toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Å diskutere med en islam-motstander

Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
J-Jasmin View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Online Status: Offline
  Quote J-Jasmin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mars 2010 at 16:40
Originally posted by Julia_

Om du klarer å si meg noe du synes er galt med islam så skal jeg fortelle deg hva jeg synes er riktig med islam. Så kan vi se på hvem av oss som er mest åpensinnet. Så der har du nå en utfordring fra meg....fortell meg noe du synes er galt med islam.
Feil start.
Islam har ikke feil, men muslimer har feil. Så om du spør om hva er galt med muslimer kan jeg bli med på leken. Og så kan vi gjøre det samme med deg. Skille deg selv og din person fra "det idielle". Nå vet jeg ikke hvordan ditt idielle er. Troen på mennesket....?
Om du ser mennesker [i lettsindighet> gi seg inn i en diskusjon om Våre budskap, trekk deg da unna til de har skiftet emne(Koranen 6:68)
Back to Top
Esther View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Esther Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mars 2010 at 17:00
Originally posted by J-Jasmin

Islam er helhetlig. Et bedre ord enn totaliær, selv om betydning er den samme.

Det som menes her er den politiske betydningen av ordet "totalitær". Det er forklart her:

Totalitarisme betegner en type system for statlige styreformer der regimet eller staten forsøker å kontrollere flest mulig av personlige, økonomiske og politiske aspekter av livet til befolkningen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Totalitær

Oooh eee oooh ahh ahh, ting tang walla walla bing bang
Back to Top
Hiro View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Hiro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mars 2010 at 17:17

Islam har ikke feil

Hvis man har dette som utgangspunkt blir det jo litt underlig å si at man er åpen for andre tanker og idéer.

Back to Top
Julia_ View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Julia_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mars 2010 at 19:09

Om du klarer å si meg noe du synes er galt med islam så skal jeg fortelle deg hva jeg synes er riktig med islam. Så kan vi se på hvem av oss som er mest åpensinnet. Så der har du nå en utfordring fra meg....fortell meg noe du synes er galt med islam.
Feil start.
Islam har ikke feil, men muslimer har feil.

Dette er det diametralt motsatte av å ha et åpent sinn. Dette er å ha et sinn som er lukket for andre muligheter som sanne enn sin egen bok/livssyn.

Selv har jeg ikke 'totalitært ideale'. Jeg vet for eksempel ikke om det finnes noen gud/skaper. Jeg aner ikke....kanskje har ateister rett, kanskje har monoteister rett, kanskje er hinduenes gudeverden nærmere sannheten. Jeg aner ikke.
Där finns det riken som ingen av oss tar ifrån dem.
Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket.
Back to Top
J-Jasmin View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote J-Jasmin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mars 2010 at 08:45
Originally posted by Hiro

Islam har ikke feil

Hvis man har dette som utgangspunkt blir det jo litt underlig å si at man er åpen for andre tanker og idéer.

Nei, ingen motsetning.
At vi er skapt som ulike individ, der ikke to mennesker har like fingeravtrykk, er et bevis i seg selv på at vi mennesker kommer i ulike former og fasonger, og vil forme ulike tanker og ideer.

Selv om mange ting kan av ulike mennesker oppfattes ulikt, så er det også universielle størrelser, som ikke trenger bety at man selv er redusert til et begrenset sinn. En av disse universielle størrelsen er at det finnes kun En gud, En Skaper. Det kan vi gjerne betegne en tro, en mening, en verdi, hva som helst. Poenget er at det ikke impliserer et lukket sinn. Alle har vi våre oppfatninger, meninger, verdier, overbevisninger. Om noen mener seg selv som "svært åpen og fri" fordi man selv ikke har tatt et grunnleggende standpunkt når det kommer til å vedkenne seg at det er en kraft større enn seg selv, så vil jeg være sterkt uenig i dette. Ikke minst vil jeg oppfatte en slik vurdering som selvopphøyende, da jmf opphøye menneskevesenet til en spesiell høy verdi og sine egne tankers muligheter som ubegrensede.

Julia, å ikke velge er også et valg.
Om du ser mennesker [i lettsindighet> gi seg inn i en diskusjon om Våre budskap, trekk deg da unna til de har skiftet emne(Koranen 6:68)
Back to Top
Hiro View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Hiro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mars 2010 at 08:57

Islam har ikke feil

Nei, ingen motsetning.
At vi er skapt som ulike individ, der ikke to mennesker har like fingeravtrykk, er et bevis i seg selv på at vi mennesker kommer i ulike former og fasonger, og vil forme ulike tanker og ideer.

Selv om mange ting kan av ulike mennesker oppfattes ulikt, så er det også universielle størrelser, som ikke trenger bety at man selv er redusert til et begrenset sinn. En av disse universielle størrelsen er at det finnes kun En gud, En Skaper. Det kan vi gjerne betegne en tro, en mening, en verdi, hva som helst. Poenget er at det ikke impliserer et lukket sinn. Alle har vi våre oppfatninger, meninger, verdier, overbevisninger. Om noen mener seg selv som "svært åpen og fri" fordi man selv ikke har tatt et grunnleggende standpunkt når det kommer til å vedkenne seg at det er en kraft større enn seg selv, så vil jeg være sterkt uenig i dette. Ikke minst vil jeg oppfatte en slik vurdering som selvopphøyende, da jmf opphøye menneskevesenet til en spesiell høy verdi og sine egne tankers muligheter som ubegrensede.

Jeg er enig med deg i at man fint kan ha et åpent sinn og samtidig holde fast ved noen enkle, fundamentale "sannheter". Det gjelder også troen på en gud; og både de som er helt sikre på fraværet og tilstedeværelsen av en gud kan være åpne for mange andre ting.

Men nå er islam mer enn bare synet på at det finnes en gud; det er et forholdsvis omfattende sett av regler for hvordan man skal leve livet sitt og hvordan samfunnet skal skrus sammen.

Dersom utgangspunktet ditt er at alle disse reglene er feilfrie, blir det litt rart å snakke om å ha et åpent sinn og å være åpen for at noe av det man mener og tror på kan være galt eller ha store mangler.
Back to Top
Julia_ View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Julia_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mars 2010 at 10:30

Islam har ikke feil

Julia, å ikke velge er også et valg.

For å velge religion eller ateisme trenger man å være overbevist. Jeg er clueless på om det finnes en skaper/gud dermed finnes ingen forutsetning for valg. Å ikke velge er en tilstand.

Men enkelte livssyn er så totalitære at man ikke kan være åpen for andre tanker og ideer. Som jeg oppfatter islam så er det en vei for å leve som tar for seg det meste av aspekter i livet og koranen regnes som feilfri og Muhammeds eksempel (på å leve) regnes som nær idealet eller ideelt. Det sier seg selv at rommet for å være åpen for andre muligheter, tanker og ideer begrenses ganske kraftig hos folk som følger så totalitære ideologier.

Edited by Julia_ - 05 Mars 2010 at 10:33
Back to Top
Abbsin View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Abbsin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mars 2010 at 23:40
Originally posted by økohijabi

Word of advice søster, gi opp. Visse mennesker er innstilt på å ikke endre sine meninger. 
GOOD POINTSmile
The only true wisdom is in knowing you know nothing.

Back to Top
lise88 View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote lise88 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mars 2010 at 22:29
Å ha et åpent sinn trenger ikke å ha noe å gjøre med om man tror på Gud, og følger islams fem søyler (eller hvilken som helst annen religions levesett), eller om èn er i sterkeste grad ateist og frigjort fra "leveregler", å gjøre.

Et religiøst menneske med det "lukket sinn", ville være et menneske som ikke godtar/aksepterer andre mennesker som tror på andre ting, og har andre verdier og levesett enn han selv.
På akkurat samme måte kan en ikke-troende "frigjort" person mene at det er helt feil og ubegripelig hvordan andre mennesker kan tro på en Gud og følge en religions levesett og regler.

Julia, du ser på deg selv som et åpent menneske fordi du "ikke vet". Er det å ikke vite den eneste form for å ha et åpent sinn? Eller er det å ikke vite, et kriterie for å ha et åpent sinn?

En kvinne som bærer hijjab, ber salah fem ganger daglig, faster i Ramadan (og videre følger Bokens egne regler som du skriver), kan likevel ha en kristen, jødisk, hinduistisk, ateistisk eller humanetisk bestevenninne som hun bruker all tiden sin med. Hun kan bruke all tiden sin på biblioteket og lese om alle verdens religioner fordi hun synes det er interessant, eller reise verden rundt for å lære om andres kulturer. Har denne kvinnen fortsatt ikke et åpent sinn?

Det å være muslim er ikke synonymt med å ikke akseptere ikke-muslimer, eller ikke-muslimske levesett. Faktisk ville dette blitt en selvmotsigelse, ettersom det er forbudt i islam å dømme andre mennesker, siden dette er oppgaven til Gud, og ikke vår!

Det å leve etter det en selv føler er den riktige veien, stenger ikke en person inne i et lukket sinn. Det betyr bare at den personen tar valg ut i fra den kunnskapen det mennesket har og de erfaringene han eller hun har lært av.
Back to Top
lise88 View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote lise88 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mars 2010 at 22:32
Og jeg vil heller si at det tyder mye mer på et lukket sinn, det å si at en muslim ikke kan ha et åpent sinn. Dèt, blandet med en sterk grad av uvitenhet, og en veldig svak forståelse hva hva en selv prater om.
Back to Top
Julia_ View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Julia_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mars 2010 at 14:54
Originally posted by lise88

Julia, du ser på deg selv som et åpent menneske fordi du "ikke vet". Er det å ikke vite den eneste form for å ha et åpent sinn? Eller er det å ikke vite, et kriterie for å ha et åpent sinn?

Jeg FORSØKER å ha et åpent sinn. Det jeg mener med å ha et åpent sinn er å være åpen for at andre livssyn og levesett har / kan ha bedre ting ved seg enn ens eget. Man sitter altså ikke på noen ultimat fasit. Selv islam som jeg innrømmer utløser en knee-jerk reaksjon hos meg (av og til) har ting ved seg jeg finner vakkert og inspirerende. Som jeg oppfatter det så hevder muslimer at koranen er ufeilbarlig. Man sitter da på en fullstendig gudegitt fasit som selvfølgelig påvirker hvor åpent sinn man kan ha.
Back to Top
lise88 View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote lise88 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mars 2010 at 20:49
Men du er nok smart nok hvis du tenker deg godt om, og skjønner at akkurat det sier seg selv. Når er en del av en religion, som her tror på Allah og lever som muslim, sier det seg selv at han/hun tror at Koranen er ufeilbarlig når det er Guds egne ord vi prater om. Hvis en person tvilte på sin egen religion, ville ikke dette mennesket være en fullstendig religiøs person.

Det hadde vært litt merkelig om en politiker hadde vurdert å stemme et annet parti enn sitt eget, eller hva?
Back to Top
Julia_ View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Julia_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mars 2010 at 21:58

Men du er nok smart nok hvis du tenker deg godt om, og skjønner at akkurat det sier seg selv. Når er en del av en religion, som her tror på Allah og lever som muslim, sier det seg selv at han/hun tror at Koranen er ufeilbarlig når det er Guds egne ord vi prater om. Hvis en person tvilte på sin egen religion, ville ikke dette mennesket være en fullstendig religiøs person.

Det hadde vært litt merkelig om en politiker hadde vurdert å stemme et annet parti enn sitt eget, eller hva?

Jeg har vel til gode å komme over en politiker som er enig med alt i sitt partiprogram og politikere stemmer mot sitt eget parti ganske så ofte i nasjonalforsamlinger rundt omkring. Innefor et politisk parti kan det også være heftig strid om hva som til enhver tid skal være med i partiprogrammet.
Back to Top
Abdullahx View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Abdullahx Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mars 2010 at 19:15

Oj hadde ikke sett alle svarene som har kommet... Jeg kan forstå hva dere mener med at det er nytteløst med slike diskusjoner, men inne i mellom klarer man ikke å la være å si noe når man leser så mye uvitenhet blant så mange mennesker..

Fortsett å si sannheten for din egen skyld og for Allah.

Vi er ikke obligert til noe mer enn det.
Tenk hvor mye og hvor lenge profeten saws talte til døve ører.
Ha tålmodighet og vær standheftig.
Debatter på dine premisser, ikke på dems.
Hvis de fornærmer profeten saws o.l, så la vær å debatter.

Måtte Allah hjelpe deg og redde dem ham vil.
Back to Top
Pakiza View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote Pakiza Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mars 2010 at 20:29

Men føl dere frie til å komme med tips på argumentasjon en kan bruke i situasjoner som dette :)

-Sjekk om sitatene kommer fra de stedene som ble nevnt
-Finn originalteksten og hvis du ikke forstår arabisk finn en oversettelse med noter ('traduire c'est trahir')
-Plasser uttalelsene i konteksten de kom fra (altså når kom de, hvorfor kom de, kronologien etc.)
-evt. tilføy tafsir, altså hvordan noe ble tolket i årene etter dette
-Der det er nødvendig finn historisk utvikling
-Finn prinsippene som islam bygger på (nevn vers i Koranen som understreker disse)
-Kom med din konklusjon

Forresten er dette også et godt 'oppskrift' for de som prøver å forstå Koranen ellers :)

Edited by Pakiza - 09 Mars 2010 at 21:13
Back to Top
Taha View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Abu Ahmad

Quote Taha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mars 2010 at 21:27
Originally posted by Pakiza

Men føl dere frie til å komme med tips på argumentasjon en kan bruke i situasjoner som dette :)

-Sjekk om sitatene kommer fra de stedene som ble nevnt
-Finn originalteksten og hvis du ikke forstår arabisk finn en oversettelse med noter ('traduire c'est trahir')
-Plasser uttalelsene i konteksten de kom fra (altså når kom de, hvorfor kom de, kronologien etc.)
-evt. tilføy tafsir, altså hvordan noe ble tolket i årene etter dette
-Der det er nødvendig finn historisk utvikling
-Finn prinsippene som islam bygger på (nevn vers i Koranen som understreker disse)
-Kom med din konklusjon

Forresten er dette også et godt 'oppskrift' for de som prøver å forstå Koranen ellers :)

.... eller spør en fornuftig lærd.
Back to Top
lise88 View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote lise88 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mars 2010 at 00:03
Takk takk, jeg setter pris på det! :)
Back to Top
aicha View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote aicha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mars 2010 at 21:33
min mor og jeg blir aldri enige. det ender opp i krangel om vi diskuterer islam og religion generelt.
så nå er vi bare enige om å være uenige, å ferdig med det. ingenting annet hjelper.

Min mor er ateist, jeg er muslim. hverken hun eller jeg forstår hverandre uansett. så vi bare prater ikke om det.

Back to Top
Snusmumriken View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Snusmumriken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mars 2010 at 22:04

Som jeg oppfatter det så hevder muslimer at koranen er ufeilbarlig. Man sitter da på en fullstendig gudegitt fasit som selvfølgelig påvirker hvor åpent sinn man kan ha.

Ja men det er ikke så enkelt. Muslimer er ikke enige om hvordan korantekster skal forståes. I tillegg er haditene svært viktige og dem er det mange av.
Der hvor det tenkes likt, tenkes det lite.
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2010 at 21:04
Definitivt, jeg er åpen for at jeg tar feil. Jeg er åpen for at Koranen er feil.

Men er dere åpne for sannheten? Eller mener dere at det ikke er noen sannhet å finne? Hvor gjør dere egentlig for å finne sannheten, eller mener dere at sannheten er å se at det ikke finnes noen sannhet( altså ateisme)?
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2010 at 22:02
Originally posted by Our_world

Definitivt, jeg er åpen for at jeg tar feil. Jeg er åpen for at Koranen er feil.

Men er dere åpne for sannheten? Eller mener dere at det ikke er noen sannhet å finne? Hvor gjør dere egentlig for å finne sannheten, eller mener dere at sannheten er å se at det ikke finnes noen sannhet( altså ateisme)?

er ateisme å se at det ikke finnes noen sannhet? Jeg trodde det hadde med gudstro å gjøre.
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2010 at 23:17
Jeg aner ikke. Du tror jo ikke på noen gud, gjør du ikke?
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2010 at 23:23

Jeg aner ikke. Du tror jo ikke på noen gud, gjør du ikke?

Jeg tror ikke på noen gud, nei. Betyr det at det ikke finnes sannhet?
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2010 at 23:28
Altså, sannhet og sannhet. Hva mener du med sannhet?
Back to Top
Sunnev View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Sunnev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 12:17
Originally posted by georg

er ateisme å se at det ikke finnes noen sannhet? Jeg trodde det hadde med gudstro å gjøre.
Plutselig en interessant diskusjon! Slik jeg ser på ateisme, er det ganske ensbetydende med å erklære at det ikke finnes noen absolutt sannhet som er forankret et annet sted enn i det enkelte menneske, muligens i den menneskelige natur (med en humanetikk). Siden det ikke finnes noen skaper bak verden, finnes det heller ingen ytre sannhet eller mening. Så den definisjonen til Our Word virker ganske gangbar.

Men Our Word - hva i all verden mener du med at du er "åpen for at Koranen tar feil"? Det synes jeg høres ganske tvilsomt ut! Det ligger jo noen premisser i bånn av vår bekjennelse som muslimer som faktisk utelukker dette. Du mener forhåpentlig at du er åpen for at din tolkning av Koranen er feil?!
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 13:43

Altså, sannhet og sannhet. Hva mener du med sannhet?

Sannhet er virkeligheten som den er.
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 13:51
Originally posted by Sunnev

Plutselig en interessant diskusjon! Slik jeg ser på ateisme, er det ganske ensbetydende med å erklære at det ikke finnes noen absolutt sannhet som er forankret et annet sted enn i det enkelte menneske, muligens i den menneskelige natur (med en humanetikk). Siden det ikke finnes noen skaper bak verden, finnes det heller ingen ytre sannhet eller mening. Så den definisjonen til Our Word virker ganske gangbar.

Jeg syns diskusjonen er mer latterlig enn interessant, men ok Tongue

Hvordan er eksistensen av sannhet avhengig av om Gud finnes eller ikke? Sannhet er ikke noe som eksisterer ett eller annet sted, - det er et konsept som beskriver det som er.

Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 15:51

Men Our Word - hva i all verden mener du med at du er "åpen for at Koranen tar feil"? Det synes jeg høres ganske tvilsomt ut! Det ligger jo noen premisser i bånn av vår bekjennelse som muslimer som faktisk utelukker dette. Du mener forhåpentlig at du er åpen for at din tolkning av Koranen er feil?!

Altså, jeg tror ikke at koranen er feil, men jeg er åpen for at den er feil. Dvs. hvis det var noen som eks. georg som ville diskutere med meg om koranen sannhetsgehalt er jeg åpen for det. Jeg mener ikke at koranen er feil, da hadde jeg straks blitt en ikke-muslim! Det at jeg er åpen betyr ikke at jeg nødvendigvis tror at koranen er feil. Det betyr bare at jeg er åpen for debatt. 

På samme måte hvis noen skulle påstå at Allah ikke finnes er jeg åpen for diskutere det med vedkommende. Det betyr ikke at jeg tror Allah ikke finnes, eller at jeg tviler. Hvis vedkommende har bevis for at Allah ikke eksisterer er jeg også åpen for det.

Min tro på Allah og Hans ord står støtt! Sånn, håper det var mer avklarende :-) 

Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 15:54

Hvordan er eksistensen av sannhet avhengig av om Gud finnes eller ikke? Sannhet er ikke noe som eksisterer ett eller annet sted, - det er et konsept som beskriver det som er.

- Hva mener du er sannheten da? Hva er virkeligheten for deg?
Back to Top
kosdo View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote kosdo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 at 17:54

Som forklaring av begrepet ateisme er da det Our Word skrev helt på jordet. Om en person presenterer seg som ateist, kan du ikke ut fra det vite noe om hvilke tanker - om noen - personen har gjort seg om sannhet. Du vet bare at personen ikke tror på noen guder.

Selv kjenner jeg meg ikke igjen i posisjonen at det ikke finnes noen sannhet. For eksempel: enten er det sant at det finnes en gud, eller så er det ikke sant. Uansett så finnes det en sannhet, som er svaret på det spørsmålet. Usikkerheten ligger ikke i om det finnes en sannhet, men i hvor gode metodene vi bruker for å avdekke den er. Andre spørsmål er ikke faktaspørsmål - for eksempel om det er riktig å fengsle noen fordi de er demokratiforkjempere. Om begrepet 'sannhet' i det hele tatt passer inn når vi jakter på svaret på slike spørsmål, så har det et noe annet innhold enn når vi diskuterer faktaspørsmål. Vi trenger ikke skamme oss over å ha klare meninger av den grunn.

mvh kosdo
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,141 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: