Tilbake til islam.no
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Misforståelser om likestilling

Post Reply Post Reply Page  <1 151617
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Saladin View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Online Status: Offline
  Quote Saladin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 02:33
Originally posted by Hiro

Og: islamsk feminisme er på frammarsj. Så se opp, konservative gubbevelder som frykter for at deres makt og innflytelse skal gradvis overføres til kvinner. Clap

Fysja meg! There goes the neighbourhood!

The night is beautiful,
So the faces of my people.
The stars are beautiful,
So the eyes of my people
Beautiful, also, is the sun.
Beautiful, also, are the souls of my people.
- Langston Hughes
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 04:53
Originally posted by Bobjim

Spurte du om militærhjelp nå?? Burde ikke du og andre overbeviste msulimer være glad for at Vesten har styrtet en Kommunistisk insipirert sosialistisk diktator i Irak til fordel for frie valg? Er det ikke det du prediker vesten skal gjøre da??

Nei, du misforstod meg. Grunnen til at dere invaderte Irak var at vesten mente at det fantes MØV hos Saddam. Ikke fordi dere mente at Saddam hadde regjert lenge nok og at det var på tide at muslimene fikk et pusterom å puste i. Jeg vil ikke gå inn i en lang diskusjon om grunnene til krigen men det er klart som blekk at grunnen(e) var alt annet enn demokrati for befolkningen og det som medfølger:makt.

Det jeg 'predikerer' er at hvis vesten ønsker å hjelpe muslimer så er det veldig lett. For eks. i Saudi-Arabia; dere har en base der med mange militære styrker. Dere kan lett velte det svake kongedømmet (uten å bombe flere byer sønder og sammen som i Irak) og sette alle Saudisoldater ute av funksjon. Så er oppdraget gjort og dere kan dra tilbake med god samvittighet og høy moral. Dette er hvis dere virkelig ønsker framgang til muslimer og modernisme. Spørsmålet er: hvis vesten genuint ønsker oss framgang: hvorfor støtter de nettopp kongedømmet militært og økonomisk?

Jeg skal si deg en ting vestens ledere vet utmerket godt og som kan hende at dere vanlige borgere ikke vet: Den dagen den gjevne muslim får makt og tar beslutninger på vegne av muslimer og Islam, er den dagen vestens makt og innflytelse i Nord-Afrika og Midt-Østen blir lik null. Dette er et faktum som vestens ledere vet og handler etter. Det er bla. pga dette de støtter regimene som er der nå.

Jeg vet du vil protestere mot dette, men dette er slik situasjonen er, i våres øyne. Kan godt hende at vi tar feil, men enhver politisk bevisst muslim tenker omtrent slik jeg har skissert for deg. Kanskje du skulle gi oss noen grunn til å tenke annerledes?
The world is Allahs. He gives to it to whom he whishes. But if we are straight on the path, he will give it to us, thus it becomes our world.
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 04:56
Originally posted by Saladin

Slabbedasken:

Også? Kjole er kjole (med unntak av det finstas-plagget som menn bruker under galla som også kalles kjole). Det Our_world nevnte er ikke kjole.

M.a.o. din ønsketenkning kan ikke realiseres...

Jeg skjønte hans ønsketenkning i det han spurte meg det første spørsmålet. Men det ser ut til at han feilet å realisere det han ønsket.
The world is Allahs. He gives to it to whom he whishes. But if we are straight on the path, he will give it to us, thus it becomes our world.
Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Quote Linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 13:08
All den tid da islamister av typen Our_world ikke tar lærdom av både sin egen religions fremheving av viktigheten av kunnskap (all form for kunnskap, ikke bare teologi) og historiens klare bevis på at kunnskap er nøkkelen til suksess, så vil det ikke være noen grunn til å ta dem alvorlig. All kudos til Hiro som utviser en tålmodighet enhver barneskolelærer ville misunne henne.. Big%20smile

Et apropos til Iran og deres vektlegging av utdannelse. Det hjelper lite å utdanne folk, når de beste flykter ut av landet i hopetall og lar deres kompetanse komme andre nasjoner til gode.

Fanatics Fight Better
Back to Top
NysgjerrigeMeg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote NysgjerrigeMeg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 13:30
Originally posted by Linda

All den tid da islamister av typen Our_world ikke tar lærdom av både sin egen religions fremheving av viktigheten av kunnskap (all form for kunnskap, ikke bare teologi) og historiens klare bevis på at kunnskap er nøkkelen til suksess, så vil det ikke være noen grunn til å ta dem alvorlig. All kudos til Hiro som utviser en tålmodighet enhver barneskolelærer ville misunne henne.. Big%20smile
Et apropos til Iran og deres vektlegging av utdannelse.

Iran er vel DET landet i den muslimske verden jeg kan se for meg har en stor fremtid på lengre sikt. Jeg beundrer folket der,de virker som et bevisst og utdannet folkeslag og pga dette kan de endre det til et reelt demokrati i fremtiden.

PS;Se opp for skrivefeil mafiaen;-)
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 14:18

Dette er faktisk en av de mer morsomme innleggene jeg har lest hittil, så kudos til deg. LOL

Jeg mener da ikke at vi ikke trenger kunnskap. Relevant kunnskap er ønskelig. Først og fremst grunleggende kunnskap om islam, for eks. hvordan man ber de fem bønnene. Etter at man har lært slike grunnleggende kunnskaper om sin religion kan man bevege seg mer fremover mot all form for kunnskap, som du så fint sier. Men ikke alle muslimer vet slike ting, så vi kunne trengt en barneskolelærer av et kaliber som Hiro som kunne lære bort til muslimer. Dette forutsetter at hun konverterer, noe som er godt mulig innen de kommende månedter :-)
Back to Top
Slabbedask View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Slabbedask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 16:35
Originally posted by Our_world

Originally posted by Saladin

Slabbedasken:

Også? Kjole er kjole (med unntak av det finstas-plagget som menn bruker under galla som også kalles kjole). Det Our_world nevnte er ikke kjole.

M.a.o. din ønsketenkning kan ikke realiseres...

Jeg skjønte hans ønsketenkning i det han spurte meg det første spørsmålet. Men det ser ut til at han feilet å realisere det han ønsket.

Og hvordan vet du hva jeg ønsket? Er du en kanskje muslimsk versjon av Snåsakallen?

Poor man wanna be rich
Rich man wanna be king
And a king ain't satisfied 'till he rules everything
Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Quote Linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 16:47
Originally posted by NysgjerrigeMeg

Et apropos til Iran og deres vektlegging av utdannelse.

Iran er vel DET landet i den muslimske verden jeg kan se for meg har en stor fremtid på lengre sikt. Jeg beundrer folket der,de virker som et bevisst og utdannet folkeslag og pga dette kan de endre det til et reelt demokrati i fremtiden.

I teorien ja, men jeg er dessverre litt mer pesimistisk enn som så.

Det er fryktelig mye som må forandres, både i amerikansk/europeisk politikk og innad i Iran før det er ørsmå utsikter til positiv utvikling i Iran..

Fanatics Fight Better
Back to Top
Hiro View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Hiro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 19:03

All kudos til Hiro som utviser en tålmodighet enhver barneskolelærer ville misunne henne.. Big%20smile

Mange år som småspeiderleder gir erfaring på området. Smile
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 August 2010 at 19:27
Originally posted by Slabbedask

Og hvordan vet du hva jeg ønsket? Er du en kanskje muslimsk versjon av Snåsakallen?

Fortell oss hva du ønsket du da Slabbedask. Det var ikke slik at du ville dithen at kilt ligna på skjørt og at det dermed var dameklær?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 151617

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0.063 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: