toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Topic ClosedNorge og Danmark som Islamske stater

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Kahn View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Online Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 20:19
Originally posted by Abu walid

Kahn: Inntil siste episoden viste jeg ikke at Norske soldater er i Afganistan, dermed er de med på okkupasjonen..

Så i dette tilfelle er Norge et okkupant, og vis ikke så er de med å hjelpe et okkupant i det landet de har okkupert....Skyldig og medskyldig altså..

Norge var aldri med på å okkupere landet.

Norge er der nå som en del av isaf-styrken som har et fn-mandat i landet, og fungerer som en fredsbevarende styrke. Men ja, FN okkuperer vel landet. Tror jaggu de maktgale i FN vil okkupere hele verden!
Back to Top
Radikal View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Bedreviter

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 21:16

Originally posted by Liluz

Vi kan jo også diskutere forskningsrapporten som kom ut for et par år siden der det bevises at menn er ueksisterende om 10 000 år...

Jeg synes også denne tråden begynte å bli morsom Liluz.

OI!! Nå ble jeg sjokkert, vil darwinismen omgjøre alle til kvinner?
Kanskje vi skal begynne på et romskip og flytte til månen.. I alle sci-fi filmer finner man ingen arabere og hvertfall ingen muslimer; er det fordi alle flytta til Oslo og vi reiste??

fra spøk til alvor... Hva med oss muslimer som ikke vil ha sharia-lov, som er fornøyde med de universielle menneskerettighetene og som skiller mellom politikk og religion. Hva er vi?

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 22:24

Morsom den der med darwinismen.... men den rapporten viser faktisk at menn begynner å utvikle seg mot sin egen ikke-eksistens og at kvinner utvikler seg i 2 leire og skal da, om noen tusen år være i stand til å reprodusere seg selv.. og den rapporten var seriøs nok den..

Men spørsmålet er interessant. Hva er vi? Håper noen svarer, for jeg lurer også...

Back to Top
Havard View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 03:13
Originally posted by Nickolas

Da er det virkelig pussig at en av det 0
århundres midtøstenreligioner passer bedre.
Jeg refererer lover_regler/grunnlov_1814.html">Grunnlovens §2
Den evangelisk-lutterske Religion forbliver Statens offentlige
Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere
forpligtede til at opdrage sine Børn i samme. Jesuitter og
Munkeordener maae ikke taales. Jøder ere fremdeles
udelukkede fra Adgang til Riget.

Jeg er ikke sikker på om et islamsk styresett trenger å bli så
mye verre enn dette.

Jeg kverulerer nå på prinsipielt grunnlag. Jeg ønsker ikke
hverken en islamsk eller kristen stat. Jeg poengterer at
oppfatningen av et styresett med utgangspunkt i religion ikke
nødvendigvis er den samme som hvordan det blir i praksis.
Religion kan både brukes og misbrukes. Den er et kraftig
verktøy som ikke bør blandes med makthaverenes behov for å
kontrollere folket.

Jeg er for de fleste former for kverulasjon, men nå refererer du
til den opprinnelige grunnloven fra 17. mai 1814. Denne
paragrafen ble endret i 1897, 1956 og 1964. Jøder fikk tilgang
til "Riget" i 1897.

Her er lovteksten slik den lyder idag (og har gjort det siden
1964):

§ 2.
       Alle Indvaanere af Riget have fri Religionsøvelse.

Den evangelisk-lutherske Religion forbliver Statens
offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere
forpligtede til at opdrage deres Børn i samme.

http://www.lovdata.no/all/tl-18140517-000-002.html#2
Back to Top
ISLAM View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 09:18

Stardog:Kan du peke på noen konkrete og åpenbare avgjørelser som denne guden din har gjort de siste 30 årene. Og da tenker jeg ikke på stemmer i hodet til deg og andre troende. Dette anser jeg ikke som bevis, men som borderline galskap.

Kanskje for deg, men ikke for oss som vil tro..tror ikke du på Gud?? eller hvordan er du så sikker på at dette ikke er bevis, men som galskap??

Back to Top
Stardog View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 10:53
Islam, først og fremst la meg modifisere min ordbruk. Jeg spissformulerer og er ofte bombastisk i mine uttalelser. Jeg mener ikke at alle religiøse lider av galskap, i den forstand at jeg mener det har rablet for dem. Men det er noen hundre millioner mennesker som alle tror at en eller annen gud snakker direkte til dem inne i hodet sitt. Og det er med tydlighet vi kan registrere at de fleste av disse mottat totalt forskjellig budskap. Det er dermed ingen tvil om at denne stemmen de hører er et produkt av egen fantasi. For eksempel er det jo ekstremt mange amerikanere som er 100% overbevist av at guden deres snakker direkte til dem og for eksempel sier at de skal bli en superstjerne og veldig rik. Det holder for meg å se 15 minutter på American Idol for å fastslå at religiøsitet noen ganger er tett knyttet til sviktende personlighetsutvikling.

Edited by Stardog
Back to Top
J-Jasmin View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 11:09

Originally posted by Havard

Jeg er for de fleste former for kverulasjon, men nå refererer du
til den opprinnelige grunnloven fra 17. mai 1814. Denne
paragrafen ble endret i 1897, 1956 og 1964. Jøder fikk tilgang
til "Riget" i 1897.

Poenget var vel at det er lett å bli selvkritiske og historieløse når slike debatter som dette inntreffer, og kjenner jeg Nickolas rett så er han helt inneforstått både med de historiske fakta til lovverket og representative endringer, samt til å være selvkritisk til hvordan en slik debatt kan /bør føres.

Dessverre er det mange som ikke kjenner til hvordan den norske lov faktisk forbudte utøvelse av andre religioner i Norge, blant andre den samiske sjamanisme, helt frem til i 1960 årene, og at det fremdeles i dag er slik at den norske konge-  i tillegg til et minimum av 50% av statsrådene,  skal bekjenne seg til den evangeliske-lutherske tro.

Om du ser mennesker [i lettsindighet> gi seg inn i en diskusjon om Våre budskap, trekk deg da unna til de har skiftet emne(Koranen 6:68)
Back to Top
J-Jasmin View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 11:13

Originally posted by Havard

[Her er lovteksten slik den lyder idag (og har gjort det siden
1964):

§ 2.
       Alle Indvaanere af Riget have fri Religionsøvelse.

Den evangelisk-lutherske Religion forbliver Statens
offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere
forpligtede til at opdrage deres Børn i samme.

http://www.lovdata.no/all/tl-18140517-000-002.html#2

Dette er idag også et svært viktig tema i krl- faget som nå er obligatorisk for alle innbyggerne i Norge, enten de bekjenner seg til den evangelisk-lutherske tro eller ikke.

Blant annet har Norge mottatt sterk kritikk fra FN i denne praksis.

Edited by jojano
Om du ser mennesker [i lettsindighet> gi seg inn i en diskusjon om Våre budskap, trekk deg da unna til de har skiftet emne(Koranen 6:68)
Back to Top
norwayeagle View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 11:28
Back to Top
Hypatia View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 12:20

< => jojano:

Det er nettopp derfor mange av oss vil ha vekk den kristne formålsparagrafen i skolen.

Vi vil heller ikke ha en statskirkeordning som blant annet har som konsekvens at 50 prosent av statsrådene må være medlem av Den norske kirke.

Der i mot har du ikke rett i at Norge utøver religionstvang. Til tross for at vi har en statskirke har vi religionsfrihet. Hvis vi ikke hadde det ville det jo være forbudt å bekjenne seg til Islam eller en hvilken som helst annen religion.

Eksemplet med samene er riktig, men sjamanisme har ikke vært forbudt i det vi må kunne kalle moderne tid, dog har praksisen vært sterkt mislikt og motarbeidet av norskinger, og ikke misnt den delen av den samiske befolkingen som kalles Læstadianere.

Et paradoks er jo at vi nettopp kan diskutere disse tingene fordi vi har ytringsfrihet. Slike diskusjoner hadde neppe vært mulig i totalitære stater, religiøse så vel som sekulære.

Back to Top
Kahn View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 13:05
Originally posted by Liluz

Morsom den der med darwinismen.... men den rapporten viser faktisk at menn begynner å utvikle seg mot sin egen ikke-eksistens og at kvinner utvikler seg i 2 leire og skal da, om noen tusen år være i stand til å reprodusere seg selv.. og den rapporten var seriøs nok den..

Men spørsmålet er interessant. Hva er vi? Håper noen svarer, for jeg lurer også..

Dette vil nok ikke skje så lenge menn har makta gjennom religionen. Det er bare menns tapre forsøk for å beholde sitt hegemoni.
Back to Top
J-Jasmin View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 16:24
Originally posted by Hypatia

Der i mot har du ikke rett i at Norge utøver religionstvang. Til tross for at vi har en statskirke har vi religionsfrihet. Hvis vi ikke hadde det ville det jo være forbudt å bekjenne seg til Islam eller en hvilken som helst annen religion.

Her har vi nok snakket forbi hverandre, da jeg ikke har hevdet at Norge utøver en religionstvang, selv om mange nok vil oppleve premissene rundt krl-faget som påtvunget.

Originally posted by Hypatia

Et paradoks er jo at vi nettopp kan diskutere disse tingene fordi vi har ytringsfrihet. Slike diskusjoner hadde neppe vært mulig i totalitære stater, religiøse så vel som sekulære.

Ja, dette er en positiv og hensiktsmessig bruk av ytringsfriheten, og helt i samsvar med de betingelser for hvordan ytringsfriheten ble nedfelt i konvensjoner i etterkrigstiden.

Det som derimot ikke er i tråd med denne hensikt, er den media/presse-skapte provokasjonen som fant sted da JP arragnerte den omstridte tegnekonkurransen. Dette er ytringer fremsatt for å provosere og fremme ufred og strid, og er absolutt ikke i form definerbar juridisk som "ytringsfrihet".

Back to Top
Kahn View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 17:03
Originally posted by jojano

Det som derimot ikke er i tråd med denne hensikt, er den media/presse-skapte provokasjonen som fant sted da JP arragnerte den omstridte tegnekonkurransen. Dette er ytringer fremsatt for å provosere og fremme ufred og strid, og er absolutt ikke i form definerbar juridisk som "ytringsfrihet".

Hvorfor reagerte ingen av dere før dette, da det bare var kristendommen og andre religioner det ble harselert med? Føler ikke akkurat at folk er så fryktelig prinsipielle her.

Ytringer for å provosere, ja, men ikke nødvendigvis for å skape ufred. Vi har lange tradisjoner med å "harselere" med makta her i vesten. Islam er en viktig maktfaktor i verden. Hvorfor skal islam være den eneste makta man ikke skal tale imot?
Back to Top
Stardog View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 17:34
Jeg har sett enkelte muslimer si at islam må beskyttes mot ironisering og slikt her i Norge, fordi at det er en minoritetsreligion. Så med andre ord får vi satirikere litt friere hender når islam er i flertall her i Norge. Da kan vi harsellere og ironisere så mye vi vil på bekostning av islam, ikke sant?

Neppe. Men det gode med denne saken er at muslimer har fått markert at de ikke liker harsellering, og vi andre har fått markert at det må de tåle. Vi har alle lært noe.
Back to Top
Vk1067 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 19:00
Jeg tror neppe at muslimene vil styre i Norge noen sinne.
Neste valg vinner høyresiden og da blir grensene STENGT.

Hvis folk som tror på Allah ikke liker seg i norge og norges lover kan de vel bare dra hjem.

Hvis Islam er den beste religionen(styresett) hvorfor er det islamske land som har minst vekst(velferd. økonomisk) i hele verden.
Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 19:12
Man må nok veldig langt ut til høyre, forbi de relativt ufarlige blå, og til de nesten-brune, for at grensene skal stenges...

Vi muslimer har ikke noe problem med norske lover. Ingenting som er påbudt i islam er forbudt i Norge. Nevn en ting?

At man ikke trives ett sted, får jo være opp til enkeltmennesket. Min far vil flytte hjem, men han blir her pga min mor, som ikke vil flytte til min fars hjemland, fordi hun ikke trives der.
Back to Top
zebra View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 11 Februar 2006 at 19:12

Hørte i et debatt program i går, at om 50år så er det 50% muslimer i Norge. Det ble ikke nevnt hvor mange muslimer det ville være i Norge om 60år eller om 100år.

nabila,

"Ingenting som er påbudt i islam er forbudt i Norge. Nevn en ting? "

Noen muslimske ledere påstår at det er påbudt å sende sine døtre til sin framtidige mann, før hun får sin første menstruasjon. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Noen muslimske ledere påstår at omskjæring av jenter er noe en må gjøre for å holde Islams lover hellige.Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Noen muslimske ledere mener at man skal adlyde sin far og mors ønsker for hvordan man skal leve sitt liv. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Noen muslimske ledere påbyr at man gifter seg før man har sex. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Noen muslimske ledere påbyr kvinner å måtte dele sin mann med fler kvinner. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Noen muslimske ledere påstår at Islams lover står over Norges lover for muslimer i Norge. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Noen muslimske ledere påbyr muslimer å leve etter muslimske  tradisjoner og kultur også når de bryter mot norsk lov.

Noen muslimske ledere sier det er påbudt å kle seg på en spesiell måte selv om det er forbudt under norsk lov å kreve dette.

Noen muslimske ledere har påbud om at kvinner skal underordne seg menn, selv om dette er forbudt i norsk lov.

Noen muslimske ledere, ¨påbyr diskriminering av kvinner, selv om det er forbudt i norsk lov.

Noen muslimske ledere, påbyr rasistiske holdninger mot nordmenn, selv om rasisme er forbudt i Norge.

Noen muslimske ledere, påbyr muslimer å forsvare en muslimsk angriper, om Norge blir angrepet av et militært fiendlig muslimsk styrke

Noen muslimske ledere, påbyr sine troende til kun å gifte seg med troende muslimer, selv om dette er forbudt ved norsk lov og kommer under rasismeparagrafen.

det var litt.....

Om vi snur ditt spørsmål og spør:

"Ingenting som er forbudt i islam er påbudt i Norge. Nevn en ting? " Så finnes det ennå fler svar.

Edited by zebra
Back to Top
annapia View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 12 Februar 2006 at 02:00

Da er det virkelig pussig at en av det 0 århundres midtøstenreligioner passer bedre.
Jeg refererer Grunnlovens §2
Den evangelisk-lutterske Religion forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere forpligtede til at opdrage sine Børn i samme. Jesuitter og Munkeordener maae ikke taales. Jøder ere fremdeles udelukkede fra Adgang til Riget.

Jeg er ikke sikker på om et islamsk styresett trenger å bli så mye verre enn dette.

Jeg kverulerer nå på prinsipielt grunnlag. Jeg ønsker ikke hverken en islamsk eller kristen stat. Jeg poengterer at oppfatningen av et styresett med utgangspunkt i religion ikke nødvendigvis er den samme som hvordan det blir i praksis. Religion kan både brukes og misbrukes. Den er et kraftig verktøy som ikke bør blandes med makthaverenes behov for å kontrollere folket.
Back to Top
annapia View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 12 Februar 2006 at 02:11

Da er det virkelig pussig at en av det 0 århundres midtøstenreligioner passer bedre.
Jeg refererer Grunnlovens §2
Den evangelisk-lutterske Religion forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere forpligtede til at opdrage sine Børn i samme. Jesuitter og Munkeordener maae ikke taales. Jøder ere fremdeles udelukkede fra Adgang til Riget.

Jeg er ikke sikker på om et islamsk styresett trenger å bli så mye verre enn dette.

Jeg kverulerer nå på prinsipielt grunnlag. Jeg ønsker ikke hverken en islamsk eller kristen stat. Jeg poengterer at oppfatningen av et styresett med utgangspunkt i religion ikke nødvendigvis er den samme som hvordan det blir i praksis. Religion kan både brukes og misbrukes. Den er et kraftig verktøy som ikke bør blandes med makthaverenes behov for å kontrollere folket.

Nå har vel grunnloven blitt litt moderert siden denne versjonen da Nickolas!! Den gang var faktisk jøder totalt utelukket fra riket, og om det hadde vært aktuelt for muslimer & søke adgang ville vel også de ha blitt nektet tiltrede.

Ikke helt sikker på hva du mener med at at islamsk styresett ikke kan bli så mye verre. Ønsker du dermed disse lovene gjeninnført eller?? Eller ønsker du faktisk strengere regler for innvandring?? Eller muligens et forbud mot at etniske nordmenn kan oppholde seg i riket

Back to Top
annapia View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 12 Februar 2006 at 02:56
Originally posted by zebra

Hørte i et debatt program i går, at om 50år så er det 50% muslimer i Norge. Det ble ikke nevnt hvor mange muslimer det ville være i Norge om 60år eller om 100år.

Ikke sikker på hvem som har fremsatt denne påstanden jeg zebra. Nå har vi vel sånn ca 100' muslimer her i landet (mot sånn ca 4,4 mill etniske nordmenn) - så tror faktisk du kan slappe av litt med din frykt for at muslimene skal omgjøre Norge til en muslimsk stat i løpet av natta.

Tror også de aller fleste muslimer her til lands er like godt fornøyd med styresettet som andre nordmenn (og vi klager da uavbrutt -eller??)

nabila,

Er ikke det enda en grunn til ikke å bekymre seg da zebra?

Noen muslimske ledere påstår at det er påbudt å sende sine døtre til sin framtidige mann, før hun får sin første menstruasjon. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Noen muslimske ledere påstår at omskjæring av jenter er noe en må gjøre for å holde Islams lover hellige.Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Muligens påstår noen muslimske ledere dette.  Forskjellige land har forskjellige skikker. Tror faktisk mange muslimer vil ønske å delta i bekjempelsen av disse skikkene i den grad de eksisterer. Omskjæring av jenter tror jeg mer er lokale skikker enn nedfelt i Islam - så vil tro muslimer flest vil støtte et opprop mot dette.

Noen muslimske ledere mener at man skal adlyde sin far og mors ønsker for hvordan man skal leve sitt liv. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Det er da ikke forbudt i Norge å adlyde sin far og sin mor. Hvor i all verden har du dette fra??

Noen muslimske ledere påbyr at man gifter seg før man har sex. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Ikke vet jeg hvor du får din lærdom fra, men de fleste troende kristne avstår da også fra sex både før og ikke minst utenfor ekteskapet. Og at det skulle være forbudt å gifte seg uten å ha hatt sex først er da fullstendig latterlig.

Noen muslimske ledere påbyr kvinner å måtte dele sin mann med fler kvinner. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Har enda ikke hørt om norske muslimske kvinner som har klaget over dette. De bigami-saker jeg har kjennskap til her til lands har faktisk kun involvert etniske nordmenn.

Noen muslimske ledere påstår at Islams lover står over Norges lover for muslimer i Norge. Dette er forbudt i Norge men henvises til at det er Islams lov og påbud.

Noen muslimske ledere påbyr muslimer å leve etter muslimske  tradisjoner og kultur også når de bryter mot norsk lov.

Her vet jeg sannelig ikke hva du sikter til..

Noen muslimske ledere sier det er påbudt å kle seg på en spesiell måte selv om det er forbudt under norsk lov å kreve dette.

Her er det heller ingen forbud i norsk lov som hindrer hverken muslimer eller andre i å kle seg som de vil enda - heldigvis

Noen muslimske ledere har påbud om at kvinner skal underordne seg menn, selv om dette er forbudt i norsk lov.

Dette er heller ikke hverken påbudt eller forbudt i hht norsk lov, selv om vi har likestilling. Om kvinnen ønsker å underordne seg er det hennes frie valg. Skulle hun ønske det anderledes er det også hennes frie valg.

Noen muslimske ledere, ¨påbyr diskriminering av kvinner, selv om det er forbudt i norsk lov.

Noen muslimske ledere, påbyr rasistiske holdninger mot nordmenn, selv om rasisme er forbudt i Norge.

Noen muslimske ledere, påbyr muslimer å forsvare en muslimsk angriper, om Norge blir angrepet av et militært fiendlig muslimsk styrke

Noen muslimske ledere, påbyr sine troende til kun å gifte seg med troende muslimer, selv om dette er forbudt ved norsk lov og kommer under rasismeparagrafen.

det var litt.....

Om vi snur ditt spørsmål og spør:

"Ingenting som er forbudt i islam er påbudt i Norge. Nevn en ting? " Så finnes det ennå fler svar.

Back to Top
J-Jasmin View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 12 Februar 2006 at 12:17

Originally posted by Kahn

[
Hvorfor reagerte ingen av dere før dette, da det bare var kristendommen og andre religioner det ble harselert med? Føler ikke akkurat at folk er så fryktelig prinsipielle her.

Ytringer for å provosere, ja, men ikke nødvendigvis for å skape ufred. Vi har lange tradisjoner med å "harselere" med makta her i vesten. Islam er en viktig maktfaktor i verden. Hvorfor skal islam være den eneste makta man ikke skal tale imot?

Om alle skulle begynne å reagere på alt det som skjer av ting og u-ting ute i den store verden, skal jeg love deg at verden har blitt et svært vanskelig sted å bo.

Det ville jo også bety at vi beveget oss på en arrogant måte inne på et område der andre religisøe praksiser setter sine standarder for hvor de mener grensene bør gå... Skulle vi muslimer fortelle kristne hvordan de burde reagere...?

Jeg er enig i at muslimer kan også ta på alvor den misbruken som blir gjort av blant andre vår hellige profet Jesus (fvmh), men samtidig blir dette vanskelig å gjøre uten å tråkke andre på tærne..

Jeg håper du forstår hva jeg prøver å forklare..

Vi må alle prøve så godt vi kan for å respektere samfunnets mange individer og grupper, og det første må kanskje førstog fremst bli å ta utganspunkt i våre egne føtter og tær, ellers kan det fort bli både sure, såre og blåknuste tær..

Edited by jojano
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 12 Februar 2006 at 13:55

Originally posted by Vk1067

Jeg tror neppe at muslimene vil styre i Norge noen sinne.
Neste valg vinner høyresiden og da blir grensene STENGT.

Hvis folk som tror på Allah ikke liker seg i norge og norges lover kan de vel bare dra hjem.

Hvis Islam er den beste religionen(styresett) hvorfor er det islamske land som har minst vekst(velferd. økonomisk) i hele verden.

Har du fått med deg nyhetene den siste tiden? Det du her snakker om, at grensene blir stengt, er et forslag som ble vedtatt i årsmøte i Oslo FRP, verken mer eller mindre.

I etterkant har både Krf og Høyre gått ut å forklart det Norske folk at det er nettopp slike vedtekter som gjør det vanskeligere å vanskeligere å samarbeide om politikk på borgelig side. Krf sier at dette er helt og holdent i strid med dems politikk og Høyre sier at dette er rett og slett imot den grunnleggende Høyre-politikken som sier at mennesker skal behandles likt uavhengig av etnisk og religiøs tilhørighet.

Begge disse partiene har uttalt at Frp har ført veldig dårlig politikk som kan utnytte en slik situasjon som vi har i disse dager til å flørte med velgere via et slikt vedtak.

Som Erna Solberg sier, så var ikke dette noen overraskelse heller. Like sikkert som at det bankes vedtak om forbedring av skole på hvert eneste årsmøte i Høyre så bankes det vedtak på begrensning av integrering eller innvandring hos Frp.

Argumentene Frp her kommer med er blasse, dårlig gjennomtenkt og treffer kun mennesker som ikke har satt seg inn i situasjonen. Disse kan det selvfølgelig være mange av, men det blir nok færre etterhvert. Om Frp ønsker en debatt på gettofenomenet er ikke dette veien å gå.

Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 12 Februar 2006 at 14:08

nabila,

Vis meg beviser for at det er slik i ISLAM, og ikke bare kom med kulturelle utsagn fra imamer i Iran som ikke kan Islam.

Igjen, vis meg hvor i Koranen dette er påbudt? Det er det ikke.

Jeg fulgte min fars ønsker da jeg var liten, og som ungdom. Jeg føler ikke at det bryter med norske lover å følge sine foreldres råd for hva man skal gjøre. Mine foreldre er ikke muslimer, sånn "for the record".

Er det forbudt i Norge å være jomfru til man gifter seg? Guriland, hvem skal sjekke dette da? Jomfruhinnepolitiet, skal sjekke at man er sikker på at man har hatt sex før ekteskapet?

Igjen, det er IKKE påbudt i islam å ha flere koner. Det er en utvei når alle andre muligheter er prøvd, bla for å forsørge barn uten far. I Norge har man andre muligheter for forsørging enn de har i fattige land.

Islams lov står over loven, men ingenting som er forbudt i Norske lover er påbudt i islam, så vi har ikke det problemet her. Vi trenger ikke bekymre oss, vi lever som vanlige nordmenn.

Hvilke tradisjoner bryter loven, sa du? Tradisjoner er ikke viktig, kun hva Koranen sier.

Derfor har Gud også gitt oss Det Frie Valg, og man velger det man vil, som passer en.

Forbudt sa du? Er det forbudt i Norge å innordne seg i familien og ordne sin familie slik man selv ønsker? Hvem skal kontrollere dette, familiepolitiet? Da må de jo ha det travelt med å arrestere disse syke SM-folkene da som til og med pisker hverandre for gøy...

Hvilken diskriminering er det som er nedfelt i Koranen, sa du?

Rasisme finnes ikke i islam. Kanskje hos muslimer, men ikke i islam. Den første som kallte til bønn, var en svart slave ved navn Bilal, som kom fra Abyssinia. Malcolm X konverterte til islam fra Nation of Islam fordi han ble så imponert over det at muslimer fra alle land, av alle farger, sto side om side i Mekka og ba.

Oj buhu... Man er ikke påtvunget å være lojal mot Norge... Vi har militærnekterparagrafer...

Er det forbudt for muslimer å gifte seg med muslimer? Gosjameien, da må noen arrestere meg...

Edited by Nabila
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,063 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: