toppbilde
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Topic ClosedFor en nybegynner....

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Topic: For en nybegynner....
    Posted: 06 September 2005 at 23:19

Hei

Jeg har ganske nylig (de siste 6 mnd) begynt å interessere meg for islam. Jeg skal være ærlig å si at akkurat når jeg synes jeg begynner å forstå og når jeg begynner å finne gode argumenter for islam og Koranen så er det plutselig noe som forvirrer meg.

Det er så eventyrlig mye å forstå. Noen er sånn muslimer, andre er sånn. Noen sier at Allah skrev Koranen, noen sier at det er gjennfortalt og skrevet av menneskehånd. Noen sier at en muslim ikke kan sånn å sånn, andre sier at han kan hvis han vil.

Hva er den beste måten for en nybegynner å sette seg inn i islam på? Og hva er grunnprinsippet? Hva er definisjonen på en god muslim?

En god kristen er den som lever etter de 10 bud. Har islam også enkle bud, som disse, som er "leveregler" for en troende?

Jeg leser Koranen og Bibelen parallelt nå. Det er faktisk veldig interessant og kan anbefales!

Back to Top
muhammad khalid View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Online Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2005 at 01:04
Hva er Gud? ...viktig! Du finner bare hva Gud ikke er. Se sura
alikhlaS (112).

Det finnes fem grunnprinsipper i islam.
Tro: Gud, profeter (Muhammad den siste(Fvmh), engler,
forutbestemmelse (Gud vet alt) og Den siste dagen.
Bønner, almisser, fast i ramaDan og Hajj hvis mulig.
Det finnes nettsteder som beskriver dette grundig i tillegg til
bøker (som er best).
Følger du de fem grunnprinsippene som fantes også i (7:157),
så kan du være en god muslim.

Jeg oppfatter at muslimene ikke har noe imot de 10 bud.
God lesing
Back to Top
Axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2005 at 01:41
Chahida E, kan kanskje gi deg praktiske råd? De ti bud gjelder alle tre verdensreligionene.
Back to Top
Basim View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2005 at 09:21

Kjære else. I et diskusjonsforum som dette må man dessverre regne med en del forvirring. Dette har noe med at medlemmene som regel er anonmye. Noen er troll, andre er anti-islamister og sier det rett ut, mens andre er det, men forsøker å leke muslimer.

Blant muslimer som diskuterer her finner du noen som fortsatt går på ungdomskole, andre har nettopp begynt å interessere seg for islam.

Hvis du ønsker å bli kjent med islam og muslimer må du nesten ikke stoppe hos et forum som dette. Det beste, etter min mening, er å komme i kontakt med praktiserende muslimer, gjerne i en eller annen moske. Hvis dette ikke er mulig er det kan du skrive mail direkte til noen som kan gi deg svar på det du lurer på.

Ellers vil forvirringen bare fortsette.

Med beste ønsker.
Wassalam.
Basim Ghozlan

Back to Top
Momina View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2005 at 10:18

bor du i oslo

lør 10 sept begynner islamundervisning .kl 16 00 i a

det islamske forbundet,

Back to Top
mourad View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Morroklumpen

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2005 at 16:40
< => else skre

Hva er den beste måten for en nybegynner å sette seg inn i islam på? Og hva er grunnprinsippet? Hva er definisjonen på en god muslim?

mitt svar: ikke hør for mye på muslimer..finn ut selv..hva en god muslim er finnes det vel ikke noen standard svar på heller mener jeg...

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 07 September 2005 at 20:37

Tusen takk for svar og også tusen takk til dere som har sendt meg brev :)

Det er nok riktig at i et diskusjonsforum kan forvirringen øke, men det er for en gitt periode. Etterhvert har tema blitt belyst på så mange forskjellige måter at man sakte men sikkert gjør seg opp sin egen mening om det. Derfor var dte også med hensikt at jeg oppsøkte diskusjonforum og ikke bøker og skole i første omgang.

For meg er det viktig å kjenne på hvordan muslimen lever ut sin tro, hvordan dette påvirker hans hverdag, i hvilken grad det er mulig å nyansere troen, hvor viktige er alle ritualene i forhold til det å være "god" muslim, hva er det som gjør at mange reagerer negativt på diverse, hva er årsaken til at islam er en fengende dòg streng trosretning....

Dette finner man svar på ved å få mange forskjellige mennesker til å svare på mange forskjellige spørsmål, mener jeg.

Jeg har ikke en konkret oppfatning av islam enda jeg, annet enn at jeg sliter med  å forstå grunnen for at islam trigger slik enorm agresjon ute i enkelte miljø.

Så... jeg blir nok her inne en stund til :)

Igjen, tusen takk for oppmerksomheten og svarene

Back to Top
SisteMohikaner View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 09:26

Jeg beklager at jeg måtte fjerne lenkene. Se reglene våre.

Wassalam. Basim

Edited by Basim
Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 09:40
Noen andre meget bra sider:

http://english.islamway.com/

http://www.jannah.org/

http://www.themuslimwoman.com/

Pst, som jeg leser den siden shariati.com så er han ikke muslim? Han fornekter og latterliggjør Hajj? Eller missforsto jeg litt nå? Han er shia, i alle fall, eller hur?
Back to Top
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 11:25

Hvorfor fjerner dere mine llenker men ikke Nabila sine?!?!?

BASIM!! Kan du svare på hvilke av reglene jeg med disse lenkene har forbrudt meg på??

Jeg leste reglene og kan ikke forstå dett!!!

Edited by SisteMohikaner
Back to Top
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 11:26
Angånde hajj så skriver Shariati om hensikten bak ritualene..
Back to Top
Basim View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 14:16

Det er nr. 6 Mr. SisteMohikaner.

Jeg tror faktisk at du har gode hensikter og har ingen tvil på at du ikke mente å gjøre noe galt.

Men enkelte av disse sidene ønsker vi ikke å ha tilknytning til. Det er greit å referer til dem når man diskuterer, men ikke mer.

Beklager så mye, men dessverre er vi av og til nødt til å være strenge :-(

Back to Top
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 14:18

6.Lenker til nettsteder som driver med propaganda mot islam eller som sprer rasistiske holdninger kan medføre sletting av hele innlegget.

Hvilke av linkene er det som driver med propaganda MOT islam eller sprer rasistiske holdninger?

Edited by SisteMohikaner
Back to Top
Nadeem View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 15:51
Hei SisteMohikaner,

En av sidene du lenket til, free-minds (jeg er free-minds-fan) slår veldig hardt ned på sunnismen. Veldig hardt. Det har du sikkert lagt merke til.

Så du må lese mellom linjene denne gangen, i virkeligheten står det:

6.Lenker til nettsteder som driver med propaganda mot sunni-islam eller som sprer rasistiske holdninger kan medføre sletting av hele innlegget.

Det er derfor Ali ble slettet og det er derfor lenkene dine ble slettet.

Nadeem

Edited by Nadeem
Reflekter Selv!
I don't know whether what i say is correct. Not that it matters. Man follows not the thruth, but rather the little he sees of it.
Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 15:55
Hvordan kan man støtte opp om en side som latterliggjør Aisha, latterliggjør muslimske kvinner i hijab, og som gjør narr av islam, mer eller mindre.

Første gangen jeg så den siden, trodde jeg det var en dårlig spøk laget av enten ikkemuslimer eller muslimer som ikke lenger respekterer islam. Det første jeg leste var dette med menstruasjon og sex og hadeeth. Jeg ble regelrett sjokket. Altså, jeg humret litt først for jeg trodde det var en spøk, men skjønte jo at de faktisk mener det på en satirisk måte, og at personene bak faktisk kaller seg muslimer.

SubhanAllah.
Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 15:56
Sorry. Jeg blandet kortene her. Jeg gikk inn på siden etterpå og leste. Jeg blandet den med MuslimWakeUp. Beklager. Men noen av de samme står jo bak sidene, så hvem kan skille de ;)
Back to Top
Nadeem View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 16:08
Hei Nabila,

Det å latterligjøre noen er dumt og skaper bare mer problemer. Jeg er forsiktig med å latterligjøre andre.

"Men noen av de samme står jo bak sidene, så hvem kan skille de"

Det er dette som er problemet med religiøse over hele verden. Det er alltid snakk om personen som sier noe, men lite av det som blir sagt blir tatt alvorlig.

Det får da vel være det samme om det er "muslimer", "ikke-muslimer", "kristne" osv. som har skrevet det.

Hvorfor kan man ikke bare konsentrere seg om hva som blir sagt?

nadeem.
Reflekter Selv!
I don't know whether what i say is correct. Not that it matters. Man follows not the thruth, but rather the little he sees of it.
Back to Top
Nadeem View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 16:10
ps. det er hadith som latterligjør aisha. skal se å finne denne hadithen for det. Det handler om at aishas søsken spurte henne hvordan man dusjer etter samleie. Da tok hun av seg klærne og begynte å dusje. Det var et slør mellom dem.

Er ikke dette latterlig?

Nadeem.
Reflekter Selv!
Back to Top
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 16:18

Originally posted by Nabila

Hvordan kan man støtte opp om en side som latterliggjør Aisha, latterliggjør muslimske kvinner i hijab, og som gjør narr av islam, mer eller mindre. 

Å kritisere er ikke det samme som å latterligjøre, å debattere er ikke det samme som å angripe, å godta blindt er ikke det samme som å respektere..

Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 16:18
Du tror jo ikke på Hadeeth alikevel, så hvorfor bruke det mot muslimer nå, da?
Back to Top
Nadeem View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 16:33
Hei Nabila,

Så du mener at jeg skal tro at Aisha gjorde det som sto i den hadithen.

Vil du at jeg skal tro på dette:

Bukhari Volum 1, Bok 9, No. 490
Fortalt av ’Aisha:
De tingene som annulerer bønnen ble nevnt i mitt nærvær. De sa: ”Bønn er annulert av en hund, et esel og en kvinne”. Jeg sa: ”Du har gjort oss (kvinner) lik hunder. Jeg så Profeten be mens jeg brukte å ligge i sengen mellom ham og Qibla. Hvis jeg trengte noe, listet jeg meg bort fordi jeg ikke likte å vende meg mot ham”.

Så, kvinner er som hunder og esler.

Bukhari Volum 4, Bok 54, No. 537
Fortalt av Abu Hureira:
Profeten sa: ”Hvis en husflue faller ned i drikken til noen av dere, så skal han dyppe den ned, for på en av vingene har den sykdom mens på den andre har den kur for sykdommen”.

Er det derfor Ahlus Sunnah fortsetter å kjøpe farmaseutiske produkter fra vesten? Dypping av fluer i tèen sprer kanskje sykdommer.

Bukhari Volum 7, Bok 62, No. 5
Fortalt av ’Ata:
Vi presenterte oss sammen med Ibn ’Abbas ved gravfølget til Maimuna ved et sted som kalles Sarif. Ibn ’Abbas sa: ”Dette er Profetens hustru så når dere løfter hennes båre må dere ikke skake den for mye men gå jevnt og rolig fordi Profeten hadde ni hustruer og han brukte å overholde nattens runde med åtte av dem, mens det ikke var noen nattlig runde for en av dem”.

Dette er et mysterium.

Bukhari Volu 7, Bok 62, No. 6
Fortalt av Anas:
Profeten brukte å gå rundt (ha seksuell omgang med) alle sine hustruer på en natt, og han hadde ni hustruer.

Men, den tidligere Hadith sa jo at en av dem gikk glipp av sin tur?

Bukhari Volu 7, Bok 62, No. 7
Fortalt av Said bin Jubair:
Ibn ’Abbas spurte meg: ”Er du gift?” Jeg svarte: ”Nei.” Han sa: ”Gift deg, for den beste personen (Muslimen) av denne nasjonen (Muhammad) hadde det største antallet hustruer”.

Altså, dess flere hustruer en har dess bedre Muslim er man. Hmmmm.............

Bukhari Kitabul Ilm vol.2, hadith 77
Mahmood bin Rabe forteller: ”Jeg husker fremdeles da jeg var fem år gammel, Profeten skyllet munnen sin og så spyttet han vannet inn i min”.

Kanskje et tillegg til ”dypp fluen” for å kurere sykdom?

Bukhari, ”Book of Nikah” 3.52:
Det hellige Sendebud brukte å ha seksuell omgang med alle sine hustruer på en time, natt og dag (uten bad) og disse hustruene var elve.

Bukhari, ”Book of Bath” 1.189:
Profeten hadde seksuell styrke som 30 menn.

Bukhari, ”Book of Nikah” 3.52:
Profeten sa at den beste mannen blant hans følgesvenner er den som har det største antallet hustruer.

Bukhari, ”Kitabul Ikrah” side 669:
Den hellige Profeten spurte: ”Hvem vil kjøpe denne slaven av meg?” Hazrat Naeem kjøpte ham for 800 Darham.

Bukhari-hadith har gjort Profeten til slavehandler!!

Bukhari 2.134:
Solen står opp mellom to av Satans horntakker.

Og vi som har gått her og trodd at solen sto opp over ”The Land of the Rising Sun”!

Bukhari ”Book of Sales” og ”Book of Nikah” 3-59:
Etter at Khyber falt, beskrev folk skjønnheten til Safia Bint Hui, en nygift brud av en drept fiende. Profeten valgte henne for seg selv. På veien til Medina stoppet han og hadde samleie med henne. Hans følgesvenner visste ikke om hun var en hustru eller en konkubine. Senere, ble et slør trukket mellom henne og mannfolkene og de forsto at hun var en hustru.

Fra slavehandler som hadde sex med 9 eller 11 kvinner på en natt til å ligge med krigsfanger ! Ja, sannelig Bukhari gjør Islams Profet til en virkelig superhelt og en gentleman !

Bukhari, ”Book of Nikah” 3.60:
Profeten sa: ”Dårlig flaks, ulykke og undergang kan eksistere i en hustru, at hjem og en hest”.

Bukhari, ”Book of Nikah” 3.61:
”Etter min tid, vil den største prøvelsen for menn være kvinner”

Bukhari ”Book of Nikah” 3.97:
Jeg så at de fleste av de som gikk inn gjennom porten til Helvetet var kvinner.

Igjen ser vi her de ærekrenkende utsagnene mot kvinner. De var som hunder og apekatter. Nå er de som hester også. Og naturligvis, kvinner vil gå til Helvetet i store antall.

Bukhari, ”Book of Talaq” 3.132:
Fitna (prøvelse) er i øst.

Kanskje Bukharis kompass var ødelagt, og det egentlig var i vest?

Bukhari, ”Book of Medicine” Vol. 3:
Aisha sa til Profeten: “Åh, hodet mitt brister”. Han sa: ”Jeg ønsker det gjorde det”. Aisha svate: ”Vil du at jeg skal dø så du kan være hos en annen hustru neste natt?”

Kanskje Aisha var den kvinnen som ikke fikk sin tur på den spesielle natten?

Bukhari, ”Kitabul Qadr” 3.543:
En mann spurte: ”Vi har inntekt av disse slavinnene (andre fortellinger nevner prostitusjon) så, kan vi ha avbrutt samleie med dem?” Profeten sa: ”Det er ingen synd i det”.

Sette slaver i prostitusjon, ingen problem!

Bukhari ”Kitabul Mahrabain” og ”Kitabut Tib” side 254:
Noen mennesker ble syke i Medina. Profeten rådet dem til å drikke kamelurin og melk. Etter at de hadde blitt friske, drepte de en gjeter. Profeten ga ordre om at deres hender og føtter skulle kappes av og deres øyne stikkes ut. De ble lagt på glohet sand. Når de spurte om vann ble de nektet. I så stor grad at de smakte sand inntil de døde.

Mer organiske medikament-resepter. Fra fluer til kamelurin.

Bukhari ”Kitabul Ta’abir”:
Å se en svart kvinne i en drøm er et tegn om en kommende epidemi.

Betyr dette at negre bare bør drømme om hvite mennesker også? Ren rasisme.

Bukhari ”Kitabul Fatan” 3.718:
Profetens hustruer våknet sent en morgen. Han sa: ”Mange kvinner som er påkledd i denne verden vil bli oppreist nakne i det neste livet”

Et annet mysterium!

Bukhari, ”Beginning of Creation” 2.213:
Profeten brukte å bli rastløs og redd når himmelen var overskyet.

Profeten var altså overtroisk?

Bukhari, ”Beginning of Creation” 2.231:
Helvetesilden klagde til Allah: ”En del av meg spiser den andre.” Så, helvetesilden ble tillatt to åndedrett – en om sommeren og en om vinteren. Det er slik en kan se endringen i sesongene.

Dette er vel bare i arabiske land. Ørknene kan være varme som helvetet iallefall.

Bukhari, ”Beginning of Creation” 2.237:
Azan (bønneropet) jager bort Satan, han utgyter gass når han flykter.

Antagelig fra alle de Jalapeno-bønnene han spiser. Burde slutte med det.

Bukhari, ”beginning of Creation” 2.241:
Satan hviler i deres neser om natten.

Og derfor, når det klør i nesen om natten burde du ikke klø deg. La Satan få litt ro.

Bukhari, ”Beginning of Creation” 2.213:
En hane ser engler mens et esel ser Satan.

Derfor er altså haner haner og esler esler,

Bukhari, ”Beginning of Creation” 2.244:
Rotter er Israels tapte stamme fordi de drikker ikke kamelmelk, men de drikker geitemelk.

Rottene har vel sansen for det som er litt mer kostbart kanskje? Men glem altså geitosten, den er for rotter.

Bukhari, ”Beginning of Creation” 2.245:
Fem dyr er syndfulle, så drep dem selv i Mekka: rotter, skorpioner, ørner, kråker og en hund som biter.

Jeg lurer på hvordan hunder som bare bjeffer ligger an?

Bukhari, ”Beginning of Creation” 2.247
Profeten ga ordre om å drepe hunder.

Ja, var det annet å vente, etter slavehandling og samleie med krigsfanger.

Bukhari, ”Beginning of Creation” 2.251:
Kvinnen ble skapt fra et ribbein så hun vil altid være krokete. La henne bare være det.

Bukhari, ”The Book of Bath” 1.193:
Maimoona sa at hun betraktet Profeten mens han tok et bad etter samleie, inntil hun så at han vasket sine kjønnsdeler deler.

Så, før dette vasket altså ikke menn sine edlere deler”

Bukhari, ”The Book on Menstruation” 1.98, kapittel 207:
Hvis Profeten ønsket å ha samleie med en hustru som hadde menstruasjon, beordret han henne til å knyte et lendeklede selv om menstruasjonen var på sitt høydepunkt. Så gjennomførte han samleiet.

Hvem enn som har kokt opp denne historien legger inn et tillegg:
Aisha sa: ”Ingen av dere har så mye kontroll over sin seksualdrift som Profeten hadde!”

Bukhari, 1:469, kapittel 766:
Abu Hurairah forteller at Profeten sa: ”Jeg ba og Satan kom foran meg og prøvde å avbryte mine bønner. Allah ga meg kontroll over ham og jeg kastet ham ned. Jeg tenkte å binde ham til en pillar så dere alle kunne se ham om morgenen.”

Koranen sier:
(7.27) ”Satan og hans flokk kan se dere fra steder mens dere ikke kan se dem”

Men, hvem bryr seg om hva Koranen sier?

Bukhari, ”Kitab Talaq” side 143:
Allahs Sendebud tiltalte sin Safia som ”Å, du skallede forkomne”

Ingenting å si på manerene derigården!

Bukhari 2.261:
Umro bin Maimoon rapporterte: ”Jeg så en apekatt omgitt av en sverm av andre apekatter. Han hadde begått ekteskapsbrudd med en kvinnelig apekatt. Så, alle apekattene steinet ham til døde. Jeg også kastet steiner.”

En annen variasjon av denne haditrapporten:
”Hun-apekatten hadde hatt et samleie med en iddelaldrende han-apekatt da en ung han kom og gestikulerte med øynene. Hun-apekatten to sakte bort hånden fra hodet til den middelaldrende hannen og listet seg bort fra ham. Så hadde hun samleie med den unge apekatte. Den eldre apekatten fikk nyss om hva som hadde hendt, så han skrek og samlet rundt seg alle apekattene i nærheten. De steinet (eksteskapsbryterne) til døde!”

Mer apestreker for Ahlus Sunnah.

Bukhari, ”Book of Nikah” side 96:
Når en kvinne nekter å komme til sin ektemanns seng forbanner engler henne inntil hun returnerer.

Hadith no. 185 forteller om en gang den hellige Profeten ba om en bolle vann. Han vasket sine hender og ansikt i det. Så renset han munnen i det og etter det beordret han Abu Musa og Bilal å drikke det brukte vannet,

”The Book of Bath” no. 246:
Abu Salma og broren til Aisha gikk til Aisha for å lære om badet etter et samleie. Hun skaffet en beholder med vann og tok et bad. Det var et slør mellom dem og henne.

Dette var praktisk vitenskap i hjemmet. Du må absolutt undervise den yngre generasjon hvordan du skal vaske dine kjønnsdeler. De så jo ikke hva hun gjorde men det er vel av mindre viktighet?

Den hellige Profeten passerte en gruppe kvinner. Han sa til dem: ”Damer, gi almisser, fordi jeg har sett at dere brenner i Helvetet i store antall”.
Da kvinnene spurte om en grunn for dette, han sa:

”Dere kvinner forbanner for mye!”

”Dere er utakknemlige overfor deres ektemenn!”

”Selv om dere er undermålige i intelligens så vel som i religion, er dere istand til å overgå en mann av visdom; dere er en skapning som verden aldri har sett maken til.”

”Er ikke vitnemålet til en kvinne halparten av en manns? Dette er et mål på deres underlegenhet i intelligens.”

”Og vær oppmerksomme på at da en kvinne har sin periode er det ikke tillatt for henne å be eller å faste. Dette er et mål på deres underlegenhet i religion.”

Copyright = Anonym Forfatter, vi har tillatelse til å kopiere.

Nadeem.
Reflekter Selv!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 18:11

Hmmm....

Jeg kunne tenkt meg å høre fra muslimer selv hva som er "gjennomsnittskvinnesynet" i islam I DAG.

At kvinner likestilles med dyr og andre mindreverdigheter er jo også kjent fra Bibelen og andre litteraturårer fra gammelt av.
Vi lever, dòg, i 2005. Det jeg synes er vanskelig å forstå er hvorfor må muslimske kvinner ha en kleskodeks for å kunne identifisere dem, selv om de lever i Norge?

Jeg har forståelse for dette med å ikke vise fram sin kropp. Det synes jeg faktisk holder på å ta helt av i den vestlige moteverdenen. (ikke holder på, har tatt av) Men det må da finnes et mellomstadie som er respektert av alle?

I Salomos Høysanger har også den kvinnelige hovedpersonen på seg slør for å vise at hun tilhører noen. Vi trenger ikke det i dag, vi har en stemme, vi har kroppspråk, vi har ringer og utallige andre måter å vise at vi ikke er "tilgjengelige" på markedet. Hva er årsaken til at en muslimsk kvinne "Må" bære hodeplagg og andre klær som er "passende" ?

Og ja, jeg ER nybegyyner så jeg håper dere er overbærende med mine nysgjerrige spørsmål

Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 18:22
Vent litt til ungene har lagt seg her, så skal jeg skrive mer om kvinner i islam...

Nadeem, feks den "hadeeth" som skal handle om at Profeten gjenomførte samleie, hvordan kunne han det når samleie under menstruasjonen er forbudt i islam? Når hadeeth går imot Koranen, så er de Daeef, eller hur?

Else, bruker du MSN? Jeg har ikke så mye tid til å skrive lange, detaljerte innlegg sånn på dagtid med tre unger hehe, men jeg tar gjerne en chatt innimellom.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 18:44

Takk for tilbudet :) Adresse er sendt i privat melding

/e

Back to Top
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 19:16
Jeg anbefaler else eller andre å være forsiktig med nettsider og
informasjon som hentes der. Jeg sier dette av flere grunner.
noen nettsider er ikke oppdatert, andre får ikke kildekontroll og
det er ikke sikkert at man får noe riktig fra nettsider.
Jeg anbefaler på det sterkeste at else melder seg til kurset på
Det islamske forbundet. Der vet du hvem det er og hva du får.
Back to Top
Axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 19:46
Ja, og så styrer de nybegynnerne inn i riktig retning, og avverger kontakt med dem som har praktisk erfaring, slik at du ikke vet hva du får.  

Edited by Axel
Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 19:47
Jeg er en muslimsk kvinne med praktisk erfaring, Axel...
Back to Top
Axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 19:48
Fint - da kan du bli en fin støttespiller for nybegynnerne.
Back to Top
Nabila View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Hand me a bat!

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 19:50
Selv om jeg bruker Muslimbrødrenes klær?
Back to Top
Senior Member
Senior Member

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2005 at 19:55
Uansett temaet er det bedre å lese og lære fra både bøker og
de som har kunnskap. Det er etterpå at man kan eventuelt
bruke noen nettsider.
Jeg gir et kjent eksempel. Wikipedia har mange artikler, men
mange av dem mangler kildekontroll. Derfor er man ikke sikkert
om det er riktig det man får på wikipedia. Det finnes mange
lignende eksempler dessverre.
Det er best å ta et kurs eller lese fra noen bøker som man vet er
gode.
Ønsker man å lære om islam, lærer man det fra muslimene.
Liksom lærer man om kristendommen fra de kristne og det
samme når det gjelder alle andre religioner.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz

This page was generated in 0,133 seconds.

Copyright © Islam.no
All rights reserved
Alle henvendelser:
post@islam.no
Den Islamske Informasjonsforeningen
Postboks 4637 Sofienberg
0506 Oslo
Hvem er vi?
Om islam.no
Developed by:
Active interface
Design by: