februar 2008 at 14:34

as salam maleikum.

sett meg gjerne paa listen, mener min email er synelig her, hvis ikke sa bare sporr..

Originally posted by Linda

Nå har jeg opprettet en egen mail-liste for konveritter.

Adressen er:

nye.muslimer@gmail.com

Bare si ifra til meg eller søster Haneefah hvis dere vil stå på listen, eller send oss en mail.

Back to Top
bebek View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 02 Februar 2008 at 01:44

å få truffet andre konvertitter hadde vært kjempe fint, føler meg ganske alene, ikke har jeg turt å dra til moskeen ennå hedller, så aldri vært inne i en.

vært redd for å få alt for mange spørsmål jeg ikke greier å svare på! :)

jobber hver eneste dag desverre, så får ikke tid til noe før etter 5 en gang, annen hver helg har jeg fri da, men har barn, går det ann å ta med han i moskeen? litt usikker på hvordan det ville fungert. :oP

Hadde vært kjempe fint å treffe noen, også kanskje noen som vil ta meg med og hjelpe meg å lære mer.

kjenner ingen, og treffer jeg på noen på gaten virker de ikke så imøtekommende, prøvde å snakke med en, men fikk en nebbete tone tilbake om, "du har vel konvertert pga en eller annen kjæreste du da!?" som om hun var hevet over meg.

Den var sur, for det er så absolutt det jeg ikke har gjort.

sender deg en pm jeg linda, med mail adresse.

Back to Top
muslimsk søster View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 07 Februar 2008 at 20:59

Salam alaikom

Er dette møte dere snakker om kun for konvertitter? eller alle muslimer? jeg bare lurer

Back to Top
tyrker90 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 15 Mars 2008 at 22:37

Jeg synes det er så koselig å se etnisk norkse folk som har konvert til islam.

Det er mange som konverterer i Norge, men har noen tall på hva mange som konverterer i gjennomsnitt i Norge hvert år?

Back to Top
Shoby View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Abu Taha

Direct Link To This Post Posted: 15 Mars 2008 at 23:43
Ingen som vet sikkert, men man snakker vel om at det totalt er snakk om ca 1000 personer totalt.
- Shoby

Når folk sier "vi vil hjelpe dere", så husk at de viktigste ordene er "vi vil"   
Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Direct Link To This Post Posted: 28 Mars 2008 at 20:27
Denne email-listen for nye muslimer er ikke helt oppe og går, eller hva Haneefah? Tongue

Men dette underforumet kan fint brukes til alt som dreier seg om konvertitter og spørsmål knyttet til å konvertere, arrangementer, bygge nettverk osv.
InshaAllah.

Fanatics Fight Better
Back to Top
Momina View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 22 April 2008 at 20:36
finnes det noe sosialt for konvertitter nå
ikke bare undervisning,

Back to Top
maroc72 View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Chief Whip

Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2008 at 17:41
Jeg har ryddet litt opp i denne tråden nå. Beklager at det tok så lang tid.
"maroc72 har jo nettopp sagt at det er slik, og da kan du ikke bare være uenig ..." (visdomsord fra Ninjasoppen)
Back to Top
Billah View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2008 at 19:02
Er det mange brødre som har konvertert til islam? Jeg føler at det er for det meste kun jenter som har konvertert...
Back to Top
Fhatima View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Solstråle

Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2008 at 08:14
Originally posted by bebek

å få truffet andre konvertitter hadde vært kjempe fint, føler meg ganske alene, ikke har jeg turt å dra til moskeen ennå hedller, så aldri vært inne i en.

vært redd for å få alt for mange spørsmål jeg ikke greier å svare på! :)

jobber hver eneste dag desverre, så får ikke tid til noe før etter 5 en gang, annen hver helg har jeg fri da, men har barn, går det ann å ta med han i moskeen? litt usikker på hvordan det ville fungert. :oP

Hadde vært kjempe fint å treffe noen, også kanskje noen som vil ta meg med og hjelpe meg å lære mer.

kjenner ingen, og treffer jeg på noen på gaten virker de ikke så imøtekommende, prøvde å snakke med en, men fikk en nebbete tone tilbake om, "du har vel konvertert pga en eller annen kjæreste du da!?" som om hun var hevet over meg.

Den var sur, for det er så absolutt det jeg ikke har gjort.

sender deg en pm jeg linda, med mail adresse.

Ohhhhhhh dette var stygt gjordt av vedkommene da hmmmmmmmmmm

Man har lett for å glemme det viktigste i Islam her når det gjelder høflighet ser jeg, og hvem hadde rett til å dømme igjen hmmmmmmmm Ojojoj....... Vel, på seg selv ser man ofte andre hihi......Du var en god Muslim som ikke svarte tilbake her....vet ikke om jeg ville klart å holde munnen min lukket.

Nå er det lenge siden du la inn dette ser jeg så jeg håper Insha Allah at du har fått bedre opplevelser etterpå.

En bør være mot andre som man ønsker andre skal være mot en selv.
Back to Top
GeneralSnus View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2008 at 01:13
Uten å være ufølsom i forhold til din situasjon, men når du snakker om at din mor har planer om å døpe deg tilbake til kristendommen...kommer du fra en særdeles kristen familie, eller kanskje fra bibel-beltet sørpå?

Og hvis konsekvensen er å bli "utskrevet" fra familien på religiøst grunnlag som jeg trodde var relativt uvanlig i kristne miljøer i Norge, har du noen du kan ta kontakt med som du stoler på og som ikke bryr seg om at du "vil gå din egen vei"?

Du har en selvskreven rett til å velge hva du vil, enten vi snakker om religion, politikk eller kultur.
Back to Top
Meryam View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 12 August 2008 at 15:56
Jeg vil veldig gjerne være med, inshAllah, skal sende en mail :) JazakAllah for at dere gjør dette :)
Back to Top
Haneefah View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Sr. Ass. Mullah Chaw Shin

Direct Link To This Post Posted: 12 August 2008 at 19:46
Denne var litt tung å opprettholde, og er lagt på is..Embarrassed
Nomatter how many palaces you built in our mountains... Kurdistan is not yours!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,063 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: