Hei!
Jeg skriver masteroppgave ved Det teologiske Menighetsfakultet i Oslo om unge norske menn (ca 18-30 år) som har konvertert til islam. I den forbindelse trenger jeg informanter som er villig til å la seg intervjue om konversjonen, og konversjonens og religionens betydning for livet videre. Dersom du enten skulle kjenne noen som kan tenke seg å bli intervjuet, eller du selv er konvertitt og kan tenke deg å bli intervjuet - ta gjerne uforpliktende kontakt på
fkinserd@stud.mf.no, så vil jeg kunne gi mer detaljert informasjon.
Til et slikt prosjekt som dette hører det strenge krav om personvern, og prosjektet er derfor godkjent av Norsk Samfunnsvitenskapelig Datatjeneste (se nsd.no). Potensielle informanter vil derfor motta et informasjonsbrev der jeg gir informasjon om hvordan personvern ivaretas, og prosjektets form og innhold. Alle intervjuer blir tatt opp på lydbånd, og senere transkribert (overført til skriftlig form) for så å kodes i forhold til analyse og teorier som jeg skal bruke. Alle informanter vil bli anonymisert på alle gjenkjennelige punkter i oppgaven, og jeg er forpliktet til å slette lydbåndopptak og transkripsjoner innen prosjektet avsluttes i mai 2010.