toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Topic ClosedNorge og Danmark som Islamske stater

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
zebra View Drop Down
Groupie
Groupie

Online Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Norge og Danmark som Islamske stater
    Posted: 10 Februar 2006 at 01:45

Det har blitt informert fra muslimske ledere i Danmark at de lenge har jobbet for å gjøre Danmark og Norge til Europas Islamske stater. Oslo skal omdøpes til Medina og landet skal ha Islamske lover.

Så bråket vi ser nå, er ikke tilfeldig, og heller ikke noe som egentlig har med tegningene å gjøre. Det er helt tilfeldig at det er tegningene som det ble reagert på, det kunne vært hva som helst. For planen har vært å få innført Islamske lover og dette var kun et påskudd for å skape en grunn for å få dette til. Tror du det var så tilfeldig at imamene tok med seg falske tegninger for å få støtte til å få innført Islamske lover i Danmark? Og i Norge?

Nope!

Velkommen til Media - Oslos nye navn  - en islamsk stat med islamske lover.

Hvorfor tror du det har blitt jobbet så hardt innenifra Moskeer i Norge, for å få muslimer til å samle seg og finne støtte i hver andre - mot de vestlige? Hvorfor tror du at det har vært så viktig å oppdra muslimer til å se på seg selv som offere og vesten og dets folk som skabbete rotter som vil skade deres levemåte og tro? Tilfeldig? At det har blitt sett på som et brudd mot islam som religion å integrere seg med nordmenn i Norge? Nope! Dette har vært et ledd i planen, for nå kan disse offerene for vesten brukes til å presse vesten til å la islam få makt.

Stakkars Islam som blir brukt til så mye styggt. Islam er en fredlig religion og dette er missbruk av Gud og Islam.

Oslo skal hete Medina

alanders howitz interview[/COLOR">

egyptisk avis første som trykket bildene

Edited by Nabila
Back to Top
annapia View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 02:13

Har bare et svar jeg zebra & sorry men det er faktisk bare;

Ha, ha, ha. Glem nå dette og finn et mer meningsfylt formål med livet ditt.

Tror faktisk du bare kan glemme at en (hvilken som helst) muslim kan tenke seg at Oslo kan sidestilles med Medina. Sorry!!

Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 02:18

Godt sagt annapia

Fanatics Fight Better
Back to Top
Abu walid View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 02:46

Zebra:

Hva tror du egentlig?..Dere kan gå å okkupere andre nasjoner for å  Demokratisere (med tortur og undertrykkelse), slik dere påstår som jeg aldri tror på, det er Kun egen intresser(penger, materiell, lyst)..Og alle de Misjonærene som bare er et brikke i et Politisk okkupasjon..Dette er helt ok..

Og min Imam kan ikke jobbe for et Islamistisk Shariastat som bruker Dialog for å gjøre det, ikke noe vold har jeg sett hittil..Hvorfor denne dobbelt moralen?..

"Ønsker de seg da hedenskapets rettsordning? Hvem er vel bedre enn Gud til å treffe avgjørelser for folk som har fast tro?"3-50

Mvh

Abu walid

Edited by Abu walid
Back to Top
zebra View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 05:59
Originally posted by Abu walid

Og min Imam kan ikke jobbe for et Islamistisk Shariastat som bruker Dialog for å gjøre det, ikke noe vold har jeg sett hittil..

Nå vet jeg ikke navnet på din imam og heller ikke hva han står for. Men det er jo flott å høre at han klarer å jobbe for en Islamsk Shariastat i Norge med å bruke dialog. Det er flott at han ikke har trengt å bruke vold hittil.

Hvordan ligger jobbingen mot målet til i planen? Er det lenge til vi ser resultater og vi har fått byttet ut Norges lover med sharialover, eller er det ennå litt mer jobb igjen før det kan innføres? JEg tror fler enn meg er veldig interessert i å vite hva som har blitt gjort av jobb for å innføre shariastat her i Norge og hva som ligger i planene forover for å nå målet. Du nevner to ting, dialog og vold. Hva slags dialog har blitt ført fram til nå og med hvem er det ført dialog med som kan hjelpe til i prosessen mot målet? Så nevner du vold. Hva slags vold er det du tenker på? Trussler eller fysisk vold, da enkelt person mot enkelt person eller er det mer grupper du snakker om, organisert eller på impuls, og kun Norge involvert eller er andre land også mulige voldsutøvere?

"Ønsker de seg da hedenskapets rettsordning? Hvem er vel bedre enn Gud til å treffe avgjørelser for folk som har fast tro?"3-50

Mvh

Abu walid

I dag har vi en kristen stat. Men staten er skilt fra styre av landet. Så ja, kristendom går hånd i hånd med hendinger og det fungerer faktisk ganske fint. Det er til og med rom for at alle skal ha frihet til å få utøve sin egen tro slik som Islam som blir støttet øknomisk av Norge til religions utøvelse. Nå har vi et storting og regjering, pressen til å kommunisere med samfunnet, folket som velger hvem som skal lede og rettstaten som dømmer etter loven. Så hvis alternativet er at Gud skal treffe avgjørelser i stedet, og Gud ikke er her på jorden og tar del i slike trivielle ting, hvem skal da dømme og styre for Gud? Er det noen spesielle folk du kunne tenke deg til å få det ansvaret? Jeg mener å være Guds talerør, landets styrer, folkets stemme og informasjonskanalen og den dømmende makt?

Back to Top
Nickolas View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 09:27
Medina er her allerede, løp og gjem deg zebra. "Medina sweets" ligger i Tøyengata.
Ifølge en av de lokale, som jeg traff på pubben der, en nordmann i uminnelige slektsledd, så betyr Medina noe så enkelt som "by". Med andre ord bør det kanskje være like lov for muslimer å kalle oslo Medina, som når amerikanerene kaller det City.

(Nå får noen av dere som kan dette språket korrigere meg hvis jeg tar feil om betydningen, eller han jeg snakket med på pubben)
Back to Top
Stardog View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 09:31

Kan du peke på noen konkrete og åpenbare avgjørelser som denne guden din har gjort de siste 30 årene. Og da tenker jeg ikke på stemmer i hodet til deg og andre troende. Dette anser jeg ikke som bevis, men som borderline galskap.
Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 14:25

Helt korrekt Nickolas, medina betyr by.

Byen Medina, i Saudi Arabia, het egentlig Yathrib før Profeten Muhammad (saaw) komt til byen i år 622, sener ble navnet endret til as al-Madinah al-Nabi, som betyr noe sånn som "Budbringerens by".

Edited by Linda
Fanatics Fight Better
Back to Top
bittenaisha View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 14:47
zebra, min slekt går 16 fiskebollefargede generasjoner tilbake, men som utvandret norsk og muslim må jeg si du skriver enormt mye fjottete, jeg skjønner ditt navnt på 2 måter...de som var norske zebraer under krigen i 40-årene var lissomvenner med jøder og annet, og sladret til tyskerne....og her ser det ut som du ikke ser bra. du gjør meg skamfull, men glad for at jeg flytet til Spania...
Back to Top
Abu walid View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 15:29
[QUOTE=zebra]Hvordan ligger jobbingen mot målet til i planen? Er det lenge til vi ser resultater og vi har fått byttet ut Norges lover med sharialover, eller er det ennå litt mer jobb igjen før det kan innføres? JEg tror fler enn meg er veldig interessert i å vite hva som har blitt gjort av jobb for å innføre shariastat her i Norge og hva som ligger i planene forover for å nå målet.QUOTE=zebra]

Vis et shariastat var en bygning, så tror jeg at vi er Fundamentet, det er min personlige menning..Gud lover i koranen hams religion skal dominere over alle andre religioner, og dette er ikke bare antall medlemmer når det gjelder dominere, men også politisk og geografisk dominans..Beviset mitt er vers : 61-9.

Allah (swt) er størst, og vet hvordan dette vil skje..Det er ikke akkurat shariastat som ligger på første plassen hos en muslim, så det er få personer som jobber for det i Norge..

[QUOTE=zebra]Så hvis alternativet er at Gud skal treffe avgjørelser i stedet, og Gud ikke er her på jorden og tar del i slike trivielle ting, hvem skal da dømme og styre for Gud? Er det noen spesielle folk du kunne tenke deg til å få det ansvaret? Jeg mener å være Guds talerør, landets styrer, folkets stemme og informasjonskanalen og den dømmende makt?[QUOTE=zebra]

Gud har tatt mange mange avgjørelser i koranen, så det er opptil oss sette den i praksis..De sakene som det ikke fins klar dom i koranen, så kan Islamske lærdene (ulema) finne en løsning, Gud liker de som viser rimelighet samtidig er Gud tilgiviende og nåderik..

Mvh

Abu walid

Edited by Abu walid
Back to Top
Kahn View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 15:31

Zebra:

Hva tror du egentlig?..Dere kan gå å okkupere andre nasjoner for å  Demokratisere (med tortur og undertrykkelse), slik dere påstår som jeg aldri tror på, det er Kun egen intresser(penger, materiell, lyst)..Og alle de Misjonærene som bare er et brikke i et Politisk okkupasjon..Dette er helt ok..

Hvem er dere?

Det er på tide at du slutter å blande inn vikingtoktene i debatten. Norge har vel ikke forsøkt å okkupere land siden det.

Folkens, kom med flere generaliseringer: det er veien og gå! (<- dette var ironi)
Back to Top
Abu walid View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 15:40

Kahn: Inntil siste episoden viste jeg ikke at Norske soldater er i Afganistan, dermed er de med på okkupasjonen..

Så i dette tilfelle er Norge et okkupant, og vis ikke så er de med å hjelpe et okkupant i det landet de har okkupert....Skyldig og medskyldig altså..

Back to Top
bittenaisha View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 16:10
Abu Walid, og siden du bor i Norge er du indirekte med på det! 
Back to Top
zebra View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 16:14

Originally posted by bittenaisha

zebra, min slekt går 16 fiskebollefargede generasjoner tilbake, men som utvandret norsk og muslim må jeg si du skriver enormt mye fjottete, jeg skjønner ditt navnt på 2 måter...de som var norske zebraer under krigen i 40-årene var lissomvenner med jøder og annet, og sladret til tyskerne....og her ser det ut som du ikke ser bra. du gjør meg skamfull, men glad for at jeg flytet til Spania...

Bittenznaisa,

Innlegget ditt er personangrep og det er trakasering av min idientiet her på forumet altså mitt nick. Slett de åpenbare angrepene dine, jeg tror dett forumet har regler mot persontrakasering.

Back to Top
Ildergreier View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 16:18

Norge og Danmark kommer nok aldri til å bli muslimske stater styrt etter Sharia. Selv muslimene bør være glad for det.
Back to Top
zebra View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 16:23

Vis et shariastat var en bygning, så tror jeg at vi er Fundamentet, det er min personlige menning..Gud lover i koranen hams religion skal dominere over alle andre religioner, og dette er ikke bare antall medlemmer når det gjelder dominere, men også politisk og geografisk dominans..Beviset mitt er vers : 61-9.

Mvh

Abu walid

Så det betyr at Islam står over alle religioner. Islams lover gjelder for alle i hele verden også dem som har annen tro. Betyr det at du er mot retten til å selv velge tro, altså mot trosfrihet? Synes du Norge skal slutte å ha trosfrihet for Islams skyld?

Back to Top
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 16:27

Islam er både lovgivende og universalistisk, det er derfor det er trøbbel med den i moderniteten og Vesten. Det 7 århundres Arabias lover passer dårlig med menneskerettighetene i 2005.

Back to Top
Nickolas View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 16:58
Da er det virkelig pussig at en av det 0 århundres midtøstenreligioner passer bedre.
Jeg refererer Grunnlovens §2
Den evangelisk-lutterske Religion forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere forpligtede til at opdrage sine Børn i samme. Jesuitter og Munkeordener maae ikke taales. Jøder ere fremdeles udelukkede fra Adgang til Riget.

Jeg er ikke sikker på om et islamsk styresett trenger å bli så mye verre enn dette.

Jeg kverulerer nå på prinsipielt grunnlag. Jeg ønsker ikke hverken en islamsk eller kristen stat. Jeg poengterer at oppfatningen av et styresett med utgangspunkt i religion ikke nødvendigvis er den samme som hvordan det blir i praksis. Religion kan både brukes og misbrukes. Den er et kraftig verktøy som ikke bør blandes med makthaverenes behov for å kontrollere folket.
Back to Top
Abu walid View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 17:09

Bittenaisha skrev: Abu Walid, og siden du bor i Norge er du indirekte med på det! 

intressant påstand du kom med..Da er Terror mot sivile forståelig, akseptable, de er jo med på okkupasjonen..Siden du bor i spania så bør du forstå osså angrepet i madrid jernbane, spania hadde flere tusen soldater i irak da, siden deres sivile befolkning var med på okkupasjonen som du påstår, så er det akseptabel og forståelig handling..Da har vi din mening..Takk..

IlderGreier skrev: Norge og Danmark kommer nok aldri til å bli muslimske stater styrt etter Sharia. Selv muslimene bør være glad for det.

Repeter denne versen og vit at du er svak, Gud er sterk..

"De vil blåse ut Guds lys, men Gud vil fullbyrde Sitt lys, selv om det er de vantro imot. "9-32

Zebra: Det finns ingen tvang i religion, du kan tro hva du vil og du selv skal ta konskvensene av din tro og handlinger, enten dårlig eller godt ved Guds dom..Ikke jeg..

Mvh

Abu walid

Back to Top
Nickolas View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 17:31
Terror mot noen som helst er uforståelig og uakseptabelt. Det er en stor forskjell på å indirekte være med på noe og å direkte være med på noe.

Med å indirekte være med på noe, betyr det at du via bestemte kanaler kan påvirke resultatet. Som f.eks ved å stemme på noen som støtter ditt syn.

Jeg tror du må være veldig tydelig på hva du mener Abu. Du har skremt folk før med å være utydelig i din omgang med ord.

Jeg tror jeg ser hva poenget ditt er, men det er et så langt sprang i ansvarlighet og mulighet mellom å være ansvarlig for en okkupasjon og å være indirekte involvert at jeg synes du skal være forsiktig med å blande inn terror i diskusjonen.
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 17:44

IlderGreier skrev: Norge og Danmark kommer nok aldri til å bli muslimske stater styrt etter Sharia. Selv muslimene bør være glad for det.

Repeter denne versen og vit at du er svak, Gud er sterk..

"De vil blåse ut Guds lys, men Gud vil fullbyrde Sitt lys, selv om det er de vantro imot. "9-32

Abu walid

Så jeg er svak og Gud er sterk?

Vel, hvis vi skal ta diskusjonen på den måten og bringe Gud inn i saken, så sa Gud det han mente om islamsk overherre på europeisk jord i året 732, da Karl Martell stanset islams ekspansjon i Europa i slaget ved Poitier i Spania. Også i 1629 prøvde tyrkerne å innta Europa men ble stanset ved Wiens porter.

Europa vil stanse muslimene igjen, om nødvendig. Fordi Gud er med oss.

Back to Top
Abu walid View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 17:50

Nickolas: Jeg kan ikke forstå noe når folk kommer med slagord, istedenfor en liten kommentar..Jeg har aldri stemt, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal indirekte være involvert grusomheter..

Mitt skyld er bare: Bo i Norge..Og jeg er skyldig fordi andre helt ukjente personer for meg, er kriminelle..

Er ikke denne tanken som får enkelte og nasjoner til å bombe kvinner og barn, jeg syns det er ekstremt og grusomt..Tenk litt..

Mvh

Abu walid

Back to Top
Abu walid View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 17:57
IlderGreier: Men engang var den kristne romerne over meste av arabia og dagens Tyrkia og iran, Hva skjedde etterpå?....
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 18:10

IlderGreier: Men engang var den kristne romerne over meste av arabia og dagens Tyrkia og iran, Hva skjedde etterpå?....

Midt Østen falt i mørket.

Back to Top
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 18:12

Abu.

Snedig hvordan du bare avfeier argumentasjon som ikke passer deg med spørsmål, men Gud er stor og vil tidsnok opplyse de i mørket.

Back to Top
Abu walid View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 18:19

Haha, Enig at Gud er Størst..

Spørmålet blir ,Hvem som er i mørket??..

"Jødene og de kristne sier: «Vi er Guds barn som Han elsker.» Si: «Hvorfor straffer Han dere da for deres synd? Nei, dere er bare alminnelige mennesker som Han har skapt.» Han tilgir dem Han bestemmer, og straffer dem Han bestemmer. Guds er herredømmet over himlene og jorden og alt som mellom dem er. Hos Ham er reisen slutt"5-18

Back to Top
zebra View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 18:38

La oss ta ideen om at Gud skal styre Norge, gjennom å straffe og rettlede folket og erstatte Norges lover med Guds lover.

Nå har for det første ikke Islam noen enerett på Gud. Islam deler Gud med mange andre religioner. Hvordan skal Islam kunne komme til enighet med alle de andre religionene som representerer Gud, og få fram en felles og sannferdig framstilling av Guds lover?

Ideen om at Gud skal styre Norge.
Siden Gud ikke er representert i egen person, så må noen representere han. Hvem skal denne eller disse personene være?

Om sharialovene er de som skal styre Norge og vi tar et eksempel om at jeg gjør eller sier noe som sårer deg og sharia loven skal straffe meg. Blodpenger er et alternativ da tenker jeg. Jeg må betale en viss pris, da regnet ut etter hvor mange kameler jeg har gjort meg skyldig i å betale til offeret. Hvis det blir bestemt at jeg skal betale verdien av 100 kameler i erstattning, hvilken prisbørs brukes da til å sette verdien av en kamel? Gjør ikke denne straffemetoden Gud avhengig av verdens kamelmarked, og Guds lover avhenig av verdens handels marked? Er det ikke da kjøpmenn som har fått Guds lover i hendene og kan bruke dem slik de finner det for godt, eller er det tenkt at det er Gud som styrer verdensbørsene og dagens kamelpriser?

Back to Top
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 18:58

Jødene og de kristne sier: «Vi er Guds barn som Han elsker.» Si: «Hvorfor straffer Han dere da for deres synd? Nei, dere er bare alminnelige mennesker som Han har skapt.» Han tilgir dem Han bestemmer, og straffer dem Han bestemmer. Guds er herredømmet over himlene og jorden og alt som mellom dem er. Hos Ham er reisen slutt"5-18

Hva skal liksom det der være et svar på da?

Back to Top
zebra View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 19:11

Hva er dagens kamelpris?

Burde ikke slik info ligge under informasjon om sharialovene så en hver forbryter vet hva han risikerer om han bryter loven på en god eller dårlig kamelbørs dag?

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 10 Februar 2006 at 19:14

Det er lenge imellom jeg rister på hodet over en tråd, men denne rister jeg på hodet av...

Hva er det dere diskuterer egentlig? At Oslo skal bli omdøpt til BY (OOÆÆÆ)?

Oslo styres etter islamske lover?

Altså... endre/fjerne grunnlovene i Norge, fjerne konge og regjering, minoritetsgjøre kirken, oppheve kommuneinndelingen, konvertere nasjonen/BYEN til islam og legge den administrativt under hva? Syria? Pakistan? Saudi Arabia?

Ikke for å overrakse noen nå altså, men HALLOOOOOOOO????????

Men... klart... om dette skal kunne skje så er nok ingen av oss eller våre direkte livsarvinger til stede for å se det.

Vi kan jo også diskutere forskningsrapporten som kom ut for et par år siden der det bevises at menn er ueksisterende om 10 000 år...

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,203 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: