toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Hvorfor konvertere til islam?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Kurdish-girl View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Online Status: Offline
  Quote Kurdish-girl Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvorfor konvertere til islam?
    Posted: 09 Mars 2011 at 20:24

Islam er den religionen som har raskest utbredelse i verden.

Noen får høre om religionen via venner, andre leser selv, mens andre igjen får vite mer om religionen via en de forelsker seg i.

Det jeg lurer på er om det er noen konvertitter her, eller om noen her kjenner konvertitter, som kan fortelle hvordan de ble interessert i islam, og hvorfor de konverterte til islam. hvar det en spesiell del, Eks. profeten Muhammed (f.m.h)  liv, muslimers oppførsel (nære venner eller naboer) eller noe annet.

Håper noen tar seg tid til å svare!Smile

"Å være sterk er å se lyset når det er som mørkest,sloss for noe man tror på selv om man ikke har flere krefter igjen og se sannheten i øynene,selv om den er hard"
Back to Top
Sunnev View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Sunnev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mars 2011 at 12:39

Jeg tror du finner veldig mye hvis du leser i eldre tråder!

Back to Top
Fatima-Zahrae View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Fatima-Zahrae Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mars 2011 at 01:06
Jeg synes man skal la konvertitter være i fred. Det kan ikke være morsomt at folk graver i en av ens mest private og personlige sfærer, tro, som om deres historier MÅ ut i lyset og de SKAL imponere.

"Så vis vakkert tålmod" (70:5)

Om du er klar over din ydmykhet, er du arrogant - Ibn Ata'illah

Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 13:30
syns det var en fin tråd jeg Kurdish girl!:) Det er egentlig alt med ISlam som er nydelig. men første som fikk meg intresert var når min mann satte på koranen, ordene og alt var så spesielt. Så tok jeg i koranen og det føltes veldig spesielt og hellig. Så leste jeg koranen og da forsto jeg at det ikke var noen vei tilbake. Også leste jeg og lærte om vår elskede profet Muhammed fred være med han, og da er man dum om man ikke forstår at han er mer enn et vanlig menneske, men prinsen til denne verden sendt av Allah med det nydeligste budskap og bok koranenHeart Allah jeg takker deg hver dag for at du lot meg bli muslim, alhamdolillah
2,208 jordelivet synes herlig for den vantro, og de gjør narr av troende. Men de som frykter Allah er ovenpå på oppstandelsens dag. Allah gir sine gaver til hvem han vil, uten å holde regnskap.
Back to Top
no_compromise View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote no_compromise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 14:08
mashaAllah, flott å høre Aamine, merker at dagen min blir så lys og positiv når jeg hører slike historier! Det er huda fra Allah in real life!
K.3:85 "Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne.".
Back to Top
Daisy View Drop Down
Groupie
Groupie

Quote Daisy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 14:38
Originally posted by Fatima-Zahrae

Jeg synes man skal la konvertitter være i fred. Det kan ikke være morsomt at folk graver i en av ens mest private og personlige sfærer, tro, som om deres historier MÅ ut i lyset og de SKAL imponere.

Hei! Jeg synes også  det hadde vært interessant om noen ville dele  litt tanker. Det er jo ingen tvang, og de som vil være i fred er vel kanskje ikke inne på denne tråden allikevel?
Jeg har sett litt på eldre tråder og det er mye fokus på problemstillinger i kjølvannet av en konversjon som går på praktiske ting og omverdenen. Jeg ville synes det var spennende om noen kunne utdype litt om egne følelser...Både gode og mindre hyggelige som mest sannsynlig melder seg på ett tidspunkt når man velger å ta ett så stort skritt som det faktisk kan være å skifte livssyn,med tanke på egen identitet og verdenssyn.
Jeg er ikke her for å bli imponert , men for å lære og kanskje møte noen som sitter eller har sittet i samme båten som jeg gjør,på vei mot en konversjon...Så igjen..jeg håper virkelig noen ønsker å fortelle litt...
Be just: This is the closest thing to being God-conscious.
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 16:27
Så bra no_compromise! Jeg er virkelig takkmelig, beste som har skjedd i mitt liv! Så bra Daisy at du tenker på å konvertere. Inshallah du aksepterer Islam og innser at Islam er sannheten! En annen grunn også at jeg konverterte er at jeg var kristen før, og likte veldig godt gamletestamentet som er strengere enn nye testamentet og ligner mer på Islam. Jeg gikk på en kristen ungdomskole, de kristne spiser ikke svin der og er mer like muslimer.. Jeg følte at kristendommen var ikke helt ferdig, religionen var ikke avsluttet følte jeg. Så når jeg lærte om Muhammed saw så forsto jeg at det var han som skulle avslutte og være den siste profeten! Sobhanallah alt ble så riktig. Jeg hadde også veldig store problemer med å akseptere at Gud skulle ha en sønn og han skulle være like stor som han! Astagfarullah.  

Før trodde jeg at Islam var som hiduismen eller noe i den retningen. Jeg ante ikke at de Trodde på EN gud og alle profetene, adam osv. Jeg tror et stort problem er at man har veldig lite kunnskap om islam! man hører alltid om Islam og muslimer i media, men få vet veldig lite om religionen. Om flere viste, hadde mange flere konvertert til Islam, det er jeg helt sikkert på. Feks en jente i klassen min på videregående trodde svin var et hellig dyr for muslimer, derfor spiste vi det ikke...
2,208 jordelivet synes herlig for den vantro, og de gjør narr av troende. Men de som frykter Allah er ovenpå på oppstandelsens dag. Allah gir sine gaver til hvem han vil, uten å holde regnskap.
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 16:32
Negative erfaringer jeg har hatt er at man blir mye baksnakket av tidligere venner og det blir spredd masse rykter om meg. Men det bryr jeg meg ikke om. Men det som har vært vanskelig er familien min. Det har vært utrolig vanskelig og er fortsatt veldig vanskelig siden jeg har noen veldig (VELDIG) Islam hatende rasistiske familie medlemmer og en veldig kristen mor. men det går bedre nå alhamdolillah du må bare være tålmodig. MEn noen har ikke noe problem i det hele tatt, alhamdolillah. En søster i den nye familien min hun er norsk konvertit og søstren hennes også har konvertert! og det gikk veldig bra.
Back to Top
yunus- View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote yunus- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 18:19
  En søster i den nye familien min hun er norsk konvertit og søstren hennes også har konvertert! og det gikk veldig bra. [/QUOTE]

SubhanAllah syntes jeg hører om folk som konverterer hele tiden nå.
Fra den tidligere vg skolen jeg har gått på har det konvertert en god del til Islam. Jeg blir stadig overasket når jeg får vite hvem som har konvertert.
(Det overaskende er at det ikke var noe muslimsk miljø på den skolen)
Samtidig som det er en del muslimer jeg kjente fra den skolen som har våknet opp. :)

For en stund siden var jeg på fredagsbønn og der dukket det opp en norsk gutt som kom for å be med oss. Jeg gikk litt nærmere bort for å prate med han, så var det jaggu han ene jeg hadde hat noen fag med fra vgs. Jeb ble helt satt ut, hadde liksom aldri i mine villeste drømmer tenkt på  at han skulle konvertere til islam og der sto han rett foran meg i moskeen. "Saalam alaykum".

Det litt ironiske var at han hadde konvertert mens vi gikk på skole sammen. Så jeg satt jo sikkert ved siden av han noen ganger uten å vite noe.

Man vet aldri her i livet.....

Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote no_compromise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 20:34
Jeg har opplevd mange som er født som kulturelle muslimer, men ikke praktisert noe særlig, men som senere har gjort tauwba, og revertert til Islam. Mange gamle "banditter" og folk som kanskje festet, drakk, hadde kjærester/one night stands, mange fra mine gamle vennekretser som har blitt mashaAllah skikkelig praktiserende. Noen har t.o.m gjort hijra, eller studerer islam i arabiske land, og andre imponerende ting, det er virkelig inspirerende!

Gutter fra kriminelle gjenger, og jenter fra dårlige miljøer, og plutselig ser du dem med skjegg, hijab, støter på dem i moskeene hele tiden, Allaho Akbar!
K.3:85 "Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne.".
Back to Top
Slabbedask View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Slabbedask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 20:44
Originally posted by no_compromise

og jenter fra dårlige miljøer, og plutselig ser du dem med skjegg,

Det vil jeg helst slippe å se. LOL
God is a concept by which we measure our pain.

- John Lennon -
Back to Top
yunus- View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote yunus- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 20:45

Jeg har opplevd mange som er født som kulturelle muslimer, men ikke praktisert noe særlig, men som senere har gjort tauwba, og revertert til Islam. Mange gamle "banditter" og folk som kanskje festet, drakk, hadde kjærester/one night stands, mange fra mine gamle vennekretser som har blitt mashaAllah skikkelig praktiserende. Noen har t.o.m gjort hijra, eller studerer islam i arabiske land, og andre imponerende ting, det er virkelig inspirerende!

Gutter fra kriminelle gjenger, og jenter fra dårlige miljøer, og plutselig ser du dem med skjegg, hijab, støter på dem i moskeene hele tiden, Allaho Akbar!
Allaho akbar! :) Det er bra. Føler det er et eller annet som har hendt siden midten av 2000 tallet. Allah gir veiledning til folk....  Går spennede tider i møte. Er spent på hvordan det blir med de neste generasjonene.... :)

Edited by yunus- - 16 Mars 2011 at 20:46
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote no_compromise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 20:52
Originally posted by Slabbedask

og jenter fra dårlige miljøer, og plutselig ser du dem med skjegg,

Det vil jeg helst slippe å se. LOL
hehe!
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote no_compromise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mars 2011 at 20:54
Originally posted by yunus-

Allaho akbar! :) Det er bra. Føler det er et eller annet som har hendt siden midten av 2000 tallet. Allah gir veiledning til folk....  Går spennede tider i møte. Er spent på hvordan det blir med de neste generasjonene.... :)
Ja Islam er på vei oppover, det generelle kunskapsnivået blant unge muslimer er mye høyere enn våre foreldre og før dem igjen generasjonene.

Flere og flere unge praktiserer seriøst, og alhamdullilah!
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mars 2011 at 00:06
SobhanAllah så bra! folk åpner øynene sine alhamdolillah! jeg tror fler og fler kommer til å konvertere til Islam inshallah! Også får vi barn, og om et par år så er nesten alle muslimer i norge!Big%20smile men håper ikke vi muslimske jenter må få skjegg no_compromise.
Back to Top
Abu Zarr View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Abu Zarr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mars 2011 at 17:11

Går spennede tider i møte. Er spent på hvordan det blir med de neste generasjonene.... :)

Tror akkurat det samme som med oss:) Samme vondt, samme stress. Hver jobber for sitt beste for det kommende livet.
Back to Top
økohijabi View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote økohijabi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mars 2011 at 20:13

Ja, jeg er litt enig, men jeg tror også at det er veldig individuelt. Hvor mye man foretrekker å dele med andre, altså.
"O First! O Last! O Manifest! O Most Hidden! Hear my call as You heard the call of your servant Zachary. And grant me victory through You, for You. And support me through You, for You"
Back to Top
Fatima-Zahrae View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Fatima-Zahrae Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mars 2011 at 22:44
Originally posted by økohijabi

Ja, jeg er litt enig, men jeg tror også at det er veldig individuelt. Hvor mye man foretrekker å dele med andre, altså.

Det er selvfølgelig individuelt. Personlig føler jeg at jeg beveger meg inn på et altfor privat område når det er snakk om konverteringshistorier, og føler meg påtrengende. Og jeg har faktisk opplevd konvertitter bli tatt på senga omtrent og bombardert med spørsmål. Så poenget er at man skal ikke kimse av at noen kanskje ikke har lyst til å dele med alle.
"Så vis vakkert tålmod" (70:5)

Om du er klar over din ydmykhet, er du arrogant - Ibn Ata'illah

Back to Top
maroc72 View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Chief Whip

Quote maroc72 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mars 2011 at 23:20

Det er selvfølgelig individuelt. Personlig føler jeg at jeg beveger meg inn på et altfor privat område når det er snakk om konverteringshistorier, og føler meg påtrengende. Og jeg har faktisk opplevd konvertitter bli tatt på senga omtrent og bombardert med spørsmål. Så poenget er at man skal ikke kimse av at noen kanskje ikke har lyst til å dele med alle.

Jeg er fullstendig enig. Jeg skjønner ikke helt denne fascinasjonen med konvertitthistorier. Tro og konvertering er da noe svært personlig og individuelt; andres erfaringer på dette området har (eller bør ha) liten relevanse for en selv.

Edited by maroc72 - 18 Mars 2011 at 23:24
"maroc72 har jo nettopp sagt at det er slik, og da kan du ikke bare være uenig ..." (visdomsord fra Ninjasoppen)
Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Quote Linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 00:02
En konvertitt jeg kjenner i Danmark laget seg en romantisk konvertitthistorie, om hennes hjerte som åpnet på en balkong i Marokko når hun for første gang hørte vakker adhan..

Det var jo en del av en mye større og komplisert sannhet, men hun orket ikke fortelle fremmede folk hele sin livshistorie som hadde ført frem til at hun ble muslim.
Fanatics Fight Better
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote Kurdish-girl Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 00:05
Det som jeg lurer på er hva som faktis får folk til inntresere seg i religionen.. Tenker at om man foreksempel skal drive med dahwa er det greit å vite hva som tiltrekker mest ved Islam.

Her er en historie som min onkel fortalte meg for noen år tilbake:

Det var en gammel mann som hadde noen muslimske naboer. Disse naboene hadde ikke så god oppførsel, og den gammle mannen ble veldig lei naboene sine. Han begynte også å hate Islam og muslimer.
Da denne muslimske naboen flyttet ut, var det en ny muslimsk familie som flyttet inn i det samme huset. De ny naboen var kjempe snille, og når det ble Ramadan innviterte de den gammle mannen på iftar til seg hver enesete kveld. De pleide å ha tv`en på en kanal som viste alle folken i Mekka mens de gik rundt kaba.
På grunn av de nye naboene som var så snille mot han og det vakre synet av folkene som gik rundt kabaen hver kveld, konverterte han til Islam.
Da mannen ble inntervjuet på tv sa han at han størte drøm/ønske var å kunne få besøke det stedet som han så på tv`en :)
"Å være sterk er å se lyset når det er som mørkest,sloss for noe man tror på selv om man ikke har flere krefter igjen og se sannheten i øynene,selv om den er hard"
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote Kurdish-girl Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 00:06
Originally posted by Linda

En konvertitt jeg kjenner i Danmark laget seg en romantisk konvertitthistorie, om hennes hjerte som åpnet på en balkong i Marokko når hun for første gang hørte vakker adhan..

Det var jo en del av en mye større og komplisert sannhet, men hun orket ikke fortelle fremmede folk hele sin livshistorie som hadde ført frem til at hun ble muslim.
MashaAllah Adhan er veldig vakert Smile
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote Kurdish-girl Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 00:12

For en stund siden var jeg på fredagsbønn og der dukket det opp en norsk gutt som kom for å be med oss. Jeg gikk litt nærmere bort for å prate med han, så var det jaggu han ene jeg hadde hat noen fag med fra vgs. Jeb ble helt satt ut, hadde liksom aldri i mine villeste drømmer tenkt på  at han skulle konvertere til islam og der sto han rett foran meg i moskeen. "Saalam alaykum".

Det litt ironiske var at han hadde konvertert mens vi gikk på skole sammen. Så jeg satt jo sikkert ved siden av han noen ganger uten å vite noe.

Man vet aldri her i livet.....

MashaAllah! tror det kanskje er noe av det flotteste når du får vite at en av dine venner eller noen du har kjent konverterer til Islam! :) eller når du får høre at en søter eller bror som ikke var praktiserende blir praktiserende. Det får oss også til å tenke og kanskje vil vi også jobbe med å bli bedre selv når vi ser andre som var "verre en oss" nå har blitt så praktiserende ;)
Back to Top
økohijabi View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote økohijabi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 03:02
Nja, er litt uenig Kurdish_G. Det er egentlig irrelevant for oss muslimer hva det er som trekker folk til islam når det kommer til dawah. Islam er ikke et produkt vi skal prøve å selge, og dawah er ikke en type markedsføring. Dawah er å presentere islam på en korrekt måte. Det er Allah som veileder den Han vil, og man blir ikke muslim av at en person snakket med deg liksom.
"O First! O Last! O Manifest! O Most Hidden! Hear my call as You heard the call of your servant Zachary. And grant me victory through You, for You. And support me through You, for You"
Back to Top
Manaal View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Manaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 09:53
Originally posted by Kurdish-girl

Det som jeg lurer på er hva som faktis får folk til inntresere seg i religionen.. Tenker at om man foreksempel skal drive med dahwa er det greit å vite hva som tiltrekker mest ved Islam.

Her er en historie som min onkel fortalte meg for noen år tilbake:

Det var en gammel mann som hadde noen muslimske naboer. Disse naboene hadde ikke så god oppførsel, og den gammle mannen ble veldig lei naboene sine. Han begynte også å hate Islam og muslimer.
Da denne muslimske naboen flyttet ut, var det en ny muslimsk familie som flyttet inn i det samme huset. De ny naboen var kjempe snille, og når det ble Ramadan innviterte de den gammle mannen på iftar til seg hver enesete kveld. De pleide å ha tv`en på en kanal som viste alle folken i Mekka mens de gik rundt kaba.
På grunn av de nye naboene som var så snille mot han og det vakre synet av folkene som gik rundt kabaen hver kveld, konverterte han til Islam.
Da mannen ble inntervjuet på tv sa han at han størte drøm/ønske var å kunne få besøke det stedet som han så på tv`en :)

Jeg skjønner veldig godt hva du mener! En stor del av da3wa er å oppføre seg etter religionen selv, på den måten blir man forbildet for de rundt. Og den Allah (swt) vil veilede til den rette sti, blir tiltrukket av dine handlinger og blir nysgjerrig på hvorfor du gjør det, osv, og til slutt vil konvertere. Jeg mener ikke at det er i denne rekkefølgen det skal skje hver gang en konverterer til Islam. Men det er uten tvil noe mirakler  som tiltrekker dem. Være seg noe man ser eller hører. Jeg hørte at noen konverterte etter å (bare) ha lyttet til koran-resitasjon.

Så jeg synes absolutt en praktiserende muslims gode handlinger kan tiltrekke en ikke-muslim, og om h*n er heldig føre til Islam.
ان الله جميل و يحب الجمال
Back to Top
Manaal View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Manaal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 09:59
Jeg leste ikke hele tråden da jeg svarte, men det får være Tongue

Det er så flott å lese om hvordan du fante veien til Islam, Amine! Masha Allah. Allhumma ihdinia, kolina. Amin!
ان الله جميل و يحب الجمال
Back to Top
Daisy View Drop Down
Groupie
Groupie

Quote Daisy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 13:12

Jeg er fullstendig enig. Jeg skjønner ikke helt denne fascinasjonen med konvertitthistorier. Tro og konvertering er da noe svært personlig og individuelt; andres erfaringer på dette området har (eller bør ha) liten relevanse for en selv.
[/QUOTE]

Jeg må si jeg er litt skuffet nå. Denne tråden ligger da tross alt under Konversjon, og da forstår jeg ikke helt denne trangen til å rakke ned på spørsmål som måtte dukke opp...I allefall fra mennesker jeg tviler på har noengang vært i en konverteringsprosess.
Det er ingen som har prøvd å tvinge frem Konverteringshistorier her og jeg synes kommentarer fra en moderator som dette skaper en veldig dårlig arena for å kunne stille videre spørsmål man måtte ha.
For meg er det faktisk svært viktig å kunne relatere til andre mennesker...ikke bare når det gjelder religion, men i alle saker.
Be just: This is the closest thing to being God-conscious.
Back to Top
habiba View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote habiba Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 15:29
Originally posted by økohijabi

Nja, er litt uenig Kurdish_G. Det er egentlig irrelevant for oss muslimer hva det er som trekker folk til islam når det kommer til dawah. Islam er ikke et produkt vi skal prøve å selge, og dawah er ikke en type markedsføring. Dawah er å presentere islam på en korrekt måte. Det er Allah som veileder den Han vil, og man blir ikke muslim av at en person snakket med deg liksom.
Men det kan føre til at man blir nyskjerig på  islam og setter seg ned å leser.
Allah, hjelp meg å huske at jeg bare er en gjest i andre menneskers liv, hvis jeg blir invitert inn og at jeg oppfører meg deretter. Amin
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 20:51
Jeg er helt enig med Daisy! OG selvfølgelig kan man bli muslim av å høre på en annen person! Jeg ble selv muslim, etter at jeg ble fortalt masse om Islam via en person, og det samme med kona til broren, til mannen min.
Back to Top
økohijabi View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote økohijabi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mars 2011 at 21:05
Da misforsto du meg, søster. Klart de fleste blir muslimer først etter å ha hørt om islam, som oftest etter en person. Men det er ikke det at du ble snakket til som gjorde deg muslim, det er ikke den personen som snakket til deg som gjorde deg til en muslim, det er Allah som åpnet hjertet ditt for islam. Poenget mitt er at vi som muslimer ikke skal gå rundt og "selge" islam som et slags produkt, vi skal heller ikke skryte av hvor mange vi har ført til islam. Allah vil åpne hjertene til dem Han vil.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,074 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: