toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

De forskjellige retningene i Islam

Post Reply Post Reply
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Milla View Drop Down
Newbie
Newbie

Online Status: Offline
  Quote Milla Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: De forskjellige retningene i Islam
    Posted: 06 Januar 2011 at 22:33
Jeg som er i ferd med å konvertere,lurer jo på hvordan i all verden jeg skal "finne frem" innen de forskjellige retningene......
Jeg har mange venner som er født muslimer,og de fleste av de er Sunni muslimer.
Men det finnes jo andre "typer".....er det noen som kan guide mg litt om hvordan jeg kan lese og finne ut om dette?

Igjen,jeg beklager alle mine rare spørsmålEmbarrassed
Back to Top
Sunnev View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Sunnev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januar 2011 at 23:54
Salam, og gratulerer. Jeg tror det beste er å ta tingene skritt for skritt. Begynn med å gjøre de obligatoriske bønnene, som inkluderer trosbekjennelsen. Jobb med å lære deg å fremsi bønnen på arabisk. Prøv å komme godt inn i den rutinen, inkludert rituell vask, bønnetider osv., og sett deg som mål at du skal ha dette på plass til ramadan. Fasten kommer til å bli en opplevelse for deg insja Allah, og garantert en tøff påkjenning rent fysisk. Se på det å bli muslim i første omgang som en personlig sak, og orienter deg innenfor de områdene hvor alle er enige. Hvis du hører om ulike oppfatninger av hva som er plikter eller forbud, så spør her på forumet, så vil du garantert få oppklart hva som er riktig. Alle er for eksempel enige om at alkohol er forbudt, mens det er ulike meninger om veldig mange andre handlinger. Sats på å være Milla som er muslim, og blås i retninger og lovskoler i første omgang. Og spørsmålene dine er gode, de er ingenting å beklage!
Back to Top
Abu Zarr View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Abu Zarr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januar 2011 at 00:09
Du må fokusere deg kun på det viktigste. Faktisk alle som snakker høyt om retninger og lignende skulle gjøre det samme.
Back to Top
økohijabi View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote økohijabi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januar 2011 at 02:10
Originally posted by Sunnev

Sats på å være Milla som er muslim, og blås i retninger og lovskoler i første omgang. Og spørsmålene dine er gode, de er ingenting å beklage!

Viktig!

Å skaff deg et støttende nettverk, det er viktig med armer å støtte seg på og skuldre å lene seg til!
"O First! O Last! O Manifest! O Most Hidden! Hear my call as You heard the call of your servant Zachary. And grant me victory through You, for You. And support me through You, for You"
Back to Top
Milla View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote Milla Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januar 2011 at 20:33
Tusen takk for svar alle sammenSmile
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,168 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: