Tilbake til islam.no
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

hva gjoer man

Post Reply Post Reply
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
finallyhappy View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Online Status: Offline
  Quote finallyhappy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: hva gjoer man
    Posted: 17 September 2009 at 17:38
hva gjoer man da familie og venner faar latterkrampe og sier de ikke tror deg da du forteller dem at du er blitt muslim?
Back to Top
Hilde80 View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Hilde80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 at 17:50
vet ikke, kanskje bare smil/le tilbake og si "så hyggelig at du blir så glad"Smile.
Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Quote Linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 at 17:58

Ta tiden til hjelp, de tror deg nok etterhvert.

Dessuten er jo det trossalt å foretrekke at de ler, fremfor at de blir sinte..

Lykke til! Smile
Fanatics Fight Better
Back to Top
Snusmumriken View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Snusmumriken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 at 18:26
Du tenger vel ikke gjøre noe som helst.
De oppdager det jo etterhvert.
Dårlige argumenter bekjemper man best ved ikke å forstyrre utredningen av dem
Alec Guinnes
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote finallyhappy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 at 18:54
sant nok, men de er ekkle, tro meg. de har null respekt for noen som helst slags religion. og sier bare det at , hei, slutt med dette tullet, vil du ha et glass vin , jeg sier , vet du hva, jeg drikker ikke alkohol mer. og da ler de enda mer, og gaar inn for aa drikke mest mulig alkohol og slikt i naerheten av meg .0 det samme komer til svinekjott. slikt som, oisann, beklager , husket ikke det. du er jo liksom muslim du ja, vel spis poeter da vel
Back to Top
Julia_ View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Julia_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 at 19:39
Originally posted by finallyhappy

sant nok, men de er ekkle, tro meg. de har null respekt for noen som helst slags religion. og sier bare det at , hei, slutt med dette tullet, vil du ha et glass vin , jeg sier , vet du hva, jeg drikker ikke alkohol mer. og da ler de enda mer, og gaar inn for aa drikke mest mulig alkohol og slikt i naerheten av meg .0 det samme komer til svinekjott. slikt som, oisann, beklager , husket ikke det. du er jo liksom muslim du ja, vel spis poeter da vel

Seriøst? Be de respektere deg.... greit nok at det kan være vanskelig å takle at du har konvertert men det får da være måte på.
Där finns det riken som ingen av oss tar ifrån dem.
Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket.
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote finallyhappy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 at 19:44
j, seriost, de er ikke sinte, lei seg eller noe, de bare ler og sier de tror meg rett aa slett ikke. det er nok bare eb fase osv osv. eller at det er bare tull.og gidder ikke bry seg det minste om det jeg sier. jeg sier , jeg er muslim i hjertet. de sier, vet du hva, for noe tull, skjerp deg naa
Back to Top
NysgjerrigeMeg View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote NysgjerrigeMeg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 at 20:10
Du får heller tenke på de som risikerer livet når de konverterer til en annen tro. Da blir nok dine frustrasjoner på det området veldig små. Mest sannsynlig vil det gå seg veldig greit til når de forstår at du mener alvor.
PS;Se opp for skrivefeil mafiaen;-)
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote finallyhappy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2009 at 20:16
Originally posted by NysgjerrigeMeg

Du får heller tenke på de som risikerer livet når de konverterer til en annen tro. Da blir nok dine frustrasjoner på det området veldig små. Mest sannsynlig vil det gå seg veldig greit til når de forstår at du mener alvor.

det har du fullstendig rett i, takk. du ga meg virkelig noe aa tenke paa her. ingen vits aa syte aa klage. og som du sier, det vil nok gaa seg til.
Big%20smile
Back to Top
maroc72 View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Chief Whip

Quote maroc72 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 at 05:19
Originally posted by finallyhappy

Jeg ville droppet de såkalte vennene, og på annen måte demonstrert misnøye med familiemedlemmer man ikke kan droppe.

Men den beste måten er antagelig å ignorere dem og demonstrere sin religiøse seriøsitet.
"maroc72 har jo nettopp sagt at det er slik, og da kan du ikke bare være uenig ..." (visdomsord fra Ninjasoppen)
Back to Top
Radikal View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Bedreviter

Quote Radikal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 at 10:21
Tilgi.
Back to Top
mejrem View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote mejrem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 at 11:52

...dem for deres uvitenhet,..laget bare en setning av Radikal sitt råd,..hehe

Back to Top
Naima View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Mest Undervurderte

Online Status: Online
  Quote Naima Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 at 15:23
Ikke møt opp hos dem, og si klart i fra at derom de ønsker at du skal være der så får de respektere deg. Jeg skjønner ikke at så mange mener at siden det er vi som har gjort en forandring i livet så må vi krype og krabbe for at andre ikke forstår vårt valg. Jo da man skal være tålmodig og forstå at de ikke forstår dine valg men det gir dem ingen grunn til ikke å respektere deg og ditt valg.

Vi lever for å tilfredstille Allah(swt) og dersom vi behandler folk med respekt så kan vi jammen forvente å få det samme tilbake.
The past is gone forever.
To day is all that you have.
Leave the future alone until it comes.

Og slik at alle kan se det, jeg tar avstand fra all terror og vold.
Back to Top
Snusmumriken View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Snusmumriken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 at 17:30
Jeg er ikke enig med Naima. Jeg syns du skal møte opp og være blid og tålmodig. Det beste er dersom de kan se på din væremåte at du er muslim, ikke bare høre det med ord. Jeg skjønner at enkelte kan ha vondt for å tro at noen konverterer til både den ene eller andre religionen. Spis poteter og overse drikkingen (selv om det siste kan være vanskelig.)
Til slutt vil de forstå at du faktisk er seriøs.
Dårlige argumenter bekjemper man best ved ikke å forstyrre utredningen av dem
Alec Guinnes
Back to Top
Hilde80 View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Hilde80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 at 19:15

enig med snusmumriken, det beste er vel å møte dem med et smil. jeg skjønner at troen er seriøs og at du blir alvorlig fornermet, men i lengden, tror jeg, at ditt "nye jeg" er tjent med at du som muslim ikke blir assosiert med furting, krangling og konfronteringWink. det med drikkingen, om det er vanskelig for deg å være i nærheten av dem når de drikker kan du jo forsøke å fokusere på andre aktiviteter; spør om de vil være med på kino, gå tur eller gå på shopping.

Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Quote Linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 at 19:22
På noen folk fungerer bare Naimas forslag og på noen folk er det sistnevnte beste og mest konstruktive alternativ.

Jeg måtte bruke begge strategier når jeg konverterte, de som var helt håpløse måtte jeg sette meg i respekt hos og stille ultimatum til. De som ikke trodde jeg var seriøs, men ikke plaget meg, lot jeg bare være og forsøkte å vise meg fra min beste side.

Edited by Linda - 18 September 2009 at 21:31
Fanatics Fight Better
Back to Top
Naima View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Mest Undervurderte

Online Status: Online
  Quote Naima Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 at 19:46
Gjorde det samme som deg Linda men når man har vært snill og grei i åresvis, da er det på tide at de andre kanskje tar en titt innover seg selv.

Det er måte på hva man skal finne seg i bare fordi man har konvertert og alle ønsker vel å bli tatt alvorlig for de valg man gjør, man trenger ikke være enig eller forstå det men dersom man ønsker et forhold så må det aksepteres og da bør også den som har blitt muslim slippe å bli latterliggjort hele tiden. Det er vanskelig nok som det er om ikke man skal bli latterliggjort og såret av de nærmeste også.

The past is gone forever.
To day is all that you have.
Leave the future alone until it comes.

Og slik at alle kan se det, jeg tar avstand fra all terror og vold.
Back to Top
Linda View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Reformatrix

Quote Linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2009 at 21:33
Det går seg heldigvis som oftest til med tiden alhamdulillah Smile
Fanatics Fight Better
Back to Top
Soso89 View Drop Down
Groupie
Groupie

Quote Soso89 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2009 at 16:17
Uff da. Jeg håper det vil ordne seg. Det vil sikkert bare ta litt tid før de kan akseptere og innse at du virkelig er seriøs. Syns ikke du bør ta dette personlig men heller ta det med ett smil Wink. Håper inch allah at familien din vil forstå at du har blitt muslim. Lykke til kjære deg Smile 
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Quote finallyhappy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2009 at 16:26
Smile
Back to Top
MariaWithBaby View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote MariaWithBaby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2009 at 22:56
Originally posted by maroc72

Jeg ville droppet de såkalte vennene, og på annen måte demonstrert misnøye med familiemedlemmer man ikke kan droppe.

Men den beste måten er antagelig å ignorere dem og demonstrere sin religiøse seriøsitet.

Finnes det virkelig noen man ikke kan droppe?

Ja, ens foreldre er ens foreldre. Din mor er din mor. Hun har tross alt fodt deg osv, men til hvilken som helst pris?

Hvor gaar grensen der man kan utestenge for eksempel ens far eller mor?
Back to Top
Amiya View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Quote Amiya Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januar 2010 at 05:21
Du skal adlyde din mor og far så lenge de ikke ber deg gå imot islam. Islam oppfordrer ingen til å bryte sine blodsbånd, men vse godhet. Da Asma(ra) kom til Profeten (saws) og spurte hvilken godhet hun skulle vise sin ikke-muslimske mor, fikk hun til svar "Enhver slags godhet". Jannat ligger ved mors føtter. Så vis din familie godhet. Det er slitsomt, men insha Allah vil du belønnes.

Ikke lag noe nummer. Bare si "Nei takk" når de byr deg noe forbudt, og reis deg selv for å hente noe annet å spise/drikke. Overse deres demonstrering. Stek deg et egg eller ostesmørbrød, og si "Alhamdulillah fordi jeg har mat, og fordi jeg er muslim"(sunnah). Insha Allah vil de til slutt se at de behandler deg dårlig.

Enhver god takling av en provokasjon gir insha Allah belønning for deg selv. Sinne er fra Sheytan, sa Profeten (saws), og sa"Ikke bli sint!" 3 ganger, da en mann kom til ham for å få et godt råd. Husk at de ikke har kunnskap (om islam) og ikke er i stand til å forstå deg. Det er vondt, men sant.

Hvis noen snakker tull til deg om islam, så svar på beste måte, og gå vekk fra dem om de fortsetter å snakke tull (sier Koranen).

Lykke til.

Edited by Amiya - 05 Januar 2010 at 05:22
"Den Barmhjertiges tjenere er de som vandrer ydmykt på jorden, som når den uvitende tiltaler ham, svarer "Fred"..."
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0.062 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: