| Author |
Topic Search Topic Options
|
Nordlendingen
Senior Member
Online Status: Offline
|
Topic: TV2 PROVOSERTE MEG I KVELD Posted: 24 Februar 2009 at 22:24 |
Hvem så tv2 nyhetene i kveld? Det var et nyhetsinnslag der om påstått radikalisering innad i Muslimske miljø. Der ble det vist innslag fra et foredrag Imam Sakander holdt på HIO, hvor han tar avstand fra den offisielle forklaringen bak 9.11, og hvem som står bak. No vet vi at New Yorks egne innbyggere,med overveldende 50 % faktisk mener akkurat det samme som Imam Sakander. Iflg. en galluppundersøkelse gjort i USA,New York,lansert 30 Aug.2004 er 49,3 prosent av innbyggerne, overbeviste om at Bush-administrasjonen visste på forhånd,og unnlot og handle med mottiltak - eller at de var involverte. KILDE (http://www.911truth.org/) Det virker for meg som at KUN fordi Sakander er Muslim, blir dette presentert som radikalisme av TV-2. Det er så alminnelig og allment kjent, alle bevisene som sår tvil rundt den offisielle forklaringen,at jeg stusser over hvordan tv-2 får seg til å vinkle dette som anti-Islam søppelpropaganda. Den eneste trøsten i nyhetsinnslaget var at ledelsen ved HIO,etter spørsmål fra tv2, sa at de så ingen problemer med Sakanders synspunkter. Nå koker jeg skikkelig her....
|
|
|
 |
Snusmumriken
Senior Member
|
Posted: 24 Februar 2009 at 23:09 |
Nja, det har vel ikke vært særlig stuerent å hevde de synspunktene her i Norge selv om du sikkert finner norske nordmenn som mener det samme.
9/11 er vel et tema som de fleste av oss ikke lenger tenker så ofte på? I hvertfall hører jeg sjelden noe om det lenger.
Bekymringen rundt dette foredraget handlet heller ikke om hvorvidt det imamen sa var sant eller ikke, men at det vil skape mer " vi og dem" tenking. Det lille jeg har hørt av foredraget dreide seg for øvrig om jøder og ikke Bush.
Dette tror jeg folk flest lar gå hus forbi, og jeg syns ikke du skal ødelegge humøret på grunn av dette 
|
|
Dårlige argumenter bekjemper man best ved ikke å forstyrre utredningen av dem
Alec Guinnes
|
 |
Snusmumriken
Senior Member
|
Posted: 24 Februar 2009 at 23:11 |
Her er link til både foredraget og reportasjen i Tv2:
|
|
Dårlige argumenter bekjemper man best ved ikke å forstyrre utredningen av dem
Alec Guinnes
|
 |
Laks
Senior Member
|
Posted: 24 Februar 2009 at 23:54 |
Det er nok også på bakgrunn av tidligere uttalelser at Sikander blir presentert slik han blir. Det er sikkert mange amerikanere som tviler på den offisielle versjonen bak 9/11, men tviler på mange av dem tror amerikanerne selv sto bak. Kan du dokumentere din påstand om tallmaterialet, Nordlendingen? http://www.dagsavisen.no/innenriks/article400481.ece. Ser at han også drar frem historien om de 4000 jødene, som jeg lurer på hvordan kan dokumenteres. Høres ut som klassisk antijødisk propaganda brukt av så vel enkelte islamistgrupperinger som andre som vil jødene vondt. Ellers er jo også Sikander også kjent for et ganske konservativt moralsk tankegods. Utrolig at myndighetene har samarbeidet med en mann med et verdigrunnlag som er så til de grader på kollisjonskurs med de prinsipper den norske staten er bygd på. http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/5764114.html
Edited by Laks - 24 Februar 2009 at 23:57
|
 |
penn
Senior Member
Back to reality
|
Posted: 25 Februar 2009 at 08:19 |
|
En gruppe på ca. 2 % er veldig farlig for Norge.
Det norske folket må jo ha noen å måle seg med, så hvorfor ikke ta en svak minoritet - da ser man jo meget sterk ut.
Hitler Siv Jensen og hennes likesinnede når det gjelder islam, er forgjengere til mer radikale, fascistisk-nacistiske mennesker, som vi håper ikke skal komme på banen. HitSiv støtter åpent mord på barn, kvinner, ødeleggelser av skoler - kort sagt folkemord (Palestina), men hun er jo bare en demokratisk stemme. Om bror Sakandar sier at han tviler (eller er sikker på) at 9/11 var utført av ikke-muslimer, uff, da er han farlig! Ja, det er BARE fordi han er muslim. Samme mønster foregår overalt i verden i dag - samme prostitusjons journalistikk. Litt rart at de er enda mer aktive i Norge etter 1. januar.
Og laks, når har du sett Sakandar bryte norsk lov? Fengsle ham i så fall. Men for deg er det vel bedre at myndighetene "samarbeider" med Shabana ol. Sakandar er en aktivist, som har noe å si mot negative oppfatninger og negative gjerniger hos mennesker.
|
|
Why should Allah chastise you if you are grateful and believe? And Allah is the Multiplier of rewards, Knowing (Qur'an 4:147)
|
 |
Julia_
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 08:53 |
|
Problemet er nok ikke at Sakander er muslim. Problemene er at han sprer konspirasjonsteorier fra en posisjon med autoritet og at han hetser en folkegruppe (jøder). Hadde for eksempel FrP vrøvlet om at 4000 muslimer var borte fra Madrids tog den dagen bombene smalt så hadde vi ikke hørt enden på dette fra de samme personene som synes det er uproblematisk at Sakander vrøvler om 4000 jøder som var borte fra arbeidsplassene sine 9/11.
Enkelte lever i den villfarelse at rasistisk oppgulp er greit så lenge det er rasistisk oppgulp man selv støtter.
|
|
Där finns det riken som ingen av oss tar ifrån dem.
Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket.
|
 |
einjen
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 09:15 |
Originally posted by Julia_
Enkelte lever i den villfarelse at rasistisk oppgulp er greit så lenge det er rasistisk oppgulp man selv støtter.
|
Snedig det der.....
|
|
Every creature on this earth dies alone
It's always darkest just before it goes pitch black
-- La oss kalle en spade for et graveredskap!
|
 |
Anton
Senior Member
Erkeateist
|
Posted: 25 Februar 2009 at 09:15 |
Sakander er en rasistisk jødehater. Det er det ingen tvil om.
Jeg skulle også gjerne visst hvordan disse konspiratoriske nissene som påstår at 4 000 jøder holdt seg unna WTC den dagen flyene traff, kan bevise dette.
For om det stemmer er det jo forferdelig, men så langt tyder jo alt bare på at det er ondsinnede rykter, ment å ramme jøder.
For om 4 000 jøder fikk vite om angrepet på forhånd, hvorfor lekket ingen noe av dette til media eller politiet?
Eller er det folk her inne som er så stupide at de tror det er mulig å holde på en sånn hemmelighet blant en så stor gruppe?
Dette er reinspikka rasisme. Ikke noe annet.
|
|
Anton
"Men de som i dag tar med seg middelalderen, stammesamfunnet og æresdrapene beriker ikke det norske samfunn."
Rögnvaldur Hannesson
|
 |
Laks
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 09:49 |
Originally posted by penn
Det norske folket må jo ha noen å måle seg med, så hvorfor ikke ta en svak minoritet - da ser man jo meget sterk ut.
Hitler Siv Jensen og hennes likesinnede når det gjelder islam, er forgjengere til mer radikale, fascistisk-nacistiske mennesker, som vi håper ikke skal komme på banen. HitSiv støtter åpent mord på barn, kvinner, ødeleggelser av skoler - kort sagt folkemord (Palestina), men hun er jo bare en demokratisk stemme. Om bror Sakandar sier at han tviler (eller er sikker på) at 9/11 var utført av ikke-muslimer, uff, da er han farlig! Ja, det er BARE fordi han er muslim. Samme mønster foregår overalt i verden i dag - samme prostitusjons journalistikk. Litt rart at de er enda mer aktive i Norge etter 1. januar.
Og laks, når har du sett Sakandar bryte norsk lov? Fengsle ham i så fall. Men for deg er det vel bedre at myndighetene "samarbeider" med Shabana ol. Sakandar er en aktivist, som har noe å si mot negative oppfatninger og negative gjerniger hos mennesker.
|
Så vidt jeg kan se, har ikke Sikander brutt norsk lov, og skal følgelig ikke straffes. Jeg tviler på at han kan straffes for sine tidligere uttalelser, det bør han heller ikke. Er tilhenger av en vid ramme for yttringsfrihet, men for mennesker som ikke er det, er det alltid greit å henvise til yttringsfriheten når det gagner en selv, men det er en annen diskusjon. Jeg kan fortsatt ikke skjønne hva myndighetene tenkte på da de samarbeidet med denne mannen.. Hvordan kan en mann som ham representere interessene til den norske stat på en god måte, når han åpenbart ikke er motstander av verdiene den er bygget på? Klart det er bedre for meg at myndighetene samarbeider med Shabana, eller andre moderate mennesker, det er nok du som bør begrunne hva som er galt med Shabana mfl. Til den første delen av innlegget ditt, man blir ikke rasist, nazist el facist dersom man kritiserer islam. Siv burde bare gjort det tydeligere hvem hun kritiserer, islamister og ikke den vanlige muslim i gata. Å si at muslimer er svake, er bare en debatteknikk en bruker for å vekke sympati hos sterke grupperinger i storsamfundet, som feks i det politiske liv, og dermed kvele debatten. Det betyr ikke at jeg støtter Siv Jensens utsagn, men hun peker å tendenser som fortjener en debartt, som bla også Abid Raja har understreket.
|
 |
patrioten
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 11:20 |
|
hei penn det er vel litt drøyt å kalle 25% av norges befolkning (FRP) for Hitler Nordmenn, for inndirekte gjør du det ved å kalle Siv Jensen for
"Hitler Siv Jensen og hennes likesinnede"
dette er farligere påstander enn det siv jensen skulle sagt !
|
|
Finnmarking delux...kommer æ ikke idag så kanskje i morra...
|
 |
Saladin
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 11:28 |
Originally posted by Anton
Sakander er en rasistisk jødehater. Det er det ingen tvil om.Jeg skulle også gjerne visst hvordan disse konspiratoriske nissene
som påstår at 4 000 jøder holdt seg unna WTC den dagen flyene traff,
kan bevise dette. For om det stemmer er det jo forferdelig, men så langt tyder jo alt bare på at det er ondsinnede rykter, ment å ramme jøder. For om 4 000 jøder fikk vite om angrepet på forhånd, hvorfor lekket ingen noe av dette til media eller politiet? Eller er det folk her inne som er så stupide at de tror det er mulig å holde på en sånn hemmelighet blant en så stor gruppe?
Dette er reinspikka rasisme. Ikke noe annet. |
Nå overdriver du noe innmari, Anton. Ut ifra det jeg så kan det ikke tolkes som noe antisemittisme. Ja, det er en rekke konspirasjonsteorier, men de konspirasjonsteoriene tror mange ikke-muslimer også på. Kanskje du skal gå etter alle de andre nissene - både muslimer og ikke-muslimer som mener det samme? Eller er du selektiv i din fordømmelse?
Det som gjør denne saken mer "spiselig" er at det er en muslimsk imam som står bak kameraet og snakker. Dette er ikke ment for å trekke noe offer-kort eller noe slikt, men jeg husker for eksempel at du for noen par dager siden postet en link til uttalelsene til Asghar Ali. Hvor han sammenligner Siv Jensens uttalelser om "islamiseringen" som noe som ble sagt i Europa i 1930-årene, men bare at det handlet om en annen folkegruppe. Det kan hende jeg misforsto deg (ikke det at jeg ser hvordan jeg kan ha gjort det), men du var rask med å fordømme Asghar Ali, mens Per Kristian Foss som sannsynligvis var først ute med å sammenligninge Hitler/Nazi-Tyskland og Siv Jensens uttalelser, fordømte du ikke. Hvorfor påpekte du ikke dette faktumet? Er det fordi Per Kristian Foss er en ikke-muslim?
Jeg er ikke enig med en del av det imam Sakander står for når det kommer til dette temaet. Jeg er også av den formening at som en imam som skal uttale seg i offentligheten burde heller holde seg til islamsk fiqh og det som går ut på religion, enn politikk og konspirasjonsteorier. Jeg støtter heller ikke de uttalelsene til Asghar Ali, men det får være grenser. Man burde være ærlig og sannferdig nok til å innrømme og fordømme alle samtidig, hvis man skal fordømme noen. Så langt som jeg kan se så har Sakander ikke brudd noen lov og han er ikke heller en rasistisk "nisse". Han farer med noe som mange anser som konspirasjonsteorier, men dette har han rett til å fare med ifølge ytringsfriheten. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg støtter "4000 jøder var borte den dagen..." påstanden.
|
|
The night is beautiful,
So the faces of my people.
The stars are beautiful,
So the eyes of my people
Beautiful, also, is the sun.
Beautiful, also, are the souls of my people.
- Langston Hughes
|
 |
Saladin
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 11:30 |
Originally posted by patrioten
hei penn det er vel litt drøyt å kalle 25% av norges befolkning (FRP) for Hitler Nordmenn, for inndirekte gjør du det ved å kalle Siv Jensen for
|
Per Kristian Foss, en ikke-muslimsk høyrepolitiker sammenlignet Siv Jensen med
Nazi-Tyskland/Hitler. Men det er først når Asghar Ali åpner sin munn at
mobben våkner til live eller hva sier du?
|
|
The night is beautiful,
The stars are beautiful,
So the eyes of my people
- Langston Hughes
|
 |
Anton
Senior Member
Erkeateist
|
Posted: 25 Februar 2009 at 11:38 |
Originally posted by penn
Hitler Siv Jensen og hennes likesinnede når det gjelder islam, er forgjengere til mer radikale, fascistisk-nacistiske mennesker, som vi håper ikke skal komme på banen. HitSiv støtter åpent mord på barn, kvinner, ødeleggelser av skoler - kort sagt folkemord (Palestina), men hun er jo bare en demokratisk stemme. Om bror Sakandar sier at han tviler (eller er sikker på) at 9/11 var utført av ikke-muslimer, uff, da er han farlig! Ja, det er BARE fordi han er muslim.
Forbanna tøv. Det er kun fordi han kommer med rasistiske påstander som du tydeligvis støtter.
Samme mønster foregår overalt i verden i dag - samme prostitusjons journalistikk. Litt rart at de er enda mer aktive i Norge etter 1. januar.
Enda mer tøv.
Og laks, når har du sett Sakandar bryte norsk lov? Fengsle ham i så fall.
Han skal ikke fengsles. Vi har ytringsfrihet. Mannen skal imøtegås med saklige fakta, noe Sakander ikke kan oppdrive for å understøtte sine rasistiske meninger.
Men for deg er det vel bedre at myndighetene "samarbeider" med Shabana ol. Sakandar er en aktivist, som har noe å si mot negative oppfatninger og negative gjerniger hos mennesker.
Akkurat ja...
|
|
|
Anton
"Men de som i dag tar med seg middelalderen, stammesamfunnet og æresdrapene beriker ikke det norske samfunn."
Rögnvaldur Hannesson
|
 |
Saladin
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 11:39 |
Originally posted by Laks
Jeg kan fortsatt ikke skjønne hva myndighetene tenkte på da de samarbeidet med denne mannen.. Hvordan kan en mann som ham representere interessene til den norske stat på en god måte, når han åpenbart ikke er motstander av verdiene den er bygget på? Klart det er bedre for meg at myndighetene samarbeider med Shabana, eller andre moderate mennesker, det er nok du som bør begrunne hva som er galt med Shabana mfl. |
Fordi det ligger i statens interesse å samarbeide med så flest som mulig individer som representerer et vidt spekter av miljøer. Dette er så lenge disse miljøene ikke utgjør noe reell fare mot rikets sikkerhet. At du som en ikke-muslim foretrekker Shabana Rehman kommer ikke som en overraskelse. Men staten som en representant for alle folk kan ikke bare forholde seg til å samarbeide med et individ som bare representerer en minoritet minoritets blant alle muslimene i Norge. Muslimer er som sagt ikke en homogen gruppe. Det går an å samarbeide med både imam Sakander og mindre konservative muslimer uten at det skal gå i bekostning av den ene. Som jeg tidligere skrev det Siv Jensen tar opp er et tema som burde komme på banen, men den måten Siv Jensen starter denne debatten på er usmakelig og det er ikke heller på et konstruktivt nivå. Det blir bare idiotisk vrøvl ut av slikt.
|
|
The night is beautiful,
The stars are beautiful,
So the eyes of my people
- Langston Hughes
|
 |
Saladin
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 11:42 |
|
Anton:
Hvor ble det av all snakket om at ytringsfriheten skal gjelde alle? Du får bare finne i deg at Sakander har rett til å si det han sa. Hvis du vil imøtegå hans konspirasjonsteorier (noe det er) med saklige argumenter og fakta så får du ta kontakt med han og presentere det til ham. Men så lenge du ikke kan gjøre det så synes jeg at du skal slutte med de barnslige merkelappene du kommer med som for eksempel "rasistisk nisse" etc. Slike merkelapper sier mer om deg som en person enn denne "rasistiske nissen" du angriper.
|
|
The night is beautiful,
The stars are beautiful,
So the eyes of my people
- Langston Hughes
|
 |
Anton
Senior Member
Erkeateist
|
Posted: 25 Februar 2009 at 11:46 |
Originally posted by Saladin
Sakander er en rasistisk jødehater. Det er det ingen tvil om.Jeg skulle også gjerne visst hvordan disse konspiratoriske nissene som påstår at 4 000 jøder holdt seg unna WTC den dagen flyene traff, kan bevise dette. For om det stemmer er det jo forferdelig, men så langt tyder jo alt bare på at det er ondsinnede rykter, ment å ramme jøder. For om 4 000 jøder fikk vite om angrepet på forhånd, hvorfor lekket ingen noe av dette til media eller politiet? Eller er det folk her inne som er så stupide at de tror det er mulig å holde på en sånn hemmelighet blant en så stor gruppe?
Dette er reinspikka rasisme. Ikke noe annet.
|
Nå overdriver du noe innmari, Anton. Ut ifra det jeg så kan det ikke tolkes som noe antisemittisme. Ja, det er en rekke konspirasjonsteorier, men de konspirasjonsteoriene tror mange ikke-muslimer også på. Kanskje du skal gå etter alle de andre nissene - både muslimer og ikke-muslimer som mener det samme? Eller er du selektiv i din fordømmelse?
Det som gjør denne saken mer "spiselig" er at det er en muslimsk imam som står bak kameraet og snakker. Dette er ikke ment for å trekke noe offer-kort eller noe slikt, men jeg husker for eksempel at du for noen par dager siden postet en link til uttalelsene til Asghar Ali. Hvor han sammenligner Siv Jensens uttalelser om "islamiseringen" som noe som ble sagt i Europa i 1930-årene, men bare at det handlet om en annen folkegruppe. Det kan hende jeg misforsto deg (ikke det at jeg ser hvordan jeg kan ha gjort det), men du var rask med å fordømme Asghar Ali, mens Per Kristian Foss som sannsynligvis var først ute med å sammenligninge Hitler/Nazi-Tyskland og Siv Jensens uttalelser, fordømte du ikke. Hvorfor påpekte du ikke dette faktumet? Er det fordi Per Kristian Foss er en ikke-muslim?
OK, jeg tar selvkritikk på den biten. Jeg mener selvsagt at Foss sine uttalelser er uhyrlige og malplasserte. Fyren er en snobb på vestkanten som i det daglige ikke trenger å forholde seg til det multikulturelle samfunnets positive og negative sider på østkanten. Han tillater seg derfor å forsøke å avvæpne Siv Jensen med en form for argumentasjon som ikke holder fokus på ballen, men mannen.
Når det er sagt så har Asghar Ali NULL kredibilitet all den tid han ikke vil ta avstand fra dødsstraff for homofile. Så jeg blir notorisk forbannet hver gang han åpner munnen og forsøker å fremstille seg selv i et humanistisk lys. Mannen eier ikke integritet på området.
Foss har ingen meninger som er så nedrige som Ali sine.
Derfor tar jeg Asghar Ali hardere enn Foss, men jeg burde selvsagt ha tatt Foss tidligere også.
Jeg er ikke enig med en del av det imam Sakander står for når det kommer til dette temaet. Jeg er også av den formening at som en imam som skal uttale seg i offentligheten burde heller holde seg til islamsk fiqh og det som går ut på religion, enn politikk og konspirasjonsteorier. Jeg støtter heller ikke de uttalelsene til Asghar Ali, men det får være grenser. Man burde være ærlig og sannferdig nok til å innrømme og fordømme alle samtidig, hvis man skal fordømme noen. Så langt som jeg kan se så har Sakander ikke brudd noen lov og han er ikke heller en rasistisk "nisse". Han farer med noe som mange anser som konspirasjonsteorier, men dette har han rett til å fare med ifølge ytringsfriheten. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg støtter "4000 jøder var borte den dagen..." påstanden.
Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier, enten det er snakk om at jødene visste om 11. september eller at muslimer konspirerer for å overta verden. Verden er ikke svart/hvit, den er grå, med et utall av nyanser. Konspirasjonsteorier gjør ikke annet enn å dra mennesker fra det nyanserte til det unyanserte.
|
|
|
Anton
Rögnvaldur Hannesson
|
 |
Saladin
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 11:54 |
Når det er sagt så har Asghar Ali NULL kredibilitet all den tid
han ikke vil ta avstand fra dødsstraff for homofile. Så jeg blir
notorisk forbannet hver gang han åpner munnen og forsøker å fremstille
seg selv i et humanistisk lys. Mannen eier ikke integritet på området. |
Vel akkurat der så er jeg enig med deg.
|
|
The night is beautiful,
The stars are beautiful,
So the eyes of my people
- Langston Hughes
|
 |
patrioten
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 13:02 |
|
hei Saladin min henvisning gjaldt Hva Penn mente om det.....når han sier:::: Hitler Siv Jensen og hennes likesinnede....og at dette i grunnen er hver 4 nordmann, det er ganske sterke meninger om 1 av 4 nordmenn.....derfor venter jeg på en oppklaring av Penn da jeg mener at en slik karakteristikk grenser mot å dømme en ganske stor del av Norges befolkning, og i grunnen kan være arekrenking og rom for politianmeldelse ??
Edited by patrioten - 25 Februar 2009 at 13:04
|
|
|
 |
mourad
Senior Member
Morroklumpen
|
Posted: 25 Februar 2009 at 13:06 |
|
på samme måte som å kalle alle muslimer i Norge for terrorister,fundementalister,radikale.
|
|
|
 |
patrioten
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 13:10 |
|
med den forskjell at muslimene i norge ikke bevisst og med tanker om ren rase i hodet, har utryddet 6 millioner mennesker pluss sikkert noen andre som sigøynere og slavisk minioriteter som ikke gikk under betegnelsen "ren rase" , altså slike Hitler gjorde ....
Edited by patrioten - 25 Februar 2009 at 13:11
|
|
|
 |
mourad
Senior Member
Morroklumpen
|
Posted: 25 Februar 2009 at 13:18 |
|
så når dere angriper f.eks lederen i IRN så er det et angrep på alle muslimer
|
|
|
 |
patrioten
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 13:25 |
|
venter på Penn. jeg vil høre det direkte, om han mente det slik jeg oppfatter eller om det kan være noe annet som på en eller annen måte er blitt lagt frem slik at det kan mistolkes :)
|
|
|
 |
penn
Senior Member
Back to reality
|
Posted: 25 Februar 2009 at 14:15 |
Originally posted by patrioten
|
Innlegget mitt er slikt, begrensede: "Hitler Siv Jensen og hennes likesinnede når det gjelder islam, er
forgjengere til mer radikale, fascistisk-nacistiske mennesker, som vi
håper ikke skal komme på banen."
Hun leker med farlige ord, farlige for spesielt en gruppe folk, og derfor min sammenlikning av henne med Hitler.
|
|
Why should Allah chastise you if you are grateful and believe? And Allah is the Multiplier of rewards, Knowing (Qur'an 4:147)
|
 |
penn
Senior Member
Back to reality
|
Posted: 25 Februar 2009 at 14:22 |
Jeg kan fortsatt ikke skjønne hva myndighetene tenkte på da de samarbeidet med denne mannen.. Hvordan kan en mann som ham representere interessene til den norske stat på en god måte, når han åpenbart ikke er motstander av verdiene den er bygget på? Klart det er bedre for meg at myndighetene samarbeider med Shabana, eller andre moderate mennesker, det er nok du som bør begrunne hva som er galt med Shabana mfl.
|
Det er akkurat derfor vi ikke kan bli enige. Du velger Shabana, som i grunnen er helt fjern fra å være muslim. Du kaller henne moderat. Dette viser hvilke hensikter man egentlig ønsker - en assimilering av muslimer. Og indirekte sier du at Sakandar ikke er en verdig borger av dette samfunnet, selv om jeg mener at denne mannen passer perfekt inn i samfunnet (dog ikke i "norske" verdier som drikking, diskoteker, sex utenfor ekteskap ol.). Men hvis man sier at man er fri, så får kan man velge hvilket liv man velger å leve innenfor lovens rammer.
|
|
|
 |
patrioten
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 14:36 |
|
ok penn, man er fri til å si det meste, men jeg mener at din lek med ord er kanskje ennu farligere.....altså det å trekke frem kanskje historiens verste massemorder, og det var nok ikke bare 6 mill jøder han drepte, man vet jo også at Hitlers syke tankegang gikk utover polakker, sigøynere, eksperimenter med mennesker.....ja i det hele tatt mennesker som ikke var av den "germanske rase"....
til å dra sammenligninger til Siv Jensen som ikke har skada en kjeft ....som alle andre politiker slenger også hun med leppa og sanker stemmer (tror hun).....men å begynne å kalle henne for Hitler SIV der må jeg bare si at da blir det personlig sjikane og at du går over streken med å konstruere et slikt navn med tydelig henvisning til Hitler.
Edited by patrioten - 25 Februar 2009 at 14:44
|
|
|
 |
penn
Senior Member
Back to reality
|
Posted: 25 Februar 2009 at 14:48 |
|
Slobodan Milosevic har heller ikke skadet en kjeft. Er det noe mer å tilføye?
|
|
|
 |
patrioten
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 15:31 |
|
jo jeg synes det er mere å tilføye, både du og jeg vet ( i all fall en god del ) hva Milosevic stod bak, en som aktivt ga ordre til utryddelse og lemlestelse av andre menneskser.....
Edited by patrioten - 25 Februar 2009 at 15:33
|
|
|
 |
Nordlendingen
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 15:48 |
Det er nok også på bakgrunn av tidligere uttalelser at Sikander blir presentert slik han blir. Det er sikkert mange amerikanere som tviler på den offisielle versjonen bak 9/11, men tviler på mange av dem tror amerikanerne selv sto bak. Kan du dokumentere din påstand om tallmaterialet, Nordlendingen? http://www.dagsavisen.no/innenriks/article400481.ece. Ser at han også drar frem historien om de 4000 jødene, som jeg lurer på hvordan kan dokumenteres. Høres ut som klassisk antijødisk propaganda brukt av så vel enkelte islamistgrupperinger som andre som vil jødene vondt. Ellers er jo også Sikander også kjent for et ganske konservativt moralsk tankegods. Utrolig at myndighetene har samarbeidet med en mann med et verdigrunnlag som er så til de grader på kollisjonskurs med de prinsipper den norske staten er bygd på. http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/5764114.html
|
Hei Laks, har du lest innlegget mitt finner du kilden til påstanden min. Start med å lese gjennom siden som det vises til,og fortell meg at du ikke har spørsmål etterpå? Med mindre du da allerede har bestemt deg for hva den fulle og objektive sannheten i dette er. Det er nok helt riktig at USA`s befolkning er splittet i synet på hvem som står bak organiseringen av angrepet. Til Penn,eller hvem det var som antydet noe om at slike uttalelser skaper splittelser eller noe i den retningen,må jeg si det er flaut å lese en slik retorikk. Muslimer skal på lik linje med alle andre,uavhengig av posisjon og arena, delta aktivt i sin søken på et bredt og nyansert bilde av en saks kjerne. Og oppfordre andre til å søke informasjon fra flere kilder. Det Sakander gjorde var ikke å presentere sitt synspunkt som den udiskutable sannhet,men han la frem sine meninger, og derav ønsket om en videre undersøkelse rundt temaet. Derfor at Muslimer ble presentert som ansvarlige allerede før en granskning var gjennomført. (Jfr. nyhetsbildet som ble tegnet i Amerikanske medier i timene etter angrepet.) Uansett hva man måtte mene,hadde denne saken ikke blitt et nyhetsoppslag, hvis vedkommende ikke var Muslim.
|
|
|
 |
Julia_
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 15:51 |
Originally posted by Nordlendingen
Det Sakander gjorde var ikke å presentere sitt synspunkt som den udiskutable sannhet,men han la frem sine meninger, og derav ønsket om en videre undersøkelse rundt temaet. Derfor at Muslimer ble presentert som ansvarlige allerede før en granskning var gjennomført. (Jfr. nyhetsbildet som ble tegnet i Amerikanske medier i timene etter angrepet.)
Uansett hva man måtte mene,hadde denne saken ikke blitt et nyhetsoppslag, hvis vedkommende ikke var Muslim.
|
Det sakkander gjorde var å på en svært motbydelig måte mistenkliggjøre en gruppe mennesker (jøder). Siv Jensen gjorde nettopp det samme med muslimer og det ble masse oppslag av det også. Med andre ord....du tar veldig feil.
|
|
Där finns det riken som ingen av oss tar ifrån dem.
Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket.
|
 |
Nordlendingen
Senior Member
|
Posted: 25 Februar 2009 at 15:54 |
Originally posted by Nordlendingen
|
Til Penn,eller hvem det var som antydet noe om at slike uttalelser skaper splittelser eller noe i den retningen,må jeg si det er flaut å lese en slik retorikk. Muslimer skal på lik linje med alle andre,uavhengig av posisjon og arena, delta aktivt i sin søken på et bredt og nyansert bilde av en saks kjerne. Og oppfordre andre til å søke informasjon fra flere kilder.
Det Sakander gjorde var ikke å presentere sitt synspunkt som den udiskutable sannhet,men han la frem sine meninger, og derav ønsket om en videre undersøkelse rundt temaet. Derfor at Muslimer ble presentert som ansvarlige allerede før en granskning var gjennomført. (Jfr. nyhetsbildet som ble tegnet i Amerikanske medier i timene etter angrepet.)
Uansett hva man måtte mene,hadde denne saken ikke blitt et nyhetsoppslag, hvis vedkommende ikke var Muslim.
|
Beklager Penn,ser nå at jeg blandet deg med snusmumrikken.....
|
|
|
 |