toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Å diskutere med en islam-motstander

Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Farsi0077 View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Online Status: Offline
  Quote Farsi0077 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 18:28

Blandt unge muislimer får de nærmest et sjokk, når de har en samtale med en "islam kritiker". Dessverre er det mange uvitende ungdommer til dags, som klarer ikke  å svare på logisk og analysert måte , fordi "motstanden" vet mer om historien til islam enn unge muslimer. Vi hadde en diskusjon angående religioner(som pluselig ble om bare islam)  for noen dager siden. Der en sa at profeten til muslimeme giftet seg med en veldig ung jente. Tilbakemeldingen til muslimene  fra klassen var: Hvor i koranen står det ? Personen kom med et  kraftig  motstsvar : Hvor i koranen står det hvordan muslimer skal be namaz\salat ?

Tildags så bruker "anti islamister" sahih bukhari og andre troverdige kilder blandt mainstram islam  som en kilde når de angriper. De fleste bruker ikke koranen lenger som en et argument hvor fæl islam er osv.

Back to Top
Maria View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Maria Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 18:52
Originally posted by Nima0077

Blandt unge muislimer får de nærmest et sjokk, når de har en samtale med en "islam kritiker". Dessverre er det mange uvitende ungdommer til dags, som klarer ikke  å svare på logisk og analysert måte , fordi "motstanden" vet mer om historien til islam enn unge muslimer. Vi hadde en diskusjon angående religioner(som pluselig ble om bare islam)  for noen dager siden. Der en sa at profeten til muslimeme giftet seg med en veldig ung jente. Tilbakemeldingen til muslimene  fra klassen var: Hvor i koranen står det ? Personen kom med et  kraftig  motstsvar : Hvor i koranen står det hvordan muslimer skal be namaz\salat ?

Tildags så bruker "anti islamister" sahih bukhari og andre troverdige kilder blandt mainstram islam  som en kilde når de angriper. De fleste bruker ikke koranen lenger som en et argument hvor fæl islam er osv.

Dette gjenkjenner jeg også, men da i møte med kristendomkritikere. Særlig unge kristne sliter med å skulle forsvare sin tro mot selv åpenbare løgner og fri diktning (for eksempel påstander hentet fra Da Vinci-koden). Selv enkelte teologistudenter jeg har snakket med makter ikke å imøtegå de mest bisarre påstander hentet fra kirkehistorien.

Men jeg lurer på hvor mye man egentlig skal forvente av unge, "vanlige" troende, det være seg kristne eller muslimer. Et visst monn av kunnskap skal de ha, for eksempel om de fem bønner i islam eller hvorfor kristne feirer jul. Men derfra å skulle kreve av dem at de skal kunne forsvare sin tro på det mest innfløkte (f.eks: hva skjedde under kirkemøtet i Nikea i 325?) er å gå for langt, etter min mening.

Troende skal ha rett til å være ulike. Ikke alle har historisk eller teologisk interesse. Ikke alle har tid, mulighet eller evne til å lese side opp og side ned med historie og teologi. Ikke alle har anledning til å huske koranen eller bibelen utenat. Det betyr ikke at de er dårlige muslimer eller kristne. Deres fromhet, hengivenhet og tro kan være ekte, dyp og inderlig til tross for manglende boklig lærdom. Gud skapte oss med ulike evner nettopp fordi vi skal utfylle hverandre og kunne ta ansvar for ulike ting.

Nettopp derfor hviler det et ansvar på dem av de troende som har utdannelse, tid, evne, mulighet og interesse når det gjelder trosforsvar. Ikke alle troende skal føle seg forpliktet til å kunne imøtegå en intens religionskritiker. Det er ikke alltid at kritikeren ville latt seg formilde eller imøtegå av en belest teolog likevel. Hvis man blir møtt med beskyldninger og vanskelige spørsmål må man nesten henvise til en imam/prest/teolog uten å føle at man har tapt ansikt. Så kan man selv undersøke den aktuelle kritikken på et senere tidspunkt hvis man har anledning.
Back to Top
kosdo View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote kosdo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 19:20
Originally posted by Maria

Men jeg lurer på hvor mye man egentlig skal forvente av unge, "vanlige" troende, det være seg kristne eller muslimer.

Jeg er enig i det du sier; jeg synes ikke man skal kunne kreve så mye fra noen i det hele tatt, bare fordi noen bekjenner seg til en tro.

Det er dem som uttaler seg skråsikkert, og dem som prøver å overbevise andre om at de har rett, man skal forvente noe fra. Hevder noen at Bibelen eller Koranen er feilfri, at bøkene slå knock-out på naturvitenskapen, at det er noe galt i toppetasjen på dem som ikke har en gudetro etc., så skal man kunne forvente at de har tenkt seg om og undersøkt litt først.

mvh kosdo
Back to Top
Maria View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Maria Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 19:43
Originally posted by kosdo

Jeg er enig i det du sier; jeg synes ikke man skal kunne kreve så mye fra noen i det hele tatt, bare fordi noen bekjenner seg til en tro.

Det er dem som uttaler seg skråsikkert, og dem som prøver å overbevise andre om at de har rett, man skal forvente noe fra. Hevder noen at Bibelen eller Koranen er feilfri, at bøkene slå knock-out på naturvitenskapen, at det er noe galt i toppetasjen på dem som ikke har en gudetro etc., så skal man kunne forvente at de har tenkt seg om og undersøkt litt først.

mvh kosdo

Jeg tror nok mang en "vanlig", ung troende uten for mye kunnskaper kan uttale seg ganske så skråsikkert om både det ene og det andre, og derigjennom møte motstand. Det tror jeg er viktig for modningsprosessen. For det første vil det forhåpentligvis føre til grundigere undersøkelser som igjen kan lede til mer nyanserte standpunkt. For det andre kan det avklare hvorvidt den troende merker interesse for videre studium av sin egen religion. Dessverre kan det også føre til fastlåst fanatisme, frykt og umodenhet, der man kun slår motparten i hodet med innøvde bibelvers, blind for motsigelser, nyanser og fornuft.
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 20:51
Originally posted by Our_world

Originally posted by georg

Hvordan er eksistensen av sannhet avhengig av om Gud finnes eller ikke? Sannhet er ikke noe som eksisterer ett eller annet sted, - det er et konsept som beskriver det som er.

- Hva mener du er sannheten da? Hva er virkeligheten for deg?

Vil du at jeg skal ramse opp alt som eksisterer/ er sant? Det kan ta litt tid.

Edited by georg - 11 Oktober 2010 at 20:55
Back to Top
Sunnev View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Sunnev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2010 at 22:03

Altså, sannhet og sannhet. Hva mener du med sannhet?

Sannhet er virkeligheten som den er.
Det var ikke rare definisjonen, Georg!
Hvordan forholder du deg til sannhet som ikke umiddelbart bygger på empiri?
For eksempel: Kan vi uttrykke noe sant om mennesket, utover en ren fysisk beskrivelse? Tror du på menneskerettigheter? Hvordan grunngir du det i så fall?

Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2010 at 23:07

Det er sant at vanlige ungdommer ikke kan argumentere/diskutere med slike anti-islamister som du hevder. Men igjen, hvorfor bevege seg på noe man absolutt ikke har kunnskap om?

For eks. bruker anti-islamister koran og hadith for å bevise at Islam er en "ond, bakstreversk og farlig" religion. Men problemet er at de tolker versene slik de forstår det.

De bruker også kjente hersketeknikker for å igjen bevise at Islam er en "fæl" religion.
Folk som vet litt om tafsir og hadith kan lette bryte deres argumenter, men igjen, for dem er deres forståelse av vår religion det riktige, mens vår forståelse er feil. Hehe, utrolig men sant.

Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2010 at 23:12
Originally posted by Sunnev

Altså, sannhet og sannhet. Hva mener du med sannhet?

Sannhet er virkeligheten som den er.
Det var ikke rare definisjonen, Georg!
Hvordan forholder du deg til sannhet som ikke umiddelbart bygger på empiri?
For eksempel: Kan vi uttrykke noe sant om mennesket, utover en ren fysisk beskrivelse? Tror du på menneskerettigheter? Hvordan grunngir du det i så fall?

Sannhet som ikke umiddelbart bygger på empiri syns jeg det blir merkelig å kalle sannhet. Det mulig noe er sant uten at man har empirien for det, men da blir det dumt å hevde at det er sant før man har det.

Nei, jeg tror ikke på menneskerettigheter som en "sannhet". Rettigheter kan vi imidlertid bli enige om å gi hverandre, noe de fleste er enige om at vi bør gjøre.
Back to Top
Julia_ View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Julia_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2010 at 09:40

Det er sant at vanlige ungdommer ikke kan argumentere/diskutere med slike anti-islamister som du hevder. Men igjen, hvorfor bevege seg på noe man absolutt ikke har kunnskap om?

For eks. bruker anti-islamister koran og hadith for å bevise at Islam er en "ond, bakstreversk og farlig" religion. Men problemet er at de tolker versene slik de forstår det.

De bruker også kjente hersketeknikker for å igjen bevise at Islam er en "fæl" religion.
Folk som vet litt om tafsir og hadith kan lette bryte deres argumenter, men igjen, for dem er deres forståelse av vår religion det riktige, mens vår forståelse er feil. Hehe, utrolig men sant.

jeg har aldri opplevd at noen har klart å bryte ned mine argumenter om hva jeg mener er galt i islam....man ender stort sett opp med en 'enig om å være uenig' situasjon. Det er rett og slett slik at man har forskjellige verdier, til en viss grad svært forskjellige verdier og da blir enkelte ting i islam galt. Det har ikke noe å gjøre med at jeg har misforstått noe i islam, jeg tror jeg har et veldig godt grep på de tingene i islam jeg ikke liker og HVORFOR det er slik i islam.
Där finns det riken som ingen av oss tar ifrån dem.
Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket.
Back to Top
Sunnev View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Sunnev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2010 at 10:48

Det mulig noe er sant uten at man har empirien for det, men da blir det dumt å hevde at det er sant før man har det.

Nei, jeg tror ikke på menneskerettigheter som en "sannhet". Rettigheter kan vi imidlertid bli enige om å gi hverandre, noe de fleste er enige om at vi bør gjøre.
Matematikkens sannheter er bygget på aksiomer, og er altså ikke-empiriske. Omtrent det samme gjelder for menneskerettigheter; de blir "sanne" eller "gyldige" fordi de utledes fra postulater om menneskets verdi. Hadde tilskrevet folk verdi ut fra det foreliggende, så hjelpe oss. I praksis er det vel mange som gjør akkurat det, og derfor blir grunnleggende rettigheter brutt hver dag. Mener du at en alminnelig enighet om at man bør gi hverandre visse rettigheter, er tilstrekkelig for å fundamentere en etikk?
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2010 at 11:06

Det mulig noe er sant uten at man har empirien for det, men da blir det dumt å hevde at det er sant før man har det.

Matematikkens sannheter er bygget på aksiomer, og er altså ikke-empiriske. Omtrent det samme gjelder for menneskerettigheter; de blir "sanne" eller "gyldige" fordi de utledes fra postulater om menneskets verdi. Hadde tilskrevet folk verdi ut fra det foreliggende, så hjelpe oss. I praksis er det vel mange som gjør akkurat det, og derfor blir grunnleggende rettigheter brutt hver dag. Mener du at en alminnelig enighet om at man bør gi hverandre visse rettigheter, er tilstrekkelig for å fundamentere en etikk?

Jeg mener ikke bare at den er tilstrekkelig, men så vidt jeg vet har vi heller ikke noe annet alternativ.
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2010 at 13:27
Originally posted by Julia_

jeg har aldri opplevd at noen har klart å bryte ned mine argumenter om hva jeg mener er galt i islam....man ender stort sett opp med en 'enig om å være uenig' situasjon. Det er rett og slett slik at man har forskjellige verdier, til en viss grad svært forskjellige verdier og da blir enkelte ting i islam galt. Det har ikke noe å gjøre med at jeg har misforstått noe i islam, jeg tror jeg har et veldig godt grep på de tingene i islam jeg ikke liker og HVORFOR det er slik i islam.

Poenget her var at anti-islamister har misforstått noe grundig når det gjelder hvilke verdier Islam har og hvordan Islam ser på mennesket.

Men du er heller ikke anti-islamist tenker jeg? Eller, hvordan blir nå det da?
Back to Top
Sunnev View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Sunnev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2010 at 15:15

Mener du at en alminnelig enighet om at man bør gi hverandre visse rettigheter, er tilstrekkelig for å fundamentere en etikk?

Jeg mener ikke bare at den er tilstrekkelig, men så vidt jeg vet har vi heller ikke noe annet alternativ.
Menneskerettighetene bygger på en aksiomatisk, normativ tilnærming og ikke på empiri.

Hvis du mener det du sier, at det ikke finnes noen annen måte å lage etikk på enn å bli enige fra dag til dag, så gjetter jeg på at du hverken er medisiner eller jurist. Eller at hvis du jobber innenfor noen av disse fagene, så er du en dissident.
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2010 at 15:33

Mener du at en alminnelig enighet om at man bør gi hverandre visse rettigheter, er tilstrekkelig for å fundamentere en etikk?

Menneskerettighetene bygger på en aksiomatisk, normativ tilnærming og ikke på empiri.

Hvis du mener det du sier, at det ikke finnes noen annen måte å lage etikk på enn å bli enige fra dag til dag, så gjetter jeg på at du hverken er medisiner eller jurist. Eller at hvis du jobber innenfor noen av disse fagene, så er du en dissident.

Det er mulig jeg har forklart meg dårlig, du har i alle fall misforstått meg. Grunnen til at du misforsto meg antar jeg er fordi jeg ikke umiddelbart tenkte på aksiomer som en "sannhet", heller noe vi er enige om å anta at er sant, - dette er jeg ikke sikker på. Jeg godtar f.eks rett til eiendom og rett til å bestemme over egen kropp som aksiomer, men jeg er ikke sikker på om jeg kan kalle dette "sannheter"?.

Når jeg sa "Rettigheter kan vi imidlertid bli enige om å gi hverandre, noe de fleste er enige om at vi bør gjøre." - siktet jeg til at de fleste ser det som et aksiom at vi har forskjellige rettigheter.
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2010 at 15:44
Nå roter jeg fælt. Ja, jeg aksepterer aksiomer som noe vi kan kalle sannhet.

Edited by georg - 13 Oktober 2010 at 15:46
Back to Top
Sunnev View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Sunnev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2010 at 16:53

Nå roter jeg fælt. Ja, jeg aksepterer aksiomer som noe vi kan kalle sannhet.
Da er vi kanskje ikke så veldig uenige likevel? Og kanskje heller ikke med Our-World? Jeg fikk for mange år siden en veldig god innføring i dogmatikk fra Inge Lønning, som underviste på TF i faget systematisk teologi. Han utla påstanden "alle mennesker er skapt like ..." i den amerikanske uavhengighetserklæringen er et dogme; en påstand som ikke kan begrunnes mer enn påstanden om at en rett linje er den korteste veien mellom to punkter. Etter hvert kom dette dogmet i konflikt med det empiriske faktum at USA tillot slaveri. Man kan vel legge til at originaltekstens "all men" måtte presiseres til også å omfatte kvinner.

Påstanden om mennesket som "skapt" til "likhet" står i opposisjon til et dogme "enhver er sin egen lykkes smed", som ville underbygge den sterkestes rett. Hva man selv holder for det sanne/riktige eller gode å si om menneskets plassering i verden kan etter min mening ikke grunngis i noe annet enn en ubeviselig påstand. For oss muslimer er Koranen denne utgangspåstanden, men hvordan vi utlegger den er som du ser veldig mye forskjellig.
Back to Top
vera View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote vera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2010 at 11:05
Men ville du konvertert hvis du hadde hatt all fakta på bordet? Eller hadde du blitt sur fordi noen "kritiserer" din religion. Vi må tolerere og respektere andres meninger om islam - kanskje har de en del rett. Det er tross alt mange muslimer i verden som slår og dreper andre. Hva med kristne i Pakistan - som blir drept fordi de har en annen mening. Islam er ikke feilfri... Og akkurat DET kan du ikke nekte for.
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2010 at 11:38
Originally posted by vera

Men ville du konvertert hvis du hadde hatt all fakta på bordet? Eller hadde du blitt sur fordi noen "kritiserer" din religion. Vi må tolerere og respektere andres meninger om islam - kanskje har de en del rett. Det er tross alt mange muslimer i verden som slår og dreper andre. Hva med kristne i Pakistan - som blir drept fordi de har en annen mening. Islam er ikke feilfri... Og akkurat DET kan du ikke nekte for.

Jo, Islam er feilfri, det er Muslimer som ikke er feilfri.
Back to Top
maroc72 View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Chief Whip

Quote maroc72 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2010 at 12:05

Hvorfor i all verden velger du en religion som ikke er feilfri i dine øyne? Da sier du en av to ting: 1) du vet bedre enn Gud (astaghfirullah), eller 2) Islam ikke er fra Gud (astaghfirullah). I begge tilfeller er det absolutt ingen grunn til å velge Islam som religion.

Den som ikke er overbevist om at ens religion er sann, har ingen religion.

Edited by maroc72 - 15 November 2010 at 12:06
"maroc72 har jo nettopp sagt at det er slik, og da kan du ikke bare være uenig ..." (visdomsord fra Ninjasoppen)
Back to Top
no_compromise View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote no_compromise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2010 at 12:16

Jo, Islam er feilfri, det er Muslimer som ikke er feilfri.

Her har du utrolig mye sannhet pakket inn i en enkel settning.

K.3:85 "Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne.".
Back to Top
vera View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote vera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 10:40
Jeg tror ikke du har selvinnsikt og forstår ovennevnte sitater. De er jo fra Koranen! Jeg visste ikke at dette stod der. Dette er virkelig ille....
Back to Top
maroc72 View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Chief Whip

Quote maroc72 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 11:19

Jeg tror ikke du har selvinnsikt og forstår ovennevnte sitater. De er jo fra Koranen! Jeg visste ikke at dette stod der. Dette er virkelig ille....

Si meg: hvorfor i all verden betakter du deg som muslim, når du tydeligvis har så store problemer med religionen og dens kilder?
"maroc72 har jo nettopp sagt at det er slik, og da kan du ikke bare være uenig ..." (visdomsord fra Ninjasoppen)
Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Quote Linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 11:48
Når trollmor har lagt sine elleve små troll...
Fanatics Fight Better
Back to Top
Julia_ View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Julia_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 12:45

Vær deg selv, ikke utgi deg for å være en muslim.
Där finns det riken som ingen av oss tar ifrån dem.
Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket.
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 17:29

Dette svake trollet som på en åpenbar måte forsøker å skape fitna i muslimer fikk meg til å tenke på de ekte hyklerne som skaper fitna i muslimenes tro og som ingen mistenker for å være hyklere.

Back to Top
Hild View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Hild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 18:32

Sukk. Det er vel oss ikke-muslimer det.

Betre bør
du ber kje i bakken
enn mannevit mykje
Back to Top
Bobjim View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Bobjim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 at 11:50
Originally posted by Hild

Sukk. Det er vel oss ikke-muslimer det.

Neida, det er først og fremst Abid Raja Big%20smile
''There's so many different worlds
So many different suns
And we have just one world
But we live in different ones..''

Mark Knopfler
Back to Top
Hild View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Hild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 at 12:52

Takk og pris.LOL
Betre bør
du ber kje i bakken
enn mannevit mykje
Back to Top
Kurdish-girl View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Kurdish-girl Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2010 at 15:32
Originally posted by maroc72

[QUOTE=vera]
Den som ikke er overbevist om at ens religion er sann, har ingen religion.
"Å være sterk er å se lyset når det er som mørkest,sloss for noe man tror på selv om man ikke har flere krefter igjen og se sannheten i øynene,selv om den er hard"
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 18:06

Hei jeg har ett spørsmål! Jeg bor hjemme, dessverre. Der er det en blanding av ateister og kristne. De elsker å diskutere islam med meg og krangle med meg. Men hva skal jeg gøre når de begynner å banne og si stygge,(og da mener jeg virkelig stygge ting) om ALLAH og Muhammed saw?!?! Jeg går, men da sier de at vi muslimer er feige og alltid går, eller blir sinte og voldelige.. Men spørsmålet mitt er hva skal jeg gjøre.  

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,063 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: