toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Å diskutere med en islam-motstander

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Online Status: Offline
  Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Å diskutere med en islam-motstander
    Posted: 21 November 2010 at 19:45
For et nydelig vers, bare beviser hvor nydelig og riktig koranen er:)
Back to Top
Saladin View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Saladin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2010 at 00:03
Originally posted by Aamine

Hei jeg har ett spørsmål! Jeg bor hjemme, dessverre. Der er det en blanding av ateister og kristne. De elsker å diskutere islam med meg og krangle med meg. Men hva skal jeg gøre når de begynner å banne og si stygge,(og da mener jeg virkelig stygge ting) om ALLAH og Muhammed saw?!?! Jeg går, men da sier de at vi muslimer er feige og alltid går, eller blir sinte og voldelige.. Men spørsmålet mitt er hva skal jeg gjøre.  

Ikke svar dem tilbake med ukvemsord. Diskuter og snakke med dem på den beste måten du kan. Selv om man er uenig med hverandre så kan man oppføre seg i henhold til normal folkeskikk.

Kall til Herrens veier med visdom og vakker formaning! Diskuter med dem på beste måte! Herren vet best hvem som vandrer bort fra Hans vei, og hvem som er på rett vei.[K 16:125]

Lykke til! Big%20smile

I always made one prayer to God, a very short one. Here it is: "O Lord, make our enemies quite ridiculous!" God granted it.

- Voltaire
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 22:06
takk:)
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 21:12
Jeg er en bror :-) Lykke til med lesningen da Smile
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 21:06

Så sant, shaitan er virkelig overalt, hvertfal i dette samfunnet. Men insallah Allah leder oss på den riktige veien hele livet og vi dør som beste muslim insallah. Takk skal du ha, skal lese det min bror (søster?) i Islam:)

Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 20:59

Ikke tenk på det. Det er derfor vi er søsken vettu :-)

Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 20:57
Riktig, og husk at du alltid har Shaitan som hele tiden prøver å gjøre deg svak og prøver å utnytte deg og forandre deg til en kaafir. Du må være obs på Shaitan og gi ham en lærepenge ved å holde fast ved Islam.

P.S hvis du ser på kalamullah.com vil du se på venstreside at det er en kategori som heter New Muslims, der forklarer de også ganske greit hva en ny muslim trenger å vite. Selv gamle muslimer trenger å lese på nytt slike nytteverdige bøker.
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 20:52
Har lastet ned en av de bøkene du nevnte nå. skal insallah lære noe:) og insallah du får belønning for at du gadd å bry degEmbarrassed 
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 20:45
Ja, ikke sant. Så jeg burde egentlig være glad. Jo vanskeligere du har det her, jo bedre får du det i himmelenSmile om man er bra da
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 20:43

Takk for tips. Har fått noen fine og gode bøker på Rabita før som jeg har lest. Smile

Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 20:39

Du blir hele tiden testet for å se hvor sterk Iman du har. Hele livet er en test for oss og jo sterkere du blir testet jo bedre blir belønningen insha allah :-)

Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 20:35

Hvis du liker engelsk ville jeg sterkt anbefalt en basisbok om Aqeedah som tar for seg det mest grunleggende om Islam. Den heter Al-Usul-Al-Talaata* skrevet av Sh. Mohammad Ibn Abd-Al Wahhab og The Fundamentals of Tawheed* av Sh. Bilal Phillips.

Deretter ville jeg anbefalt en bittelitt tyngre bok som heter Kitaab-Attauwheed* av Mohammed Ibn Abd-Al Wahhab. Disse er de bøkene jeg kommer på i farten.

Andre grunleggende bøker om Islam vil være De førti fortellingene** av Imam An-Nawawi og Riyaadh Al Saaliheen** av samme sheikh.

* Disse bøkene finner du her: http://www.kalamullah.com/aqeedah.html
** Disse bøkene finner du  på Rabita i Oslo.
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 20:17

Tenk hvor vanskelig de hadde det i begynnelsen når Islam kom. Da ble de jo torturert og jaget vekk fra sitt hjem. Så selvom jeg har en vanskelig situasjon, så har jeg egentlig det veldig bra alhamdolillahSmile De torturerer meg ikke, men har holdt på å bli kastet ut noen ganger daDisapprove 

Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 20:12

Hvor får jeg lese det da? Har jo heldigvis vært muslim siden jeg var 16år alhamdolillah. Islam sier at man skal være tålmodig, så da er jeg tålmodig og insallah får belønning i jannah og dereSmile Takk for svar

Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 19:55
Maasha Allah! Jeg må si at jeg er berørt av din vanskelige situasjon. Du skal vite at det er mange som daglig opplever slik trakkasering og latterliggjøring, så smør deg med god tålmodighet og forståelse. Ikke for hva de gjør men fordi de ikke vet bedre.

Det er som du sier best å dra når noen snakker stygt om Allah og hans sendebud fvmh.

Jeg anbefaler at du begynner å lese om noe som heter Aqadiidah fil Islam. Det er essensen i Islam. Og den er det viktig at du fokuserer på det i starten.
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 19:42
Salam Alaikom. Jeg er 18 år. Det er faren min, og to av brødrene mine som snakker så stygt wallah man vet ikke hva man skal gjøre når de snakker så stygt. Takk for dine råd, det er nok best å bare gå ja og være tålmodig. Alhamdolillah så er jeg muslim og er veldig glad for det og har sagt til de at de bare må godta at jeg er blitt muslim og har anderledes syn enn de. Jeg har sagt til de at vi kan snakke sammen om de snakker ordentlig og respekterer Allah og Muhammed. men de sier nei.. Så er nok best å gå ja. Takk for svar bror
Back to Top
no_compromise View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote no_compromise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 18:37
SubhanAllah
uff, det hores som en skikkelig vanskelig situasjon du sitter i.
Jeg maa sporre deg hvor gammel er du? Og er det dine foreldre som snakker slik?

Taalmodighet er en veldig verdsatt egenskap hos Allah, og man maa gjore masse dua om at dette skal ta slutt. Jeg ville unngaatt aa snakke emd dem om Islam naar dem har slike holdninger, og konsentrert meg om aa bli godt kjent med Islam selv, bygge opp min egen kunnskap, da er det lettere aa ta slike diskusjoner senere.
K.3:85 "Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne.".
Back to Top
Aamine View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Aamine Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 at 18:06

Hei jeg har ett spørsmål! Jeg bor hjemme, dessverre. Der er det en blanding av ateister og kristne. De elsker å diskutere islam med meg og krangle med meg. Men hva skal jeg gøre når de begynner å banne og si stygge,(og da mener jeg virkelig stygge ting) om ALLAH og Muhammed saw?!?! Jeg går, men da sier de at vi muslimer er feige og alltid går, eller blir sinte og voldelige.. Men spørsmålet mitt er hva skal jeg gjøre.  

Back to Top
Kurdish-girl View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Kurdish-girl Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2010 at 15:32
Originally posted by maroc72

[QUOTE=vera]
Den som ikke er overbevist om at ens religion er sann, har ingen religion.
"Å være sterk er å se lyset når det er som mørkest,sloss for noe man tror på selv om man ikke har flere krefter igjen og se sannheten i øynene,selv om den er hard"
Back to Top
Hild View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Hild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 at 12:52

Takk og pris.LOL
Betre bør
du ber kje i bakken
enn mannevit mykje
Back to Top
Bobjim View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Bobjim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 at 11:50
Originally posted by Hild

Sukk. Det er vel oss ikke-muslimer det.

Neida, det er først og fremst Abid Raja Big%20smile
''There's so many different worlds
So many different suns
And we have just one world
But we live in different ones..''

Mark Knopfler
Back to Top
Hild View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Hild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 18:32

Sukk. Det er vel oss ikke-muslimer det.

Betre bør
du ber kje i bakken
enn mannevit mykje
Back to Top
Our_world View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Our_world Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 17:29

Dette svake trollet som på en åpenbar måte forsøker å skape fitna i muslimer fikk meg til å tenke på de ekte hyklerne som skaper fitna i muslimenes tro og som ingen mistenker for å være hyklere.

Back to Top
Julia_ View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Julia_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 12:45
Originally posted by vera

Jeg tror ikke du har selvinnsikt og forstår ovennevnte sitater. De er jo fra Koranen! Jeg visste ikke at dette stod der. Dette er virkelig ille....

Vær deg selv, ikke utgi deg for å være en muslim.
Där finns det riken som ingen av oss tar ifrån dem.
Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket.
Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Quote Linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 11:48
Når trollmor har lagt sine elleve små troll...
Fanatics Fight Better
Back to Top
maroc72 View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Chief Whip

Quote maroc72 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 11:19

Jeg tror ikke du har selvinnsikt og forstår ovennevnte sitater. De er jo fra Koranen! Jeg visste ikke at dette stod der. Dette er virkelig ille....

Si meg: hvorfor i all verden betakter du deg som muslim, når du tydeligvis har så store problemer med religionen og dens kilder?
"maroc72 har jo nettopp sagt at det er slik, og da kan du ikke bare være uenig ..." (visdomsord fra Ninjasoppen)
Back to Top
vera View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote vera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 at 10:40
Back to Top
no_compromise View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote no_compromise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2010 at 12:16
Originally posted by georg

Men ville du konvertert hvis du hadde hatt all fakta på bordet? Eller hadde du blitt sur fordi noen "kritiserer" din religion. Vi må tolerere og respektere andres meninger om islam - kanskje har de en del rett. Det er tross alt mange muslimer i verden som slår og dreper andre. Hva med kristne i Pakistan - som blir drept fordi de har en annen mening. Islam er ikke feilfri... Og akkurat DET kan du ikke nekte for.

Jo, Islam er feilfri, det er Muslimer som ikke er feilfri.

Her har du utrolig mye sannhet pakket inn i en enkel settning.

K.3:85 "Hvis noen ønsker annet enn islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det hinsidige liv vil han være blant taperne.".
Back to Top
maroc72 View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Chief Whip

Quote maroc72 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2010 at 12:05

Men ville du konvertert hvis du hadde hatt all fakta på bordet? Eller hadde du blitt sur fordi noen "kritiserer" din religion. Vi må tolerere og respektere andres meninger om islam - kanskje har de en del rett. Det er tross alt mange muslimer i verden som slår og dreper andre. Hva med kristne i Pakistan - som blir drept fordi de har en annen mening. Islam er ikke feilfri... Og akkurat DET kan du ikke nekte for.

Hvorfor i all verden velger du en religion som ikke er feilfri i dine øyne? Da sier du en av to ting: 1) du vet bedre enn Gud (astaghfirullah), eller 2) Islam ikke er fra Gud (astaghfirullah). I begge tilfeller er det absolutt ingen grunn til å velge Islam som religion.

Den som ikke er overbevist om at ens religion er sann, har ingen religion.

Edited by maroc72 - 15 November 2010 at 12:06
"maroc72 har jo nettopp sagt at det er slik, og da kan du ikke bare være uenig ..." (visdomsord fra Ninjasoppen)
Back to Top
georg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2010 at 11:38

Jo, Islam er feilfri, det er Muslimer som ikke er feilfri.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,203 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: